וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאפיית לחמים פתחה סניף במנהטן

אורי שפט מלחמים פתח בימים אלה שלוחה ניו יורקית למאפייה המוכרת מתל אביב. זה האיש שילמד את האמריקאים לנשנש בורקס ורוגלך מטרים ספורים מהיוניון סקוור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאפיית לחמים בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרחק הליכה מהיוניון סקוור, מגובה באנשי צוות שהביא עימו מהארץ, פתח השבוע האופה הישראלי אורי שפט את Breads Bakery בניו יורק. המאפייה החדשה מהווה שלוחה ראשונה מעבר לים לרשת מאפיית לחמים, המוכרת מתל אביב אשר נמצאת בבעלותו של שפט.

במקום הענק, המשתרע על שטח של 900 מ"ר, הושקעו יותר מ-2 מיליון דולר. שפט עצמו עבר להתגורר סמוך למאפייה, ובהמשך הוא יחלק את זמנו בין ניו יורק לתל אביב. Breads Bakery נפתחה במנהטן אחרי לא מעט עיכובים, בעיקר בשל הביורוקרטיה הבלתי מוכרת, ותהליכי התאמת חומרי הגלם האמריקאים לאלה ששפט רגיל אליהם מישראל.

על עיצוב הפנים והאדריכלות במאפייה הופקדה לימור רוזנר מוג'ה, והוא מתכתב עם העיצוב ב"לחמים" הישראלית. הרעיון היה להעניק ללחם את הכבוד הראוי לו. בסניף השתמשו בתבניות לאפיית לחם ובקרשי חיתוך של לחמים, לשם עיטור והענקת אווירה למקום.

מלבד צוות חדש ומקומי ששפט הכשיר בעצמו, הגיעו איתו לא מעט אנשי צוות ישראלים מהארץ, כדי לתת יד ולסייע. בין השאר נמצאים עכשיו בניו יורק רינת צדוק, האחראית על הקונדיטוריה בלחמים, אדיר מיכאלי, אחראי מאפייה, לחמים ובצקים, ואור אוחנה שותפו הישראלי של שפט. הם מדווחים על התלהבות גדולה שמעוררת המאפייה החדשה בקרב תיירים ותושבי האי.

גם העיתונות האמריקאית שותפה לסקרנות מהאופה הישראלי שנחת אצלם. כך, לפחות, עולה מאייטם שהתפרסם בניו יורק טיימס על Breads Bakery החדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שפט במאפייה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם שפט עלה פה על משהו? למשל על מחסור חמור ברוגלעך ובורקס ישראלי במרכז מנהטן? ניאלץ להמתין מעט על מנת לדעת את התשובה. בינתיים הוא מספק לאמריקאים 30 סוגי לחם שנאפים במקום מדי יום, קרואסונים, מאפי בוקר, קישים, מאפים מלוחים, עוגות שמרים, טארטים, עוגות בחושות, לחמניות שוקולד, פוקאצ'ות, וכמובן – את הקסם הים תיכוני בבצק פילו, והווריאציה שלו לסהרון שוקולד. המוצרים הנמכרים ב-Breads Bakery לקוחים מהרפרטואר הישראלי, עם התאמות כאלה ואחרות לשוק המקומי ולרוח הצרכנים, שיתגבשו עם הזמן.

Breads Bakery. 18 east 16th street. New York ,NY 10003. 212-633-2253. http//breadsbakery.com

  • עוד באותו נושא:
  • לחמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully