וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכבים החדשים של מדריך מישלן בצרפת

המדריך הוותיק פרסם השבוע את מהדורת צרפת 2013, והתמונה העולה ממנו בלתי מפתיעה בעליל: צרפת עדיין שומרת על מעמדה בפסגת הסצנה הגסטרונומית בעולם

Arnaud Donckele ממסעדת La Vague d’Or. GettyImages
השף הצעיר ביותר שזוכה ל-3 כוכבים. Arnaud Donckele/GettyImages

למרות מתחרים שקמו לו במהלך השנים, כמו זגאט וסן פלגרינו, נותר מדריך מישלן, עד עצם היום הזה, סמכות עליונה בענייני קולינריה עולמית. המדריך האדום, והכוכבים שהוא מחלק, נחשבים עדיין מושא תשוקתם של רבבות מסעדנים ושפים ברחבי העולם.

המדריך, שמקורו בחברת הצמיגים מישלן, החל את דרכו בצרפת, והתפשט משם למקומות רבים בעולם. על פי הדירוג שלו, כוכב אחד הניתן למסעדה מעיד על איכות מצוינת לקטגוריית האוכל, שני כוכבים מעידים על בישול מעולה ששווה להתרשם ממנו, ושלושה כוכבים - הדירוג הגבוה ביותר - מצביעים על מטבח יוצא מגדר הרגיל, ששווה נסיעה מיוחדת. המסעדות המכוכבות מרוויחות מהמדריך היוקרתי לא מעט, ולעתים יש רשימת המתנה של חודשים במסעדות שזכו לשלושה כוכבי מישלן.

השבוע, ביום שני, הוכרזו המסעדות המדורגות של המדריך לשנת 2013 בצרפת. התמונה העולה מהמדריך החדש היא, שצרפת עדיין שומרת על מעמדה בפסגת סצנת הגסטרונומיה העולמית, עם 27 מסעדות שאוחזות בשלושה כוכבי מישלן. הנתון הזה מתחרה רק עם יפן, שמחזיקה גם היא באותה כמות מסעדות עם שלושה כוכבים.

אחד השפים המאושרים, שגרף השנה את הכוכב השלישי, הוא Arnaud Donckele מהמסעדה La Vague d’Or , השוכנת בסן טרופה. מלבד ההכרה בכישרונו הגדול, דונקל בן ה-35 הוא גם השף הצעיר ביותר אי פעם שזוכה לדירוג של שלושה כוכבים בצרפת.

חמש מסעדות במדינה זכו לכוכב שני נוסף, כך שסך המסעדות המחזיקות בשני כוכבי מישלן בצרפת עלה ל-82. 39 מסעדות קיבלו השנה את הכוכב הראשון שלהן מהמדריך, ובכך הצטרפו ל-448 מסעדות במדינה, שכבר מחזיקות בו. על אף הכבוד הגדול שמעניק המדריך למסעדות, דירוג הכוכבים גם מעורר לא מעט טראומות בתעשייה. הזכורה ביותר היא זו של השף הצרפתי ברנאר לואזו, שהתאבד בשל חששו שהוא עתיד לאבד את דירוג שלושת הכוכבים שלו מהמדריך. כך או כך, עם פרסום המדריך החדש מתברר, כי שתי מסעדות בצרפת איבדו את שני הכוכבים שלהן השנה, שלוש מסעדות ירדו בדירוג משני כוכבים לכוכב אחד, ועוד 35 מסעדות איבדו את הכוכב הבודד שלהן.

  • עוד באותו נושא:
  • מישלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully