וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדות כשרות חדשות לשף מאיר אדוני

קבוצת כתית תפתח בקרוב מסעדת שף חלבית, על גג מלון קרלטון בתל אביב, וטברנה ים תיכונית, על חוף הים, אף היא של המלון. אדוני: "היום, יותר מתמיד, המטבח הכשר נגיש מאוד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת כתית, יחד עם השף מאיר אדוני, מכריזה על פתיחת צמד מסעדות חדשות במלון קרלטון בתל אביב. האחת תהיה מסעדת שף חלבית, על גג המלון בקומה ה-15, ותיפתח כבר בסוף מאי. המסעדה השנייה תהיה מעין טברנה משפחתית ים תיכונית, תיפתח ביולי ותשכון על חוף הים. שתי המסעדות יהיו כשרות, אך לפי השף אדוני, הן ימשיכו את הקו הקולינארי שלו ממסעדותיו הלא כשרות - כתית והמזללה.

"המסעדות החדשות יהיו מעין העתקים כשרים למסעדות הקיימות", מסביר אדוני, "המסעדה על הגג תהיה חלבית, ויהיה בה בר גדול וסביבו מתחמי לאונג' ואפילו בריכה קטנה. המקום יהיה צעיר וקליל, האוכל בו יהיה ברמה של כתית, וכל המנות יהיו ראשונות: דגים טובים, מנות קלילות של סביצ'ה, קרפצ'ו, טרטר, סלטים צבעוניים וקינוחים, שהם העתק מדויק של הקינוחים המעולים של כתית. חוץ מזה יהיו שם המון קוקטיילים ויינות".

ומה במסעדה השנייה?

"זה יהיה מקום גדול, עם טאבון וגריל פחמים, שיגיש מנות של דגים, בשרים ואוכל משפחתי. הטברנה הכשרה תהיה בצבעים של תכלת ולבן, ותשב על המים,עם טרסה ענקית פתוחה. בפנים יהיו 100 מקומות ישיבה, ועוד כ-150 בחוץ. ניתן שם פתרון מעולה לשומרי כשרות, שרוצים לסעוד על הים. מחדרה עד אשדוד אין היום שום מסעדה כשרה ורצינית, שנמצאת על הים".

זאת הפעם הראשונה שאתה פותח מסעדות כשרות בבעלותך. יש חששות?

"לא. היום, יותר מתמיד, המטבח הכשר נגיש מאוד. בייחוד בחלק החלבי, שם אין שום בעיה. אבל גם בטברנה אין בעיה. אפשר היום לקבל בשרים כשרים איכותיים, ולתת לסועד מינימום תחושה של פשרה באוכל. יש היום טכניקות בישול מודרניות, שמחפות על היעדר שמנת וחמאה באול. במקום שמנת וחמאה יש שימוש בשמן זית, ולצד ירקות ופירות טובים, ושימוש נכון בטאבון וגריל, אפשר להפיק תוצאות מעולות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין זה השינוי היחיד שקבוצת כתית עוברת בתקופה האחרונה. כפי שדווח כאן לפני מספר שבועות, מסעדת כתית עצמה תעבור בקרוב, לאחר 11 שנות פעילות, מרחוב היכל התלמוד בתל אביב למשכנה של מסעדת המזללה, ברחוב נחלת בנימין 57. עם זאת, שתי המסעדות ימשיכו לפעול עצמאית, עם מטבחים ותפריטים נפרדים.

לא מעט מסעדנים ישראלים מוכרים מתאימים את עצמם באחרונה למגמה הקולינארית הרווחת בחו"ל, ומצויים בהליכי פתיחת מסעדות מפוארות בבתי מלון. כך, למשל, האחים ירזין (קפה איטליה, מוזס, טוני וספה ועוד) - שפותחים מסעדה של השף ברק אהרוני במלון נורמן בתל אביב, כך גם קבוצת עדיס לייף סטייל והשף יונתן רושפלד (הרברט סמואל, עלמה, טאפאס אחד העם ויבנה מונטיפיורי), שפותחים בקרוב מסעדה כשרה במלון ריץ קרלטון בהרצליה, וכך גם השף רפי כהן (רפאל), שעתיד לפתוח מסעדה במלון אדיב בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully