וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות השניצל: מסעדה בווארית בתל אביב

אז מה אם הקיץ מתדפק על דלתנו בשיא עוזו? השף עופר בן אור סבור, שלמרות זאת, יש מקום בתל אביב למסעדה בווארית, המתמחה בשניצל לסוגיו, פירה, ואפילו גולש עם שפצלה

מסעדת ביירן. אפיק גבאי
מסעדת ביירן/אפיק גבאי

מסעדה בווארית בשם Bayern תיפתח בימים הקרובים בפינת הרחובות פרישמן וסירקין בתל אביב. אחד הבעלים, המכהן גם כשף הראשי, הוא עופר בן אור - שף שעבד במסעדות מישלן בצרפת ובלונדון, וכן במסעדות ישראליות כמו מסה והדסון. את ההשראה למסעדה החדשה שלו קיבל בן אור דווקא מאביו, שגיא בן אור. האב גדל ולמד בישול בגרמניה, והפך לאחר מכן לשף הראשי של רשת מלונות דן ובית הספר לבישול של הרשת בישראל.

"נולדתי למטבח, ולא הייתה לי אופציה אחרת", מספר בן אור, "כילד, גדלתי בתוך המטבחים שאבא שלי עבד בהם, ובאופן טבעי, אני מאוד מושפע מהם. האוכל בבית היה גרמני קלאסי, כי אבא שלי גדל, למד ועבד בגרמניה המון שנים. לכן גם החלטתי לפתוח מסעדה שהיא בראסרי בווארי - כי זה אוכל שאני מכיר מצוין, ועוד אין דבר כזה בארץ. זה מקום שמתמקד במנות מאוד מסורתיות, מהמטבח האוסטרי והגרמני".

במסעדה יש 62 מקומות ישיבה, 48 מהם בחוץ. התפריט יהיה בווארי למשעי: במקום ארוחת הבוקר הישראלית יגישו בביירן ארוחות בוקר מסורתיות, ובהן גבינות מיובאות, נקניקים וסלטים. בצהריים יוגשו ארוחות עסקיות, ובערב תשמש המסעדה גם כבר, עם תפריט של מנות קטנות לצד 14 סוגי בירה מהעולם.

מסעדת ביירן. אפיק גבאי
שניצל בווארי/אפיק גבאי

בין המנות הראשונות בתפריט של ביירן: מרק גולש קלאסי עם אטריות שפצלה; טרין הכפר - תערובת של נתחי בשר לבן, כבדים וקוניאק, המוגש לצד באגט קלוי בחמאת שום, ועוד. בעיקריות מופיעים שניצלים שונים: מראנו - שניצל בקר עם שום ופטרוזיליה; קורדון רוז' - שניצל לבן, ממולא בייקון וגאודה; נפוליטנה - שניצל לבן עם סלסת עגבניות ופלפלים, שינקן וגבינה; שניצל היער השחור - שניצל לבן עם תערובת פטריות ושמנת קורדון בלו ועוד.

גם הקינוחים שומרים על הקו המסורתי: יש בתפריט קייזרשמרן - עוגת מחבת אוסטרית, עם צימוקים ואגוזים בקומפוט פירות; שטרודל וינאי קלאסי עם רוטב וניל חם; מבחר גבינות קינוח, ועוד. מחיר המנות הראשונות והקינוחים הוא כ-30 שקלים, ומחיר העיקריות נע בין 57 שקלים לשניצל עוף, ל-89 שקלים לשניצל וינאי. כל מנה עיקרית, אגב, מוגשת עם פירה וארבעה סוגי סלטים.

בן אור בטוח, שהמקום הבווארי שלו ינפץ את הסטיגמה הישראלית על האוכל הגרמני והאוסטרי, שהוא כבד וחורפי. לדעתו, גם הקיץ הישראלי הרותח לא ימנע ממנו להצליח. "בניגוד למה שחושבים, לא מדובר באוכל כבד, אלא בשניצל, סלט ופירה שזה אוכל מעולה למזג האוויר הישראלי. חוץ מזה, יש לשניצלים אצלנו טוויסט, שלא ראו פה עדיין. מדובר במנות מסורתיות, אך גם מגוונות וחווייתיות. לכן אני מאמין שזה יתפוס בתל אביב. חוץ מזה, חסר בארץ מקום שמגיש מנות גדולות, בירות מהחבית ויש בו אווירה שמחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מסעדת ביירן. אפיק גבאי
מסעדת ביירן/אפיק גבאי

ביירן מעוצבת בסגנון אירופאי גרמני ומכילה אביזרים אותנטיים שונים וכן כלים שיובאו במיוחד מגרמניה כמו מאגים של בירה עם ציורים בווארים וכוסות זכוכית בצורת מגף, ליצירת חוויית שתייה בווארית מקורית. לכבוד הפתיחה, תציע המסעדה לכל אורך חודש מאי, חצי ליטר בירה או שתייה קלה במתנה, בהזמנת מנה עיקרית.

Bayern. פרישמן 22, תל אביב. 3 077-556-575 . שעות פתיחה: א'-שבת 8:00-24:00. לא כשר

  • עוד באותו נושא:
  • ביירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully