וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המדף: מוצרי שבועות

שרית סרדס-טרוטינו

13.5.2013 / 12:59

מי מייצר צזיקי מצטיין? מה עושים הגרעינים בגבינת השמנת? איך לא חשבו קודם על בצק קפוא לפסטה? וכיצד קמח השמרים החדש מסייע לאפיית פיצה? מוצרים חדשים על המדף לכבוד שבועות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאבנה של גד/מערכת וואלה!, צילום מסך

צזיקי ולאבנה יפו, גד

לקראת שבועות הוציאה לשוק חברת גד כמה מוצרים חדשים: גבינות עיזים בצורת כדורים וגלילים, ויוגורטים מסוגים שונים, המיוצרים בשיטות מסורתיות. שני מוצרים בלטו באיכותם: צזיקי ולאבנה יפו.

שולפים מזלגות: צזיקי – בקבוק חצי ליטר של יוגורט לשתייה, 3 אחוזי שומן, עם מלפפונים, שום ושמיר. כל הניסיונות והגרסאות שנעשו עד היום לייצר צזיקי באופן מסחרי, לא הניבו מוצר מוצלח כל כך, כפי שהצליחו להפיק בגד. אין פה שום טעם סינטטי, המאפיין בדרך כלל מוצרים המשלבים בתוכם ירק חי. יש טעמים ברורים ומרעננים של מלפפון מרוסק ושום אמיתי. השמיר אינו דומיננטי מדי, וטוב שכך, ובאופן כללי התיבול מדויק ונעים. אחד המוצרים הנהדרים של המחלבה.
לאבנה יפו – השילוב המוכר לנו מקופסאות החומוס, של פלפל ירוק חריף, שמן זית, שום ולימון, ביצע רילוקיישן לקופסת הלאבנה. המעבר עשה ללאבנה רק טוב. חריפותו של הפלפל מעודנת, ויחד עם השום, הלימון והשמן, מתקבלת לאבנה מיוחדת, שטעמיה מחודדים יותר והיא מעניינת פי כמה מהלאבנה הרגילה. הברקה!

מחירים: צזיקי: 9.50 שקלים לבקבוק של 500 מ"ל. לאבנה יפו: 14.90 שקל לאריזת 250 גרם. כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפוליאון צ'ילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

נפוליאון עם צ'ילי, תנובה

מדי שנה, עם בואו של חג השבועות, משיקה תנובה מהדורה מיוחדת של גבינת נפוליאון, בטעם חדש לכבוד החג. השנה הוציאה תנובה לאור גבינת נפוליאון בטעם צ'ילי.

שולפים מזלגות: נפוליאון היא גבינת שמנת ותיקה ואהובה, והמשחקים שתנובה מבצעת בה מפעם לפעם - חביבים. נפוליאון צ'ילי, הגרסה האחרונה, אינה חריפה כלל. יש בה פיקנטיות מתונה וצבע אדמדם מהצ'ילי, ומרקמה חלק ונוח למריחה. דבר אחד הפריע לנו בה: ריבוי גרעיני הפלפל שיש בגבינה. כלומר: זה בסדר להעניק לסועדים חוויית בלאדי בגביע, אבל בכל זאת, אולי כדאי להרחיק רק חלק מהגרעינים, שקצת מפריע בפה?

מחיר: 13.25 שקלים לגביע של 225 גרם. כשר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בצק לפסטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצק לפסטה, מעדנות

שבועות הוא גם חגה הבלתי רשמי של הפסטה. המדפים במרכולים מתמלאים בסוגים שונים ומשונים של פסטות, משל היינו שלוחה קטנה של איטליה. בדיוק בעיתוי הזה יוצאת מעדנות עם מוצר חדשני: סדרה של שני סוגי בצק קפוא, המיועד להכנת פסטה. בסדרה בצק רגיל מרודד, ובצק מרודד עם תרד.

שולפים מזלגות: הבצק הקפוא של מעדנות מיועד למי שמאוד רוצים להרגיש שהם מכינים בבית פסטה טרייה, אבל אין להם זמן, אנרגיות או יכולת להתעסק בכל הפצ'קריי סביב הכנת הבצק. כמו בסוגים אחרים של בצקי מעדנות, גם הבצק לפסטה הוא יריעה גדולה ומגולגלת, שיש להפשירה 6 שעות לפני ההכנה. אפשר להכין באמצעותו רביולי, לזניה, קנלוני, טורטליני, ואפילו לגזור לפיסות בלתי שוות, בדיוק כמו שקורה בפסטת מלפאטי – חתיכות לא שוות בגודלן ולא יפות במיוחד, אבל הכי ביתיות בעולם. הבצק מרודד דיו, כך שאין צורך להעבירו במכונת פסטה. זאת, לפחות, כשמדובר במנות שאינן דורשות שכבה כפולה של בצק, כמו רביולי. כשמדובר ברביולי, בכל זאת היינו מרדדים אותו עוד טיפה. אבל בסך הכל, מדובר במוצר נוח מאין כמותו, שמאפשר ללכת עם ולהרגיש בלי. בצק התרד התחבב מאוד על הטועמים. יש בו אחוז אחד של אבקת תרד, שהופך אותו לירקרק, ויוצר תחושה של פסטה טרייה ממעדנייה. המתכונים שמעדנות מצרפת על האריזה (רביולי ריקוטה ופרמזן, קנלוני 4 גבינות וכו') - בהחלט מסייעים למי שעושה צעדים ראשונים בהכנת פסטה ביתית. בשורה התחתונה: איך לא חשבו על זה קודם?

מחיר: 25 שקלים לאריזת 600 גרם. כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקלות בורקס פילו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקלות בורקס פילו, שגב chef

מאחורי המותג שגב chef עומד השף שגב משה, שבחודשים האחרונים הוציא לשוק מוצרי מזון רבים – סוגים שונים של קציצות, פסטות, קינוחים מצוננים ועוד. לכבוד שבועות מופיעה במרכולים סדרה של בורקס פילו, ב-4 מילויים שונים: גבינה ובטטה, תפוח אדמה מדורה, תרד ובצל, וגבינה בסגנון צרפתי.

שולפים מזלגות: אהבנו מאוד את מקלות בורקס הפילו של שגב. הם הצטיינו בפריכות טובה של הבצק, בצורה נאה (הרבה יותר נוח לאכול מקלות לעומת משולשים), ובמילויים מעניינים. בבורקס הגבינה בסגנון צרפתי מסתתרת גבינת קשקבל דווקא (ומה צרפתי בה, בעצם?). את המקלות במילוי תפוח אדמה מדורה אהבנו במיוחד, בזכות הבצל השרוף ששודך לו. הסתייגות אחת: הבצק שמנוני מעט, ואולי כדאי למצוא דרך להפחית ממנו את רמת השומן (למרות שמדובר בפילו, שהוא בצק שנוטה להתייבש).

מחיר: 20-21 שקלים לאריזת 600 גרם, המכילה 16 מקלות בורקס. כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משקה על בסיס אורז, אלפרו

ומה יעשו הרגישים ללקטוז והאלרגים לחלב, וגם כל הטבעונים אשר אינם יכולים להשתתף בהילולת מוצרי החלב המתרגשת עלינו בחג השבועות? בדיוק בעיתוי הזה משיקה חברת אלפרו הבלגית משקה על בסיס אורז. אלפרו, הידועה יותר בארץ ובעולם כמי שמייצרת מוצרים על בסיס סויה, מרחיבה עכשיו את הקולקציה גם לתחום משקאות האורז. מדובר במשקה נטול כולסטרול, מועשר בוויטמינים, בברזל ובסידן, ודל מאוד בשומן (1.2 אחוז בלבד).

שולפים כוסות: משקה האורז החדש מצטיין בניחוח ונילי עדין. יש לו צבע צהבהב ומרקמו דליל למדי. לא, זה לא דומה לחלב כלל, ומי שמחפש פה את הדבר האמיתי יתאכזב. מצד שני, זהו פתרון לא רע לטבעונים ולרגישים, וגם זה משהו.

מחיר: 18.50 שקלים, לאריזת ליטר. כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמח פיצה פוקאצ'ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קמח שמרים לפיצה ופוקאצ'ה, אסם

לאחר שהוציאה קמח המכיל שמרים, יוצאת אסם במוצר חדש למתקדמים: קמח שמרים המיועד לפיצה ופוקאצ'ה. גם הקמח הזה נועד לטפל בבעיה ידועה, של פחדני אפייה: רתיעה מהתעסקות עם שמרים. כאן השמרים כבר בתוך הקמח, כך שאין שום צורך להסתבכות מיותרת איתם.

שולפים מזלגות: ניגשנו לקמח הזה בחשדנות מה, לאור המסקנות שעלו אחרי בדיקת קמח השמרים הראשון שיצא לשוק. המסקנות החדשות: אם עוקבים אחרי המתכון המצוי על גב האריזה, יוצאת פיצה לא רעה בכלל, במעט מאוד מאמץ. מי שחושש מאפייה, ימצא שהתהליך פשוט וקל, ובקושי דורש לישה ידנית. בסך הכל שתי התפחות, ותו לא. גם מי שאינו מתמצא בבישול יצליח להפיק מעצמו פיצה טובה. הבעיה היחידה היא טעם לוואי קל המורגש בבצק, אבל כזה שנעלם כמעט לגמרי בפיצה עצמה. הקמח הזה הוא פתרון מעולה להורים עסוקים, שרוצים לתקתק את הכנת הפיצה, או להכין אותה יחד עם הילדים. אבל - ויש אבל גדול - הבצק אינו מתנהג כמו אף בצק אחר, לכן הוא אינו רלבנטי למתכונים שגרתיים לפיצה. זמן התפיחה שנדרש לבצק, אשר נעשה משמרים וקמח בנפרד, שונה מזמן התפיחה שנדרש כאן. נוכחות השמרים בבצק מאריכה את זמן התפיחה, פרט שעין בלתי מיומנת לא תדע לזהות. לכן, אם קונים את הקמח הזה, חייבים לפעול רק לפי ההוראות שעל האריזה. זמני התפיחה על האריזה, אגב, מעט קצרים מדי לטעמנו. אנחנו מעדיפים לעבוד בשיטה המסורתית, עם קמח ושמרים בנפרד, ואז להשתולל עם זמן ההתפחה מבלי לחשוש.

מחיר: 10-12 שקלים לשקית של קילו. כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully