וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאב מאטה: התחליף החדש של מיץ הגת

להיט המועדונים מברלין, משקה האנרגיה קלאב מאטה, עשה עלייה. יש בו תמצית עלי מאטה, סוכר והרבה קפאין. בשל היותו ממריץ נטול כימיקלים, בגרמניה צורכים אותו גם בשעות העבודה

מי שהסתובב לאחרונה בברים ובמועדונים ברחבי תל אביב או ירושלים נתקל במשקה חדש, המייצר באזז גדול: קלאב מאטה -משקה אנרגיה טבעי מגרמניה, המיוצר מצמח הז'רבה מאטה (Yerba Mate) עתיר הקפאין, שמקורו בדרום אמריקה. את הצמח גילו הספרדים והדרום אמריקאים, שמייצרים ממנו משקה בכלי מיוחד, אותו הם ממלאים בעלי הצמח. על העלים הם יוצקים מים חמים או חלב. הגרמנים בחבל בוואריה החלו לייצר מצמח המאטה משקה אנרגיה עוד ב-1924, והוא שונה מהמאטה הסטנדרטי, הנפוץ בדרום אמריקה. משקה האנרגיה הזה הפך ללהיט במועדוני גרמניה, ובתחילת שנות ה-2000 החלו הגרמנים לייצא אותו תחת השם קלאב מאטה.

המשקה נחת בישראל עוד בשנה שעברה, אך בשל בעיות רישוי ממשרד הבריאות, נעלם מהברים וחזר אליהם רק עתה, אחרי שקיבל את כל האישורים הנדרשים. "כל מי שהגיע למועדונים ולברים בברלין נחשף למשקה הזה", מספר היבואן, לואי זאהר. "זה משקה שמיוצא היום ל-40 מדינות ברחבי העולם. אפשר לשתות אותו כפי שהוא, אך לרוב נוטים לערבב אותו עם משקאות אלכוהוליים כמו וודקה או ייגרמייסטר, וכן בקוקטיילים. הוא הרבה יותר בריא ממשקאות אנרגיה לא טבעיים שנפוצים כאן".

הקלאב מאטה מכיל מים, סוכר, תמצית עלי מאטה, צבע מאכל טבעי, חומצת לימון וחומצה פחמנית. יש בו 20 מיליגרם קפאין ל-100 מ"ל (לעומת משקה האנרגיה הפופולארי רד בול, שמכיל 32 מיליגרם ל-100 מ"ל). יש בו גם מעט סוכרים באופן יחסי למשקאות אנרגיה, ולפיכך גם פחות קלוריות, ומחירו בחנויות בארץ נע בין 8-12 שקלים לבקבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלאב מאטה. הטרנד הבא?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגרמניה, ובייחוד בברלין, צורכים את הקלאב מאטה גם בשעות היום, כשהוא אינו מהול במשקאות אלכוהוליים. "בברלין התפתחה סביב המשקה תרבות שלמה. אנשים שותים אותו בשעות העבודה, כי הוא ממריץ ומפקס אותך בלי כימיקלים ותוספים אחרים, שיש במשקאות אנרגיה רגילים", מספר אחד מצרכני המשקה בארץ, שהכיר אותו בעת שהותו בגרמניה. "בישראל עדיין מוכרים בקבוקים בגודל רגיל של המשקה, אבל בגרמניה הוא נמכר גם בבקבוקי זכוכית של חצי ליטר, עם פקק מתברג, כי הוא מלווה אותך לאורך כל היום".
הקלאב מאטה נמכר כיום במרכולים, בארים ומועדונים כמו אנה לולו בר, קפה קאימאק, שסק בר, מועדון הדלי, מועדון הבלוק, קזינו סן רמו, אוגנדה בר בירושלים ותל אביב, ועוד.

"למשקאות אנרגיה יש המון פוטנציאל בישראל", אומר זאהר, "אנחנו צרכנים גדולים שלהם, ומדובר במשקה אנרגיה פרימיום, שהוא טבעי, מכיל כמות קפאין גבוהה וכמות קלוריות נמוכה. בעולם יש עוד טעמים של קלאב מאטה, כמו קולה ורימונים, אבל אנחנו עוד לא מייבאים אותם לארץ, כי רצינו לבסס קודם את הטעם הטבעי".

אז בעצם הקלאב מאטה הוא סוג של תחליף מודרני למיץ הגת, שהוצא אצלנו מחוץ לחוק?
"בדיוק. רק שזה משקה אנרגיה חוקי לגמרי. למשבצת הזאת אני נכנס".

האם המשקה הזה בריא? מחקרים שנעשו על צמח המאטה מעידים, כי הוא עשיר בנוגדי חמצון, משפר את המערכת החיסונית ואת חילוף החומרים, ואפילו מקל על אלרגיות. למרות זאת, מחקרים אחרים מראים, כי צריכה מוגברת של הז'רבה מאטה עשויה להגביר את הסיכוי לסרטן, מחלות כבד ולחץ דם גבוה. לכן, על אף ההתלהבות ממשקה האנרגיה הטבעי, כדאי לצרוך אותו במתינות.

  • עוד באותו נושא:
  • קלאב מאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully