וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרק העוף של גולדה מאיר

12.12.2013 / 15:08

על רקע מזג האוויר הגשום והסוער פרסם ארכיון המדינה מסמך ובו המתכון הסודי למרק עוף ריחני של לא אחרת מאשר גולדה מאיר

על רקע מזג האוויר הסוער שהופיע הבוקר, פרסם ארכיון המדינה מסמך היסטורי שמכיל את המתכון הסודי של למרק עוף של ראשת הממשלה גולדה מאיר. המתכון מופיע במסמך באנגלית מתקופת כהונתה של מאיר כשרת החוץ. המטבחון בדירתה של מאיר בירושלים התפרסם לאורך הקריירה הפוליטית שלה כמוקד ל"בישולים פוליטיים", אבל מהמתכון אפשר להבין שהתבשלו שם גם דברים יותר שגרתיים.

המתכון שפורסם הוא מתכון "קלאסי" למרק עוף: מרתיחים מים עם עוף, פטרוזיליה, סלרי, גזרים חתוכים, בצלים מקולפים, מלח-פלפל ומעט פפריקה. מרתיחים עד שהעוף מוכן. במתכון מצוין כי ניתן להוסיף אורז אחרי שהמרק מוכן, ואז להרתיח אותו רבע שעה נוספת.

בהמשך המסמך ההיסטורי נכתב כי "גברת מאיר בדרך כלל מגישה מרק עוף עם קניידלעך, שאותם היא מכינה באופן הבא: מספיגים מצות במים קרים עד שהן מתרככות, סוחטים מהן את המים, מרסקים את המצות עם מזלג ומוסיפים בצל מטוגן, מעט שמן, פטרוזיליה, מלח-פלפל ושתי ביצים. לאחר מכן מוסיפים קמח מצה להסמכת התערובת. יוצרים מהתערובת כדורים קטנים ומניחים אותם בצד למשך שעה. חצי שעה לפי שמגישים את המרק, מוסיפים את הכדורים למרק הרותח ומבשלים למשך חצי שעה נוספת".



מתכונים חורפיים למרק עוף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסמך על המתכון, שחושף צד אישי ופחות מוכר של ראשת הממשלה היחידה בתולדות מדינת ישראל, הינו חלק מקבוצת מסמכים שחשף ארכיון המדינה לרגל 35 שנים למותה של מאיר. מסמך מעניין נוסף שפורסם מציג את תגובתה של מאיר לרצח נשיא ארה"ב, ג'ון קנדי, בשנת 1962. בישיבת הממשלה הראשונה לאחר הרצח סיפרה מאיר, אז שרת החוץ, על רשמיה מהלווייתו של קנדי ועל התחושות בארה"ב: " אחרי שזה קרה הייתה הרגשה שרגע זה הפך את עולמם של האמריקנים... הייתה באמת הרגשה של איזו אבידה פרטית, אישית לכל אחד". מאיר אמרה גם כי " לפי דעתי יש בכול העניין הזה 'פינות אפלות' שספק אם יתבהרו אי פעם" - וצדקה, שכן עד היום ישנם ספקות רבים לגבי הסיבות האמיתיות לרצח.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully