וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדנה: כך תקשטו את הקינוחים שלכם

16.12.2013 / 14:54

מצפים לאורחים ושוברים את הראש בשלב ההכנות? הסדנה של פטי גאטו תעניק לכם את כל הטיפים שיהפכו את האירוע שלכם למרשים באמת

סדנת מתוקים מלון בראון פטי גטו. אפיק גבאי
עיצוב למשעי, פטי גאטו/אפיק גבאי

מכירים את אלו שתמיד יוצאים להם קינוחים מושלמים ומתוקתקים? כאלה הן מיכל מוזס, שף קונדיטורית בוגרת קורדון בלו בפריז ואיוונה ניצן, מעצבת שמתמחה בממתקים ועיצוב עוגות בבצק סוכר. השתיים חברו יחד למיזם בשם פטי גאטו (petit gateau), חברה שעוסקת בהפקת מסיבות ואירועי קונספט מתוקים שכוללים עוגות, עוגיות וממתקים יפהפיים. בנוסף, הן מעבירות סדנאות בהן הן מלמדות כיצד לעצב שולחנות מתוקים- החל מקישוטים סביב השולחן ועד יצירת המנות. מחיר ההשתתפות בסדנה שלהן הוא 350 שקלים ואורכה כארבע וחצי שעות. הסדנאות נערכות מספר פעמים בחודש כאשר הסדנה הקרובה ביותר תתקיים בסוף השבוע הקרוב תהיה סדנה למתקדמים (אנחנו השתתפנו בסדנת בסיס למתחילים) בהשראת פריז ובה תלמדנה הבנות איך מכינים עוגיות בבצק סוכר בהשראת דפוסי בדים; מרשמלו תוצרת בית; קאפקייקס מעוטרים; פונפונים מטול ועוד.

סדנת מתוקים מלון בראון פטי גטו. אפיק גבאי
עבודה אינדיבידואלית סביב שולחן משותף/אפיק גבאי

המקום
הסדנאות של פטי גטו נערכות בחדר העסקי של מלון בראון, ברחוב קלישר 25 בתל אביב. בשונה מסדנאות בישול, כאן אין מטבח. כל המשתתפים יושבים סביב שולחן משותף מרכזי ולכל אחד משטח עבודה משלו שכולל כלי עיצוב וקישוט וחומרי גלם. הרוח העיצובית והמהוקצעת של המלון מתאימה מאוד לרוח הסדנה.

הקהל
הסדנאות נערכות במתכונת של עד 10 משתתפים בכל פעם, מה שיוצר אווירה אינטימית ונעימה. כל המשתתפות בסדנה היו נשים, כולן מנוסות למדי ובעלות רקע בתחום האפייה ועיסוק עם פריטי דקורציה כמו בצק סוכר למשל (זאת לא סדנה לאנשים ללא כל ניסיון). על פי מיכל, משתתפות רבות שמגיעות לסדנאות של פטי גטו עושות זאת על מנת להיערך לאירוע ספציפי שהן מארגנות וכך הן מצטיידות בטיפים וברקע הנדרש להפיכת האירוע למרשים באמת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סדנת מתוקים מלון בראון פטי גטו. אפיק גבאי
משחקים בבצק סוכר/אפיק גבאי

אופי הסדנה
הסדנה של פטי גטו היא אינטרדיסציפלינרית - היא נוגעת הן באפייה והן בפן הגרפי והעיצובי של אירועים סביב קונספט המתוקים. אנחנו לקחנו חלק בסדנת אינטרו להיכרות עם התחום. כבר בכניסה לסדנה מציידות מיכל ואיוונה את המשתתפות בחוברת יפה שכוללת מתכונים מאורגנים וטיפים עיצוביים שמסכמים בנקודות חלק מהנושאים בהם ידונו בסדנה. לאחר מכן, ניגשים לעניין ומתחילים לדבר על עיצוב קונספטים לאירוע ובהמשך על הקינוחים עצמם, על עיצוב בבצק סוכר וקישוטים מרשימים ולסיום גם על עיצוב שולחן קינוחים כולל באופן מושלם. תוך כדי הערב מתנסות המשתתפות בקישוט עוגיות עם בצק סוכר ובעיצוב קינוחים כמו קאפקייקס וקייק פופס. לאחר מכן כל משתתפת מתנסה בהכנת קישוטים מיוחדים לשולחן בהתאם לרוח הקינוחים. חשוב להבין כי לא עוסקים בסדנה זאת בבישול, אלא יותר בפן הדקורטיבי שלו, תוך מתן דגשים תיאורטיים והסברים גם על נושא הבישול.

מה אוכלים פה
הגענו לסדנה בערב סערה קפוא והמתין לנו שם יין מרלו חם, מתובל בקינמון ותפוחים כדי לפתוח את הערב. על השולחן עצמו הונחו עוגיות ריבה ועוגיות שוקולד וכן קפה, תה ושתייה קלה. אוכל של ממש אין כאן וכשממשיך הערב, ניתן לנגוס בקינוחים שמכינים- עוגיות חמאה, קייק פופס או קאפקייקס. לא לבוא רעבים.

סדנת מתוקים מלון בראון פטי גטו. אפיק גבאי
חוברת הדרכה מעוצבת/אפיק גבאי

מה למדנו

- כשאנחנו עורכים אירוע הוא צריך להיות כולו סביב קונספט מסוים. זה יכול להיות קונספט כמו סמל או לוגו- למשל מסיבת יום הולדת סביב מוטיב של ספיידרמן או קונספט כמו גרפיקה קבועה שתהיה הנושא של כל השולחן.

- כשיוצרים שולחן קינוחים לאירוע צריך לחשוב על כל המוזמנים ולא רק על דברים שטעימים למארח. למשל, השולחן צריך לכלול קינוח טבעוני, קינוח לרגישים לגלוטן, קינוח ללא בוטנים (לאלרגיים), קינוח חמצמץ, קינוח מתוק ועוד.

- גם שולחן קינוחים צריך להיות עונתי. למשל, בעונת החורף, מתאים לשלב בקינוחים תיבולים חמים כמו ג'ינג'ר, קינמון ופירות עונתיים כמו תפוחים, תפוזים, אגסים או תותים.

- כשמארחים אנשים רבים בבית הרבה פעמים בוחרים להשתמש בכלים חד פעמיים. כשרוכשים כלים כאלה, צריך לוודא שהם מתאימים לרוח של השולחן. למשל, כלי במבוק חד פעמיים למסיבה לכבוד לידת תינוק שהמוטיב שלה הוא חומרים טבעיים ורכים. בקיצור, לא כדאי להשתגע בחנויות הכלים ולרכוש המון כלים צבעוניים שלא קשורים בהכרח לרוח האירוע.

- בעבודה עם בצק סוכר לא צריך להעמיס כמויות גדולות על הקינוח. חשוב לזכור שבסוף אנשים רוצים לאכול משהו טעים ולא רק משהו שנראה יפה. לכן, אם יוצרים פלטת עוגיות, אפשר לקשט רק את חלקן בעיטורים מבצק סוכר ולהשאיר חלק נקיות, כך נוצר אפקט מרשים אך גם טעים.

- בצק סוכר אינו חובב לחות, לכן, יש להתעסק עמו כמה שפחות. בנוסף, על מנת שהוא לא יידבק, רצוי לפדר על משטח העבודה ועל הידיים סוכר או קורנפלור.

- כלי פיסול של בצק סוכר הם יקרים מאוד לכן, אלא אם כן אתם אנשי מקצוע, אין באמת צורך לרכוש אותם. לפיסול ביתי בבצק סוכר ניתן להשתמש גם בגב של עט או בקצה מכחול, שיעשו עבודה טובה מספיק במקום ציוד יקר ולא הכרחי.

סדנת מתוקים מלון בראון פטי גטו. אפיק גבאי
קאפקייק וקייק פופ/אפיק גבאי

- אם אופים בצק פריך מהמקרר הוא יתפשט באפייה ולא ישמור על הצורה שלו. לכן, יש לאפות את הבצק הפריך היישר מהמקפיא, מומלץ כשהוא על silpain (מצע לאפיית מוצרי בצק - לרכישה בחנויות האפייה המתמחות) ששומר על צורת העוגייה.

- כשאנחנו מכינים קאפקייקס כדאי להוסיף עניין ולגוון בתוספות. למשל, להוסיף לגנאש ברנדי, מלח או דובדבני אמרנה. ולגוון את בסיס הקאפקייק עצמו בפיסות פרי או מרציפן. הכל אפשרי, כל עוד הקרם או התוספת שבתוך הקאפקייק מתכתבת עם הציפוי.

- כשמכינים קייק פופס (עוגות קטנות על מקל) אפשר להשתמש בכל עוגה בחושה שאנחנו אוהבים (גזר, בננה ועוד) או אפילו בשאריות של עוגות בחושות. את העוגה טוחנים לפירורים ומוסיפים ממרח כמו גבינת פילדלפיה, ממרח תמרים או חמאת בוטנים, על מנת להגיע למרקם לח. יש לשים לב לא לשים יותר מדי תערובת כי אחרת ייווצר כדור גדול מדי שייפול.

- את הקייקפופס יש להכניס לקירור בפריזר ולשמור במקום ממוזג לאחר הוצאתן ממנו כי הן רגישות מאוד לחום.

- אפשר ליצור לבד בבית חבקים יפים לקינוחים כמו מאפינס או קאפקייקס. נכנסים לגוגל, מחפשים חבקים לקאפקייקס באנגלית ומורידים איזו גרפיקה שבוחרים (בחינם או בתשלום). את הגרפיקה הזאת מדפיסים בחנויות נייר או בבית וגוזרים לצורת חבק.

- את שולחן הקינוחים כדאי למקם בסמוך לקיר נייטרלי בבית ולהצמיד אותו אליו על מנת שלא ניתן יהיה לגשת אליו מכל הקצוות.

- כדאי ליצור גבהים שונים על השולחן על ידי הגבהות כמו קלקרים מצופים בנייר משי או קופסאות עץ. את הקינוחים על ההגבהות יש למקם בחלק האחורי של השולחן מה שמקל גם את הגישה אליהם.

סדנת מתוקים מלון בראון פטי גטו. אפיק גבאי
מקשטים במה שבוחרים/אפיק גבאי

למי מתאימה הסדנה

אם אתם אוהבים להפיק אירועים מושקעים כשאתם מזמינים אליכם אורחים (ואתם גם חובבים גדולים של קינוחים) זה המקום בשבילכם. בסדנה של פטי גטו לומדים איך להרשים באמת בשילוב של קינוחים מנצחים ופשוטים ועיצוב נכון.

נקודה לשימור
האווירה הנעימה השוררת בסדנה והיחס האישי הנהדר ממיכל ואיוונה.

נקודה לשיפור
בגלל שהסדנה ארוכה למדי ונערכת בשעות צמודות לסיום העבודה רצוי להגיש במקום גם פריט קטן לסתימת הרעב שאינו רק עוגיות.

לפרטים נוספים על הסדנאות הבאות של פטי גטו 054-3975228 ; 052-3848711

סדנת מתוקים מלון בראון פטי גטו. אפיק גבאי
מזגגים ונהנים/אפיק גבאי

קאפקייקס שוקולד

רכיבים (ל-16 מיני קאפקייקס)
200 גרם שוקולד מריר
3 כפות שמן
100 גרם חמאה רכה בטמפרטורת החדר
3/4 כוס קמח
1/2 כפית אבקת אפייה
3 ביצים בטמפרטורת החדר
3/4 כוס סוכר
2 כפות חלב

לזיגוג השוקולד
1 כוס שמנת מתוקה
250 גרם שוקולד מריר קצוץ דק
2 כפות סירופ תירס או גלוקוזה
30 גרם חמאה רכה בטמפרטורת החדר


אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.

2. ממיסים שוקולד, שמן וחמאה בקערה מעל מים חמים ומערבבים למרקם חלק. את התערובת שנוצרה מצננים לטמפרטורת החדר.

3. מנפים לקערה קמח ואבקת אפייה.

4. מערבלים במיקסר עם וו גיטרה ביצים וסוכר לקרם בהיר ואוורירי.

5. מוסיפים לקערת המיקסר שוקולד מומס ומערבלים עד לקבלת מרקם חלק.

6. מוסיפים תערובת קמח וחלב ומערבלים שוב למרקם חלק.

7. יוצקים לתבנית מיני קאפקייקס מרופדת בעטרות נייר ואופים כ-12 דקות עד שפני הקאפקייקס יציבים.

8. לזיגוג: מרתיחים שמנת בסיר קטן ובמקביל ממיסים שוקולד מעל קערה עם מים חמים.

9. יוצקים את השמנת על השוקולד בהדרגה, שליש מהכמות בכל פעם, ומערבבים בעזרת מטרפה.

10. מוסיפים את סירופ התירס והחמאה ומערבבים למרקם חלק.

11. מעבירים למקרר עד שהקרם קשה מספיק לזילוף.

12. להרכבה:מעבירים את הזיגוג המוכן לשק זילוף ומזלפים מעל הקאפקייקס.

13. את הקאפקייקס ניתן לעטר לאחר מכן בשבבי קוקוס, שוקולד לבן, בוטנים, או כל עיטור אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully