וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 המאפים הכי מוזרים בעולם

2.2.2014 / 11:19

דגים טריים נעוצים ברוטב חלבי על גבי בצק פריך, עוגה בצורת צפרדע פעורת פה או מאפה המשלב בשר טחון וריבה. חמישה מאפים מוזרים במיוחד מרחבי העולם

קרואסון חמאה – מוטי חיימוביץ'. לירז אלה
משעמם בהשוואה ליצורי הכלאיים שיש בעולם המאפים. קרואסון/לירז אלה

עוד משחר ההיסטוריה והתרבות, בני אדם בכל רחבי העולם השתמשו בחום האש והתנור לצורכי אפייה. מלחמים עתיקים שנוצרו במקרה לפני 10,00 שנה כששמרי בר התפיחו עיסות מגרגרי חיטה טחונים על גדות הנילוס במצרים, ועד עוגות אורז גסות שנוצרו באסיה. הזמן חלף, טכניקות הטחינה והאפייה רק השתפרו, והיום כמעט לכל אומה, יש מאפים מיוחדים משלה. אבל כשכל כך הרבה מאפים גודשים את תנורי העולם, יש מקום ללא מעט יצורי כלאיים מסקרנים שמתפתחים להם הרחק מהמאפים המוכרים במחוזותינו. אז בכתבה זו בחרנו חמישה מאפים מוזרים, מיוחדים ואפילו מצחיקים, מבריטניה ועד אוסטרליה, שלידם הקרואסון נראה משעמם למדי.

מאפה דגים דג אוכל בריטי. Creative Commons
המאפה המוזר בעולם/Creative Commons

מקום ראשון: Stargazy Pie

האומה הבריטית מאוד גאה במאפים שלה. בכל מחוז וכפר מוולס ועד סקוטלנד תיתקלו באופים ארטיזינליים שברוב המקרים מייצרים מאפים מרשימים. ההתמחות הגדולה של מדינת הוד מלכותה היא מאפי פאי שהרבה פעמים שמם המתעתע גורם לכם לחשוב שמדובר בקינוח, כשלמעשה יש בהם לא מעט בשר. על החבורה הזאת נמנים שפרד'ס פאי, סטיקי אנד קידני פאי, פיש פאי ובמקום הראשון של המצעד שלנו: stargazy pie (פאי בוהה כוכבים בתרגום חופשי).

מדובר ביצירת מופת: דגים קטנים, טריים ושלמים נעוצים ברוטב חלבי קרמי ומבצבצים דרך מעטה של בצק עלים פריך. פני הדגים פונים אל השמיים, ומכאן התקבל השם Stargazy. יש המקפידים להוסיף למאפה עיטורים מפיסות בצק עלים שנחתכו לצורת כוכב.

הבריטים לא הכינו את המאפה הזה סתם, יש מאחוריו גם סיפור. מתישהו במאה ה-16, כפר הדייגים מאוסהול (Mousehole ), במחוז קורנוול למקרה שתהיתם, חווה שבועות על גבי שבועות של סופות חורף עזות. הכפר כולו הסתמך על שלל הדייגים, ותושבי הכפר כמעט ומתו מרעב כי אף אחד לא העז לצאת אל הים. אז בא טום באוקוק ( Tom Bawcock), דייג אמיץ שיצא נגד הגלים וחזר עם סירה עמוסת שלל של דגים מקומיים שנראים פילצ'ארד. תושבי הכפר לא מצאו דרך טובה יותר להביע את הכרת התודה לטום מאשר להכין לו את הפאי הזה, ועד היום מציינים שם מדי 23 בדצמבר את יום הדייג האמיץ טום באוקוק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עוגת צפרדע אוסטרלית. AP
עוגת צפרדע אוסטרלית/AP

מקום שני: עוגת צפרדע Frog Cake

במקום השני נמצא מאפה הרבה פחות מעורר בעתה, שעל פניו נשמע טעים מאוד, אבל עם פרנטזציה ושם שעזרו לו לטפס גבוה.

הקונסטרוקציה הדי חמודה הזו נוצרה לראשונה במאפיית בלפור'ס (Balfours Bakery ) בעיר אדלייד שבאוסטרליה, אי שם בראשית שנות ה-20 של המאה שעברה. האופה במקום, גורדון בלפור שמו, טייל ברחבי אירופה וקיבל השראה מהמאפים הקלאסיים של צרפת. כשחזר למאפייה המשפחתית יצר את העוגה הזאת, שמהר מאוד הפכה לאייקון של ממש בדרום אוסטרליה.

מה יש בפנים אתם בטח תוהים. וכן, מדובר בשתי שכבות של עוגת ספוג וביניהן מריחה של ריבה, מעליה שכבה יפה של קצפת או קרם סמיך, ומעל הכל רויאל אייסינג (שנקרא גם פונדנט) בצבע ירוק (ואפשר למצוא גם בציפוי שוקולד). עד כאן זה אפילו מזכיר קצת קרמבו, רק שבחלק העליון של היצירה פותחים פה, ומנקדים בשתי עיניים, ואז יש עוגת צפרדע.

מאפה בדפושייר קלנגר אנגלי. Creative Commons
מאפה בדפושייר קלנגר אנגלי/Creative Commons

מקום שלישי: Bedfordshire Clanger

מי מאיתנו לא נתקל בבעיה הבאה: אתם רוצים לצאת ליום עבודה ארוך בשדות החקלאיים, אבל כמות הכלים, הקופסאות והמאכלים שאתם יכולים לסחוב אתכם מוגבלת. מצד אחד, אתם רוצים בשר, אבל מצד שני יש לכם גם חיבה למתוקים. מה עושים? במחוז בדפורדשייר (שוב בבריטניה) מצאו את הפתרון המושלם שבאמצעותו אפשר ליהנות מכל העולמות. מאפה אישי מגולגל מבצק פריך על בסיס סואט (suet, שומן שנמצא סביב כליות בקר), כשבצידו האחד מילוי מלוח של בשר טחון, תפוחי אדמה וירקות מבושלים, ובצד השני מילוי מתוק של ריבה ו/או תפוחי עץ ותבלינים. בתיאבון?

מאפה ציפורני דב. ShutterStock
מאפה ציפורני דב/ShutterStock

מקום רביעי: Bear Claw

אם אתם גברים אמיתיים, שאוהבים לחטוב עצים ולצוד חיות בר, בטח נמאס לכם מהמאפים המיופיפים והמטופחים שיש היום בכל פינה. מי צריך מאפה בצורה שושנים, פרחים או צמות, כשאפשר לקבל מאפה רציני, בצורת ציפורני דוב?

ההרכב של המאפה היצירתי הזה הרבה יותר חינני מצורתו ושפוי לחיך הישראלי בהרבה מחבריו לרשימה: זהו מאפה שמרים מתוק על בסיס שקדים, וכמו עוגת הצפרדע נוצר לראשונה באמצע שנות ה-20 של המאה הקודמת, רק שהוא נאפה בארצות הברית ומוגש לרוב כמאפה בוקר.

וופל דגים יפני. GettyImages
וופל דגים יפני/GettyImages

טאיאקי - ופל דגים יפני (Taiyaki)

כמו שכל מי שאכל סושי יודע, היפנים מטורפים על כל מה שקשור לדגים. כמו שלבלגים יש את הוופל, להם יש את הטאיאקי (דניס אפוי בתרגום חופשי), מאפה פריך מבלילה שדומה לבלילה הבלגית, רק שבמקום צורת הוופל המסורתית אופים אותו בתבניות דמויות דג דניס, ומממלאים בממרח שעועית אזוקי (שעועית אדומה שמזכיר בצורתה את שעועית המש) ממותק או שוקולד למי שאוהב מתוק, או בתערובת מילוי של גיוזה או נקנקיות למי שאוהב מלוח.

  • עוד באותו נושא:
  • מאפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully