וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן המטבח: איך מכינים עוגת ביסקוויטים?

5.3.2014 / 12:51

זאת העוגה של הילדות, וכנראה אחת העוגות הכי קלות בעולם. עז תלם עונה לשאלות הגולשים והפעם מסביר את הסוד לעוגת ביסקוויטים נהדרת

עוגת ביסקוויטים. נמרוד סונדרס
עוגה בשכבות. עוגות ביסקוויטים/נמרוד סונדרס

איך מכינים עוגת ביסקוויטים?

סקרנים לגבי חומר גלם? רוצים לבשל משהו אבל לא יודעים איך? יש לכם שאלה לגבי תהליך הכנה? כתבו לנו בפייסבוק או במייל foodsupport@walla.net.il




בקצרה: שכבות של ביסקוויטים טבולים בחלב, קצפת שמערבבים עם גבינה לבנה ופודינג וניל ואיזה משהו יפה מעל – שוקולד מגורר או קקאו.


בהרחבה: עוגת ביסקוויטים מבחינתי זאת העוגה של הילדות, אימי עדיין מכינה את העוגה הכי בסיסית שיש: ביסקוויטים (לא טבולים) בתבנית אינגלישקייק, מעליהם גבינה לבנה עם סוכר ותמצית בטעם רום (גם כשהכנו עם רום אמיתי זה לא היה אותו טעם). נכון, זאת העוגה הכי קלה בעולם, אבל אם כבר שאלת אז נעבור על מה שמרכיב עוגת ביסקוויטים בגרסתה היותר אוורירית, ואיך אפשר גם לשחק עם המרכיבים ולשדרג אותה.

עוגת ביסקוויטים. ShutterStock
כל ביסקוויט מתאים, רק שיהיה דק ופריך/ShutterStock

הביסקוויטים

הן עוגיות פריכות ויבשות עד מאוד. הן יוצרות את הבסיס, סופגות נוזלים מהקרם ומקבלות מרקם כיפים אחרי טבילה קצרה בחלב ואחרי שהעוגה נחה לה במקרר כמה שעות. אם אתה רוצה להוסיף קצת משחק לחלב הרגיל, אפשר לטבול את הביסקוויטים בשוקו או להוסיף לחלב שלוק של רום. הטבילה צריכה להיות מהירה ויעילה – שהות ארוכה מדי בנוזל תספיק את הביסקוויט והוא יתפורר. כמובן שפשר לשחק עם סוגי הביסקוויטים: מפתי בר לעוגיות לוטוס, העיקר יהיו דקים ופריכים.


הקרם

הקרם לעוגת הביסקוויטים נשען של שלוש רגליים: שמנת מתוקה, גבינה כלשהי ופודינג וניל.


מתחילים בהכנת קצפת, משמנת מתוקה, שהחוק לגביה הוא שככל שתכיל יותר אחוזי שומן ככה היא תהיה יותר יציבה. שימי לב להתחיל את ההקצפה כשהשמנת והקערה קרים ככל הניתן (לא קפואים כמובן). הקור יעזור להתייצבות. בתחילת ההקצפה מוסיפים כף סוכר לכל מיכל שמנת. בין אם אתה מקציף ביד או בעזרת מטרפה, המטרה היא להגיע למצב של 'פסגות רכות'. במצב זה השמנת אוורירית ויציבה ברמה כזאת שאם תיקח כפית ממנה ותהפוך אותה, הקצפת תישאר עליה ולא תיפול. המרכיבים הבאים שמצטרפים הם גבינה לבנה (אפשר גם יוגורט סמיך) ואינסטנט פודינג וניל. אבקת האינסטנט פודינג מכילה חומרים מתחלבים ומייצבים, שהופכים את כל התערובת להרבה יותר קשיחה. בלעדיו האוויר שנכלא בקצפת יצא החוצה ויותר אתכם עם עוגה דחסה יותר. הגבינה תורמת הרבה טעם ומרקם לקצף.

ועכשיו לשילוב: הגבינה סמיכה, והשמנת אוורירית. אם פשוט נערבב אותם יחד עם כף הרבה מהאוויר ילך לאיבוד. על ידי הקצפה עדינה שלהם יחדיו עם המטרף הקרם שלנו ישאר קליל ונחמד. בשלב זה אפשר גם להוסיף עוד סוכר, ליקרים, שוקולד מגורר ועוד.


אחרי סידור השכבות מפזרים משהו מעל השכבה העליונה של הקצף – אבקת קקאו או שוקולד מגורר למשל. משם העוגה צריכה קצת זמן במקרר, במהלכו הביסקוויטים יספגו נוזלים מהקרם, השומנים שבגו יתקררו ובכללי העוגה תהיה הרבה יותר יציבה. אין בעיה להקפיא עוגה שכזו, ולקרוא לה עוגת גלידה אם רק תרצה.


בהצלחה!


מתכון לעוגת ביסקוויטים של סבתא מילי
עוגת ביסקוויטים של הרגע האחרון
מתכון לעוגת גבינה, שוקולד לבן ואוכמניות של קרין גורן
לבלוג של עז תלם

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עוגת ביסקוויטים. נמרוד סונדרס
ביסקוויטים/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully