וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו בירה שותים עם דגים?

בירה היא לא רק משקה לפועלים קשיי יום. סומלייה הבירה מארק סטרובאנדט הגיע לישראל כדי להסביר לישראלים על כללי הטקס בשתיית בירה למתקדמים

צילום: דייב שחר, עריכה: רן צימט, בימוי: גיא גורן

מאז ומתמיד מזוהה הבירה עם פועלים קשיי יום והיין משוייך אוטומטית לחברה הגבוהה. מסתבר, שהמיתוס הזה כבר מזמן לא נכון וגם בעולם הבירה יש מעמדות ורמות טעמים שונות.
במסגרת שבוע הקולינריה הבלגי שמתחיל ב-25 במרץ, הגיע לישראל הביר מאסטר- מארק סטרובאנדט. סטרובאנדט הוא סומלייה בירה (בלגי כמובן) שמסתובב בעולם במטרה לחנך את הקהל לתרבות של שתיית בירה. אנחנו פגשנו את סטרובאנדט במסגרת סדנה שהעביר במסעדת קיטשן מרקט בתל אביב לשיחה על בירה בפרט וקולינריה בכלל.

בבלגיה, מדינה שמגישה בירות כבר מאות שנים, שתיית בירה היא טקס עם כללים נוקשים. לכל בירה בלגית (ויש רבות כאלה) יש כוס מתאימה משלה ואופן מזיגה שמוציא ממנה את המיטב. את הבירה שותים בבלגיה בכל אירוע- החל מערב בבית עם חברים וכלה אפילו במסגרת ארוחה במסעדות מכוכבות מישלן- שם שותים את הבירה לצד קולינריה עילית.

סטרובאנדט מסביר כי בניגוד לקונספציה, עולם הטעמים של הבירות מורכב ועשיר בדיוק כמו עולם היינות. בירה משמשת לדבריו כמרענן חיך מצוין בארוחה וכל בירה מתאימה במיוחד למנות שונות, לפי הרכיבים שלה.

בירות יכולות להחמיא למאכלים חריפים משום שהן ממתנות את החריפות, להבליט טעמים מתוקים ואפילו להוסיף למאכלים כמו החומוס הישראלי. הסוד, לפיו, הוא ביכולת האיזון של הבירה עם המנה, כך שהן יתאימו אחת לשנייה.

  • עוד באותו נושא:
  • בירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully