וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופו למתחילים: ארוחת בוקר טבעונית בקפה לנדוור

31.3.2014 / 14:06

ארוחת הבוקר הטבעונית של קפה לנדוור הייתה אמנם מפנקת וטעימה ברובה, אבל אם בעדשים וטחינה עסקינן - למה אי אפשר להוריד את המחיר?

ארוחת בוקר טבעונית בקפה לנדוור. צילום: אנטולי מיכאלו,
ארוחת בוקר טבעונית בלנדוור/צילום: אנטולי מיכאלו

נתוני פתיחה:

רשת קפה לנדוור שמונה למעלה מ-30 סניפים ברחבי הארץ, השיקה בדצמבר האחרון תפריט טבעוני שכולל שני סוגי סלטים, שני תבשילים, שתי אופציות לארוחת בוקר וקינוח סורבה קוקוס אחד. סטנדרטי. במונחים של טבעונות 2014 כמובן. עם כל החיבוק שמעניק המיינסטרים לטבעונות, העובדה שהמנות הטבעוניות מאוגדות תחת קטגוריה ירוקה וזוהרת עם כותרת "תפריט טבעוני" קצת מבאסת. למה? כי זה אוטומטית גורם לי להרגיש טרחנית. כשקיבלנו את התפריט חיפשתי את הארוחה הטבעונית, ולא מצאתי. כמה דקות אחרי ועם עזרה ממלצרית מצאתי את האגף המיוחד לאנשים המוזרים האלה שלא אוכלים חיות. לא הייתי מציינת את זה אלמלא בהרבה בתי קפה המנות הטבעוניות כבר מופיעות עם סימון בתפריט "הרגיל" ולא גורמות לי להרגיש שונה (או שמא משונה) מחבריי לשולחן.

בשולחן ליד:

הכל מכל. אנשים בפגישות עסקים, נשים בחופשת לידה על טפיהן, צעירים, מבוגרים, כלבים, קצת חתולים ואפילו ציפורים לא ביישניות שתרות אחרי פירורים. בקיצור, מדגם מייצג של תל אביב.

שירות ואווירה:

אני ביקרתי בסניף של קפה לנדוור שממוקם בגן מאיר בתל אביב בבניין של המרכז הגאה. מזג האוויר האביבי בחוץ והירוק של הגן היו תפאורה משמחת מאוד לארוחת בוקר מאוחרת של אמצע השבוע. פחות משמח היה השירות האיטי והצמא שבא בעקבותיו אבל המלצריות פיצו בחיוכים. לא על כולם זה עובד, עלי כן.

באופן כללי, רשתות בתי קפה הם קצת כמו סרט לכל המשפחה. אין בהן הפתעות גדולות, הן מתאימות לכולם ועשר דקות אחרי שיצאת מהן אתה כבר לא זוכר את העלילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מה אוכלים?

כשבחרתי לעבור מצמחונות לטבעונות לא לקחתי בחשבון שאני הולכת לאבד את אחת החברות היקרות שלי. ארוחת הבוקר. אחרי שנה בלי חביתה ועם הרבה לחם וטחינה במקום, החלטתי ללכת לבית קפה ולאכול בפעם הראשונה ארוחת בוקר טבעונית כהלכתה. אז מה היה לנו שם? חביתה מקמח עדשים אדומות, גזר ועשבי תיבול ולצידה מאזטים של טפנד זיתים, ממרח פלפלים,חציל בחטינה, טחינה, סלט קינואה ועדשים, קרם סויה עם קונפיטורה, סלט ירקות, לחם, שתיה קרה וחמה. או בקיצור, ארוחת צהריים.

נתחיל מהחביתה, העצומה יש לומר, שהרי לשמה התכנסנו. המרקם הגיש קצת כמו לביבה (בכ"ז מדובר בקמח ולא בביצים) עם יותר מדי שמן ופחות מדי מלח. המאזטים היו כולם חביבים. הצטיינו סלט הקינואה וסלט החצילים והטחינה. נשארו כיתה, הסלט, שהיה אנמי והורכב ממלפפון, עגבניה וגמבה צהובה והלחמניות שהוגשו יבשות והוחלפו. אבל ללא ספק, מי שעשה לי את הארוחה היו לחם הדגנים הטעים שנבלס עד סופו וקרם הסויה העדין שהיה טעים בצורה לא סבירה וגרם לי לתהות אם אין בו מוצרי חלב (אין, למקרה ותהיתם).

מחיר:
56 שקלים. ארוחת הבוקר עולה כמו ארוחת בוקר רגילה בתפריט, לא ברור למה. עדשים וטחינה זה זול ואילו גבינת פטה וביצים - פחות.

ציון מסכם:
8

שורה תחתונה:
ארוחת בוקר מפנקת שמספיקה לשני אנשים וראוי שתעמוד בגאווה לצד אחיותיה הלא טבעוניות בתפריט.

מדד הטבעונות:3 פולי סויה. גם אם לא יודו בחיים, גם טבעונים רוצים להיות מיינסטרים

מדד הטבעונות. SHUTTERSTOCK, מערכת וואלה! NEWS
מדד הטבעונות/מערכת וואלה! NEWS, SHUTTERSTOCK

קפה לנדוור. סניף גן מאיר. רבנו תם 7, תל אביב. 03-6295870. א'-שבת 00:00-08:00 ובסניפי הרשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully