וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'יקטי: טאפאס איטלקי חדש בתל אביב

השבוע נפתח בתל אביב טאפאס איטלקי חדש, המציע מנות קטנות ואיכותיות מארץ המגף. על המטבח מנצח השף המוערך מיכאל גרטופסקי

צ'יקטי. אפיק גבאי
צלחת טעימות בצ'יקטי/אפיק גבאי

תכירו את צ'יקטי- בית אוכל איטלקי חדש נפתח לפני כשבוע במקום הגאסטרו פאב ברחוב יהודה הלוי שבתל אביב. על המקום אחראים המסעדן אבי קשי, השף מיכאל גרטופסקי (ביסטרו מיכאל, סושיאל קלאב) ואיש האלכוהול אורל לאור (טאיזו, אונאמי).

"במהלך טיול ללונדון הגעתי לכל מיני טאפאס ברים איטלקיים והבנתי שיש דבר כזה וזה הדליק אותי מאוד", מספר קשי, "נתקלתי גם במקום שקוראים לו צ'יקטי והבנתי שכדאי לחקור את הנושא, שהמקור שלו בוונציה. משם התחלתי לקרוא על תרבות האכילה במקומות הללו ומיכאל ואני החלטנו לחבר את התרבות הזאת עם ישראל בצורה יותר רומנטית מאשר סתם עוד טרטוריה שעושה פסטות".

"מסתבר שלכל תרבות באזור אגן הים התיכון יש התייחסות לאוכל קטן", מוסיף מיכאל גרטופסקי, "לאיטלקים, יש את הצ'יקטי, שמהווים מקומות בילוי לא מחייבים של אוכל ויין. לדעתנו זה מתאים לתרבות שלנו כאן בישראל, מה גם שהמטבח האיטלקי שהוא בין המשפיעים בעולם והוא אהבה גדולה שלנו הישראלים".

צ'יקטי. אפיק גבאי
צלחות קטנות וטעימות/אפיק גבאי

בין המנות בתפריט עליו אחראי גרטופסקי ניתן למצוא למשל פוקצ'ה עם רוזמרין, שמן זית וזיתים קצוצים (19 שקלים), פיצטה ביאנקה עם מסקרפונה, מוצרלה ופרמזן (35 שקלים), בוראטה- מוצרלה רכה עם עגבניות מתוקות, בזיליקום ושמן זית (58 שקלים), פונגי אל קרטוצ'יו – פטריות בנייר (34 שקלים), קלמרי עם ארטישוק, סלסיצ'ה וסלסה ורדה (38 שקלים), ביסטקה אלה פיורנטינה, מח עצם ותפוחי אדמה (175 שקלים), שרימפס קריסטל בשמן זית חריף (64 שקלים) ועוד.

בגזרת האלכוהול מציעים בצ'יקטי מבחר רחב של יינות וקוקטיילים וכן קוקטייל בליני מיוחד שנמזג היישר מהחבית ומשלב מחית אפרסק בעבודת יד, פרסוקו, עשבי תיבול ותבלינים ויין רוזה (32 שקלים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
צ'יקטי. אפיק גבאי
גרטופסקי בצלחת/אפיק גבאי

"האוכל האיטלקי הוא אהבה מאוד גדולה שלי", אומר גרטופסקי, "אף פעם לא הייתה לי מסעדה איטלקית למרות שתמיד רציתי וזאת אחת הסיבות שהחלטנו ללכת לכיוון הזה כאן. צ'יקטי אינה מסעדת שף ולא אמורה להיות כזאת, אלא להיות מקום שמציע צלחות קטנות מאיטליה, עם תפריט שבניתי מתוך הדברים שאני אוהב לאכול".

בניגוד לגרטופסקי, שלו מסעדה במושב לימן ושותפות במסעדת סושיאל קלאב, עבור קשי מדובר במקום ראשון בבעלותו. "רדפתי אחרי החלום הזה של לפתוח מקום הרבה שנים והיה חשוב לי להיכנס למקום שיהיה אני וידבר בשפה שלי עם צורת אכילה שעושה לי את זה", הוא מסביר, "בניגוד לגל ששוטף את העיר של מקומות שמגישים אוכל שהוא קודם כל יפה, אנחנו חושבים שאוכל צריך להיות קודם כל אמתי וטעים והצלחות שמיכאל יצר כאן מדברות בשפה הזאת, בלי שטויות מסביב".

צ'יקטי. יהודה הלוי 58, תל אביב. 03-6853499. ראשון- חמישי 02:00 - 18:00; שישי 19:00-2:00, שבת 18:00- 2:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully