וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופו למתחילים: התבשילייה הטבעונית

4.8.2014 / 13:56

שכונת פלורנטין הופכת אט אט למעוז טבעוני ולכן המדור קפץ לצהריים בתבשיליה טבעונית חדשה שהעלתה השאלה הנצחית: מה היו עושים הטבעונים בלי הטחינה?

התבשיליה הטבעונית בפלורנטין. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
התבשיליה הטבעונית בפלורנטין/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש

נתוני פתיחה:

לפני למעלה מחודש נולדה לקיוסק הצמחוני "רושקה וסימקה" בשדרות וושינגטון בפלורנטין, אחות. באופן לא במפתיע היא הגיחה לאוויר העולם כשהיא טבעונית. השכונה הדרומית הופכת אט אט למעוז טבעוני עם בתי אוכל חדשים שנפתחים השכם וערב בשנה האחרונה, ולכן היה זה רק עניין של זמן שגם מקום שמציע אוכל ביתי על טהרת הצומח ינסה את מזלו. בשבועות האחרונים, כשמצב הרוח הלאומי מרגיש כמו התקף מאניה דיפרסיה, הלכתי לחפש בתבשיליה הטבעונית אוכל מנחם, כי אומנם סוכר הוא אח, אבל ההשפעה שלו מתפוגגת מהר.

בשולחן ליד:

בעודי צועדת על שדרות וושינגטון, ללא כתובת מדוייקת של המקום, כמעט ונכנסתי לשני מקומות אחרים. על אחד מהם, היה אפילו שלט מבלבל ועליו כתוב "תבשילים לבנוניים טבעונים". כנראה שהעסקים בשכונה כבר הבינו לאן נושבת הרוח. בלי שום איפיון מיוחד, או אפילו שלט ברור הצלחתי לבסוף למצוא את המקום. התנועה במקום הייתה דלילה, אולי בגלל השעה המאוחרת יחסית, אולי הגודל (קטן!) ואולי זה המצב, כמו שכולם קוראים לו. כך או כך, רוב הבאים הגיעו לקחת אוכל הביתה.

התבשיליה הטבעונית בפלורנטין. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
התבשיליה הטבעונית בפלורנטין/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש

שירות ואווירה:

באמת קטן בתבשיליה הטבעונית, אבל נראה שניצלו שם כל מטר, כדי לשרת את המטרה: אוכל מבושל וטבעוני שאוכלים על הדרך. בר מעץ עם שישה מקומות מפריד בין המטבח הגדול יחסית לאיזור הישיבה הקטן, שכולל שלושה שולחנות מוגבהים. מסביב תפאורה אקלקטית של עציצים, נברשות , איורים, וסירים עמוסי תבשילים כשלצידם אבטיח אחד ענק- ועליו מודבק התפריט. על רקע מוזיקה נעימה ועדכנית השירות של המלצרית, שגם עוזרת בהכנת האוכל, היה לבבי ומסביר פנים.

מה אוכלים?

התפריט הוא תפריט משתנה שמבוסס ברובו על תבשילים של דגנים וקטניות. היינו ארבעה אנשים, שני טבעונים, צמחונית וקרניבור שנגרר איתנו בעל כורחו, אבל תמיד מנפיק אמיתות שאנחנו לא תמיד אוהבים לשמוע. אבל על כך בהמשך.

בגלל הנוכחות המתוגברת הצלחנו לטעום את כל המנות שהיו בתפריט באותו היום. צלחת של שלושה פלפלים אדומים וצהובים, שמולאו בפריקי עם אגוזים ועשבים ורוטב עגבניות וטחינה (40 שקלים), הייתה מנה גדולה ומשביעה, כזו שמצריכה אחריה שנ"צ. המשכנו עם קישטידה (35 שקלים) שהוגשה עם סלט חסות ואגסים- הקישטידה כללה פרוסות סלק, בטטה ותפוחי אדמה שעורבבו עם מעט קמח כוסמין וטחינה ונאפו בתנור. מהשם קישטידה אני מניחה שכיוונו פה לסוג של פשטידה או קיש, אבל בפועל מדובר בירקות בתנור שספק אוחדו להם יחדיו. המנה הייתה חביבה, אבל לא היה הרבה הבדל בינה ובין אנטיפסטי.

החלק היותר מוצלח של הארוחה הגיע עם צלחת של תבשילים מעורבים במסלול הכל כלול (45 שקלים) שכללה קינואה וירקות, עדשים ירוקות עם קייל ומנגולד, שעועית מש עם בטטה וחלב קוקוס ועוד סוגי ירקות. חלק מהתבשילים היו עם ארומה הודית שהבליטה כמה טעימים יכולים להיות תבשילי קטניות, אם רק מתבלים אותם נכון. בין המנות מוגשת טחינת עגבניות עם שום וסלט קטן של גזר וסלק מגורדים. הופעתה המרובה של הטחינה בין שלל המנות, חיזקה את דברי הקרניבור הטוען בכל פעם שמזון טבעוני נכנס אל קירבו שבלי טחינה הטבעונים היו אבודים.

בגזרת הקינוחים נחלנו הצלחה עם עוגת רכה ועסיסית של דלורית, חמוציות וטחינה כמובן (17 שקלים) וטרייפל שוקולד עם תחתית קראנצ'ית (22 שקלים). שני הקינוחים הבהירו לי סופית שהחלק היותר מאתגר של הטבעונות, דהיינו המתוקים, נפתר ואין שום סיכוי שתרגישו שאתם אוכלים קינוח טבעוני. ולבסוף מסקנה: לאוכל מבושל קוראים אוכל מנחם כי הוא גורם לך לרצות לישון. ובינינו אין נחמה גדולה יותר משינה. עדיף עמוקה.

התבשיליה הטבעונית בפלורנטין. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
התבשיליה הטבעונית בפלורנטין/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש

מחיר:

תבשילים משתנים על בסיס יומי בין 35 ל-45 שקלים. מקבלים פה רק מזומן, אז בואו מצויידים.

ציון מסכם:

7

שורה תחתונה:

יכול לעבוד כארוחת צהריים לעובדים באיזור וארוחת ערב ביתית לתושבי השכונה, אלו הטבעונים ואלו שלא.

מדד הטבעונות: 5 פולי סויה

מדד הטבעונות. SHUTTERSTOCK, מערכת וואלה! NEWS
מדד הטבעונות/מערכת וואלה! NEWS, SHUTTERSTOCK

התבשילייה הטבעונית. וושינגטון/ התבשיליה הטבעונית, שדרות וושינגטון 32, תל אביב. שעות פעילות: א'-ה': 12:00-23:00, (או עד שנגמר האוכל) ו': 12:00-16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully