וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיהיה לכם סילבסטר בריא וטעים

30.12.2014 / 13:12

אין כמו לחגוג את ערב השנה החדשה בבית, עם חברים קרובים. פיליס גלזר מכינה נשנושים בריאים ומפנקים של ארטישוקים ממולאים, ספרינג רולס עם סלמון ויין חם מסורתי

ספרינג רולס של פיליס גלזר. נמרוד סונדרס
ספרינג רולס/נמרוד סונדרס

קשה להאמין שכבר הגענו לשנת 2015, כי שנת 2014 עברה ביעף . לא יודעת מה אתכם, אבל הכיף שלי הוא לחגוג את השנה החדשה בליווי חברים ועדיף בבית, רחוק מהמונים במסעדות ובמסיבות. אין כמו לשתות יין טוב ולאכול נשנושים מפנקים. בסילבטר אפשר גם להשתמש בחומרי גלם קצת יותר יקרים מהרגיל, כי בכל זאת חוגגים.

הכנתי שלושה מתכונים קלים ויחסית מהירים עם טאץ' מיוחד: ספרינג רול בגרסה יוקרתית עם סלמון מעושן וקרם אגוזי מקדמיה שמכינים בבית, מעוטר בקוויאר ביצי סלמון (שאפשר לקנות במשקל), תחתיות ארטישוק עם גבינת שמנת (%5) ולבבות דקל וצנוברים (הכי פשוט מתחתיות ארטישוק קפואות). במקום יין רגיל – אני מציעה לכם להגיש "גלוג" משקה אלכוהולי חם שמחמם את הלב ומשמח המוני סקנדינבים שיודעים חורף אמיתי מהו.

הגלוג הוא שוודי במקור, ומשם הגיעה לדנמרק וארצות סקנדינביות אחרות. הוא מוגש חם, והוא מעלה מעט את טמפרטורת הפה והקיבה, ומכיוון שאלכוהול הוא מרחיב כלי דם, הוא גורם לנו להרגיש חימום פנימי נעים ולהסמיק בלחיים. ישנם כל מיני מתכונים לגלוג, אך הבסיס הוא יין או תערובת יינות מושרה עם תבלינים (בריאים ומחזקים) עם תוספת ברנדי, וודקה או "מחזק" אחר, וסוכר חום או רגיל, צימוקים ושקדים (יש המשרים את הצימוקים והשקדים ביחד עם התבלינים, יש מי שמוסיפים אותם לקראת סוף החימום, ויש שמגישים אותם בצד).

כדי לקבל את המתכון האולטימטיבי לגלוג, פניתי לאבא של המטפלת הדנית של בנותיי לפני לא מעט שנים, כאשר היו קטנות (היום הן בנות 25+או-טו-טו 24). הוא שמח לשלוח לי את הגרסה האותנטית שלו. העיקר, לא להרתיח!

שנה אזרחית טובה!

ספרינג רול ממולא בסלמון מעושן וקרם מקדמיה

חומרים ל-8-10 מנות
8-10 דפי אורז עגולים (מהסוג הקטן)
4-5 סלמון מעושן חתוך דק
חופן עלי בזיליקום יפים
לקרם מקדמיה:
1 כוס מלאה אגוזי מקדמיה
1/2 כוס מים פושרים
1 כף שמן זית
1 כף בצל אדום קצוץ דק
מלח ופלפל שחור או לבן גרוס, לפי הטעם
רצועות עירית וביצי סלמון לקישוט


אופן ההכנה:
1. להכנת קרם מקדמיה: משרים את אגוזי המקדמיה בכלי עם מים חמימים ומכסים. מעמידים בצד במשך שעה-שעתיים. מסננים ומעבירים לבלנדר חזק וטוחנים בפולסים. יש לעצור מדי פעם כדי לערבב ולנקות את הדפנות עם לקקן. מוסיפים את יתר החומרים וממשיכים לטחון בפולסים והפסקות ערבוב, עד שמתקבלת מרקם מוקצף הדומה לגבינת שמנת. מכסים ושמים במקרר עד למועד ההגשה (לפחות 30 דקות).

2. לספרינג רול: חותכים כל פרוסה של סלמון לחצי לרוחב. מכינים קערה עם מים פושרים (לא חמים). טובלים דף אורז במים למשך כמה שניות עד שהוא מתחיל להתרכך (הוא ימשיך להתרכך גם אחרי שתוציאו אותו).

3. מסדרים 2-3 עלי בזיליקום שלמים (תלוי בגודל) לרוחב אמצע דף האורז, ומניחים למעלה חצי פרוסה של סלמון. בעזרת כף, מסדרים כ-3 כפות מקרם המקדמיה לרוחב מעל הסלמון. מקפלים את הצד התחתון של העיגול מעל המילוי, מקפלים את שני הצדדים של העיגול פנימה ומגלגלים כמו עלי גפן. מתקבל רול עם עלי הבזיליקום כלפי מעלה.

4. קושרים עם רצועת עירית. חוזרים על הפעולה עם יתר החומרים. אם לא מגישים מיד, מכסים בניילון נצמד, מקררים ומגישים תוך שעה.

תחתיות ארטישוק ממולאות

תחתיות ארטישוק ממולאות. נמרוד סונדרס
תחתיות ארטישוק ממולאות/נמרוד סונדרס

ארטישוקים ממולאים בגבינות, לבבות דקל וצנוברים

חומרים ל-12 יחידות
1/2 1 חבילות תחתיות ארטישוק קפואים
1 חבילה גבינת שמנת לייט 5% - 200 גרם
1 שן שום גדולה כתושה
1 כף מכל אחד: בצל אדום קצוץ דק, בצל ירוק קצוץ דק, בזיליקום טרי קצוץ דק
עלים מגבעול אחד קטן טימין, או קורט אורגנו יבש
1/4 כוס לבבות דקל (משומר ופרוס) חתוכות לקוביות קטנות
1/4 כוס צנוברים, מחולק
1/2 4 כפות פרמזן, רצוי איטלקי, מגוררת גס
פלפל שחור גרוס לפי הטעם


אופן ההכנה:
1. מכינים את תחתיות הארטישוק לפני ההוראות על גבי האריזה (אפשר להכין במיקרוגל או להרתיח על
הכיריים). שוטפים במים קרים מאד ומסננים היטב.

2. מילוי: בקערה בינונית מערבבים גבינת שמנת, שום, בצל אודם, בצל ירוק, בזיליקום, טימין, לבבות דקל, 2 כפות מהצנוברים ו-3 כפות מגבינת הפרמזן. ממלאים כל תחתית ארטישוק ב-כף כמעט גדושה מהמילוי. מפזרים למעלה את יתרת הפרמזן והצנוברים. מתבלים במעט פלפל שחור גרוס לקישוט.

3. אופים בתנור או טוסטר אובן מחומם מראש ל-160-17-מעלות כ-15-18 דקות או עד שהמילוי יציב ומתחיל להשחים. מגישים חמימים או בטמפרטורת החדר.

טיפים לשאריות חומר גלם
1.כל חבילת תחתיות ארטישוק קפואות מכילה כ-8 יחידות. את 1/2 החבילה שנותרת אפשר לבשל לפי ההוראות על גבי האריזה (או באותה עת של בישול יתר התחתיות) ולהוסיף למרינדה של שמן זית, שום וחומץ בלסמי ולהשתמש למחרת לפסטה, פיצה או סלט.

2. את יתרת פרוסות לבבות הדקל אפשר להוסיף גם לפסטה או לסלט.

3. אם נותר מהמילוי, תמרחו אותו על טוסט חם!

גלוג דני קלאסי

חומרים ל-10 מנות או יותר (תלוי בכוס ההגשה)
1 בקבוק יין מרלו או שירז
1 כוס יין פורט או זנפנדל, שרדונה או ריזלינג
1 כף זרעי הל
1 מקל קינמון
8 מסמרי ציפורן שלמים
4 יחידות ג'ינג'ר מסוכר
1/2 כוס סוכר חום מהודק
1 כוס צימוקים
שקדים מולבנים פרוסים


אופן ההכנה:
1. בקערה גדולה, עדיף מזכוכית, מערבבים את שני סוגי היין. לוחצים קלות על זרעי ההל ומניחים אותם ביחד עם מקל הקינמון, הציפורן, ג'ינג'ר מסוכר וסוכר חום כשעתיים או יותר לפני ההגשה.

2. לפני ההגשה, מחממים את התערובת על אש קטנה אך לא מרתיחים.

3. מסננים להוצאת התבלינים ומוסיפים את הצימוקים והשקדים. מבשלים על אש קטנה עוד 10 דקות ומגישים חם. לחיים!

קינוחי סילבסטר למבוגרים בלבד
המבעבעים המומלצים לשנה החדשה
רושפלד ונוף מציגים: סילבסטר לבנטנני
לאתר של פיליס גלזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully