וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה: 10 מסעדות אוכל רחוב מנצחות בת"א

3.7.2015 / 0:56

לא חייבים לפזר סכומי עתק במסעדות כדי לאכול טוב בערב קיץ תל אביבי. סצינת אוכל הרחוב המלבלבת מאפשרת לכל אחד לאכול ולשבוע מארוחה מצוינת ברמה של מסעדה בלי הגינונים

אוכל הרחוב בתל אביב הפך מזמן לסצינה בפני עצמה, ויותר ויותר אנשים, טבחים ושפים שמבינים בגורמה פנו דווקא לאוכל רחוב מעולה. בקיץ הקרוב, במקום לשרוף כסף במסעדות אפשר לאכול מצוין סוגים שונים של אוכל שעונה להגדרה פאסט פוד גורמה. ההנאה מובטחת והחור בכיס יצטמצם.

כמו ביפן: דה באן

דה באן. דן פרץ,
דה באן/דן פרץ

האחים אייל ושי קיצ'ס הצליחו לעשות את הלא יאמן ולהפוך אוכל יפני פשוט וטעים, שנראה בזמנו הכי רחוק מאתנו שיש ולא רק גיאוגרפית, לחלק בלתי נפרד מתרבות האוכל המקומית. קלאסיקות מנצחות שעשויות בדיוק מירבי כמו מרק ראמן, סלט פפאיה, לחמניות באן יפניות מאודות עם שייטל או "מפורק" - צלעות בבישול ארוך הפכו את את דה באן לשם דבר. מעבר לכך שהאוכל הוא גורמה לכל דבר, האווירה במקום כל כך ידידותית ומגניבה, שקשה להגדיר את המקום כ"מסעדה" עם הקודים ההתנהגותיים המעיקים, אלא למקמו במשבמצת הבילוי המושלם של קיץ בגופייה וכפכפים.

בשורה תחתונה: כבר זמן מה שהחבר'ה האלה מחפשים לפתוח מקום נוסף. מחזיקים להם אצבעות.

דה באן. הלל הזקן 18, תל אביב. 03-6044725. לא כשר

דים סאם: פוראמה

דים סאם בפוראמה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
דים סאם בפוראמה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

דים סאם אמיתיים קשה מאוד להשיג שלא במסעדה אסיאתית יקרה שגובות לא מעט על שניים שלושה כיסונים קטנים. בפוראמה, ממלכת הכיסונים הבלתי מעורערת אפשר לחתוך בהוצאות, מבלי להתפשר על התמורה. האווירה המפוייחית של בן יהודה אמנם גורעת מהווייב שהוא ענייני ולא רומנטי במיוחד - תפריט ממוספר שמציע בעיקר כיסונים ומנות שמגיעות בזריזות לשולחן במסורת ה"לאכול וללכת". אבל עיקר העניין הוא הכיסונים היפים, בשלל צורות, וצבעים מבצקים שונים, שפע מילויים, מטוגנים, מבושלים או מאודים, בתוך מרק או בצלחת שמזכירים מבלי להתאמץ טעמים משווקי המזרח הרחוק.

בשורה התחתונה: מזללת דים סאם ריחנית וסואנת כמו בצ'יינה טאון.

פוראמה. בן יהודה 7, תל אביב. 054-7095555. לא כשר

הפיצה: דה פפה

פיצריה דה פפה. עידו שחם
פיצריה דה פפה/עידו שחם

איטלקי שיראה את אשר עוללו הישראלים לפיצה ודאי יאבד כמה שערות מראשו רק מההלם. אבל בין כל הווריאציות המקומיות המשונות שצמחו פה, בולטת הפיצרייה של ג'וזפה ג'ורדנו שלא מתפשר בשום אופן ולא מקצר דרך במתכון הנפוליטני לפיצה המושלמת.הפתיחה המחודשת של הפיצרייה נחגגה ממש השבוע במיקום החדש, ואמנם, חלו מעט שינויים בתפריט, אבל המהות נותרה כשהייתה - פיצה שתחזיר בתשובה גם את אויבי הבצק הגדולים ביותר (זה מדהים, אבל באמת יש אנשים כאלו).

בשורה התחתונה: אפשר להעביר פה ערב שלם, או לחטוף פיצה בטייק אוויי לסיבוב לילי בדיזנגוף.

דה פפה. דיזנגוף 334, תל אביב יפו. 03-553-9980. לא כשר

החומוס: חאן מנולי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חומוס בחאן מנולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא חסרות אופציות בילוי מפתות ושמחות בשוק הפשפשים. אבל נדירות הן המסעדות שיודעות ללהטט בחוכמה על הסקאלה שבין מזללת פועלים יפואית -ערבית למסעדה טרנדית. בחאן מנולי עושים בדיוק את זה ויודעים ולהעניק למנות המסבחה, שהן חלק הארי בתפריט, טאץ' מהשף פליקס רוזנטל, שמביא לחומוס השפעות מובהקות מהעיר יפו וגם מהמנטור, אייל שני. כך למשל תמצאו פה מסבחה עורות קישואים או מסבחת תרנגולות מפורקות ועשבי בר ועוד מנות שמציתות את הדמיון כמו כרוב ערבי ממולא ראגו טלה ואורז.

בשורה התחתונה: תשכחו מחומוס-צ'יפס - סלט.

חאן מנולי. בית אשל 7, יפו. 073-7829013. לא כשר

ההמבורגר: ויטרינה

המבורגר באטלר בוויטרינה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
המבורגר באטלר בוויטרינה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

הכל כבר נכתב ונאמר אעל ההמבורגר הנפלא הזה, שהתחיל בכלל כסייד קיק של שלל נקניקיות וצ'יפס מהולל (צ'יפס חמישים חמישים עם תפוחי אדמה, בטטה וזסט של לימון) והפך את הבשר בלחמניה לדבר האמיתי. בשר עסיסי, צלוי בדיוק במידה הנכונה על הגריל ולמי שאוהב עם תוספת גבינה שמעניקה לו את הקיק הנוסף, חמוצים ביתיים, קטשופ סלק והחיים יפים. תוסיפו לזה את הפסקול האלטרנטיבי והתור הקבוע שמוסיף לסקס אפיל, והחצי שעה שנמתחת ביניכם לבין ההמבורגר כמו פיסת גבינה על הגריל, רק מגדילה את הציפייה.

בשורה התחתונה: כל תוצר כאן נעשה באהבה, אבל כדי לטעום ממנו חייבים להגיע חמושים בהרבה סבלנות.

ויטרינה. אבן גבירול 54, תל אביב. 03-6960304. לא כשר

פלאפל שווארמה ובוריק: הקוסם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוריק של הקוסם/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוכן הפלאפל הזה הצליח להפוך את אוכל הרחוב הלאומי לדרגת אמנות פלאפל, שווארמה, שקשוקה ואפילו החריף נעשים פה בהקפדה יתרה, עם התיבול הנכון, יד מדויקת והרבה מסירות של אריק רוזנטל, הבעלים. מעבר לצחצוח המטורף שיש במקום והשירות שלא היה מבייש מסעדה מהשורה הראשונה, נוספה לפני מספר חודשים גם מנת הבוריק, בית חם (שלא לומר רותח) לבשר טחון, ביצה רכה, קונפי שום, ומחית תפוחי אדמה, שלא פלא שהפכה ויראלית תוך ימים ספורים.

בשורה התחתונה: הקפדה על פרטים גדולים כקטנים אצל הקוסם מארץ עוץ.

הקוסם. רחוב שלמה המלך 1, תל אביב. 03-5252033. כשר

גורמה בלחם: השומר 1

השומר 1. נמרוד סונדרס
מסעדת השומר 1/נמרוד סונדרס

הדוכן הצבעוני של נאור כהן בשוק הכרמל עשוי לעורר רושם מטעה של עוד אוכל שוק מהיר ובינוני. בפועל, מדובר במנות שף מבריקות, שלא ממציאות את הגלגל אבל עם ביצוע אותנטי כדי שלמות, ומחירים נמוכים משמעותית בעבור מנות שבמקומות אחרים בפיתה יעלו הרבה יותר, אי אפשר לבקש יותר מהכמויות נדיבות של בשר צלוי כהלכה שנכנס לתוך חלה רכה או חצי כיכר לחם שסופגת את הרוטב. למי שחושש מהקלוריות - אפשר גם בצלחת. אחרי שתטעמו את מנת הקבב עיראקי וחציל שרוף או מעורב פועלים ירושלמי לא תוכלו להפסיק לפנטז על הביקור הבא.

בשורה התחתונה: התחנה הנכונה לעצור בה מסבב קניות שוק.

השומר 1, רחוב השומר 1, שוק הכרמל, ת"א. כשר

פסטות וטאבון: מסעדת שמונה

מסעדת שמונה. בן קלמר
ירקות מהטאבון במסעדת שמונה/בן קלמר

לא מעט "פינות מקוללות" פזורות מסביבה של כיכר רבין, אבל מזללה קטנטונת אחת הצליחה להתעלות על הנאחס ולהביא אותה ביציאה חיננית, נגישה ופשוט טעימה. בחלל מהסוג בו מוכרים בדרך כלל פלאפל או שווארמה, מגישים אוכל מוקפד אותו מכינים לנגד עיניך. פוקאצ'ה ממכרת ושמנונית במידה שיוצאת מהטאבון, פסטות ביתיות טריות, תבשילים יומיים (פאלדה טלה בבישול ארוך עם עוגת פולנטה) מצוינים, ירקות מהטאבון, טיפול מוצלח בנתחים משובחים של בשר, פרזנטציה שמכבדת את האוכל ומוזיקה קצבית ברקע.

בשורה התחתונה: אוכל רחוב זול ושמח.

שמונה. רחוב מלכי ישראל 8, תל אביב. 03-6438008. לא כשר

וריאציות על סביח: מפגש אושר

מפגש אושר. בנצי ארבל, מערכת וואלה! NEWS
מפגש אושר/מערכת וואלה! NEWS, בנצי ארבל

השטיק הקבוע של פלאפלייה/סביחייה קיבל במפגש האושר מתיחת פנים משמעותית. כאן, צריך להפנים, מה שקודם לכל כדור זהב זה האושר והחברות. את הכללים האלה מנהיגים בנצי ארבל ועמרי קרביץ, החברים-שותפים שהקימו את המקום (לפי השלט הוא נוסד קונספטואלית כבר ב-1991) והצליחו להעתיק אליו את האופי והשפה החיפאית שלהם. מעבר לכך שאת כל מה שנכנס לפיתה מערבבים קודם בקערה מה שמקנה לכל ביס שילוב טעמים ומונע חפירה מיותרת בפיתה, השניים הצליחו להחיות בחן את שפת הפלאפליות: פה מככבים הסבילאפל (סביח פלאפל) וסביבטטה (סביח עם בטטה במקום חציל) ואת האוכל מורידים עם קצת "מיץ אושר" (שמתבסס בעיקר על אננס).

בשורה התחתונה: לתקוע פלאפל עם חיוך מטופש מרוח על הפנים יחד עם העמבה.

מפגש אושר. רחוב קינג ג'ורג' 105, תל אביב. לא כשר

המקסיקנית: צ'אנגוס

צ'אנגוס. אנטולי מיכאלו, מערכת וואלה! NEWS
צ'אנגוס/מערכת וואלה! NEWS, אנטולי מיכאלו

מבול המסעדות המקסיקניות ששטף אותנו בשנה האחרונה הביא אתו רף גבוה יותר לאוכל הרחוב הלכאורה פשוט הזה, שרבים כל כך כשלו בלשחזר את הטעמים שלו. אבל על כולם עלתה מזללת צ'אנגוס שלמרבה השמחה התמקמה בשכונת פלורנטיןן, מה שהבטיח רף מחירים צנוע ואווירה שכונתית. העיצוב הצבעוני, הקוקטיילים הצבעוניים, נאצ'וס פריכים כמו במקסיקו, חריף שלא מתבייש וטאקוס קטנים ומקסימים, כל אלה הצליחו לספק חוויית זלילה משמחת במחיר מצחיק.

בשורה התחתונה: עצמנו עיניים וחזרנו לדוכני האוכל השוקקים של מקסיקו סיטי.

צ'אנגוס, שדרות וושינגטון 25, ת"א. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully