וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעמנו את ההמבורגר החדש של מקדונלדס ומושיק רוט

21.7.2015 / 11:00

השף מכוכב המישלן מושיק רוט, הוא ולא אחר, סייע לעצב את תפריט העגבניות החדש והצמחוני של רשת מקדונלדס. התוצאה - מפתיעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המבורגר עגבניה/מערכת וואלה, צילום מסך

מה רוצים מאיתנו החיים? למה אנחנו בכלל קיימים? האם יש טעם בשאיפת אוויר? הרי הוא מיד ייצא. כל אלה שאלות טובות וראוי לשאול אותן גם כשמנסים שתי מנות מ"McTOMATO", תפריט העגבניות החדש של מקדונלדס. השף מושיק רוט שמנצח על מסעדה מכוכבת מישלן בהולנד, והגיח לכאן לתקופה כדי לבשל בטוטו המוערכת, מציע הפעם ווריאציה שונה לחלוטין על מזון, מהצד הטראשי- צמחוני: רוט פיתח עבור מקדונלדס תפריט צמחוני שמורכב משלוש מנות על בסיס עגבניה (המבורגר עגבניה על גחלים, קריספי בורגר עגבניה ונאגטס עגבניה). העניין הוא, שהן לא ממש צמחוניות. כך למשל, ההמבורגרים הצמחוניים מונחים על אותו הגריל של ההמבורגרים הרגילים. ארומת בשר ומיצים מתערבבים בשמחה עם מרכיביים סודיים. עבור צמחונים אמיתיים מה הטעם בתפריט כזה אם המנות לא באמת צמחוניות? זו עוד שאלה טובה.

מעבר לזה שקהל היעד כאן לא ברור (אוכלי קבע במקדונלדס שמתחשק להם לאכול משהו בלי בשר?) המנות החדשות סובלות מבעיה גדולה נוספת: הן לא ממש מיוחדות. המחית האדומה בהמבורגר הגחלים (המבורגר על בסיס עגבניה ומרכיבים צמחיים סודיים) אכן עושה רושם ראשוני מבטיח של המבורגר אבל בסופו של יום, היא לא באמת שונה מכל המבורגר צמחוני שנמצא במקררי הסופרים הקרובים למקום מגוריכם, כזה שמבוסס על ירקות ומרכיבים צמחיים. כל צמחוני יודע שלכל ההמבורגרים הצמחוניים בז'אנר יש טעם זהה. טעם של meh. ככה זה. הנאגטס, אם תהיתם, הם מחית אדומה מצופה בפירורי לחם. כלומר, מדובר באותה בלילה שפשוט מוגשת בגרסאות שונות ובגדלים שונים. מיותר לציין שבנקודה זו, ויתרנו על המנה השלישית, קריספי עגבנייה, מתוך חשש מה שהטעם הזה שוב יופיע, יש להניח שבפרזנטציה שונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נאגטס/מערכת וואלה, צילום מסך

אה, הגדלים. על המבורגר הגחלים הופיעה מדבקה שטענה שמשקל המנה הוא 176 גרם. לא בדיוק הדבר הכי גדול ומשביע שאפשר להשיג. אחרי ארבעה ביסים ההמבורגר התחסל ורק רצועות חסה יתומות נותרו מאחור והעידו על התופת והחורבן. אולי לילדים ייקח יותר זמן לחסל את המנה. אולי לא. לא נדע לעולם. נקודה חיובית לזכות המבורגר הגחלים נרשמה בגזרת רוטב הברביקיו הנדיב שפינק את הלחמניה וכמעט הסווה את הטעם המלוח הדומיננטי של מחית העגבניה. מיקו, שים 50 על זה שהמרכיב הצמחי הסודי הוא מלח.

המחיר: אמנם בימים הספורים מאז ההשקה מקדונלדס הורידו את המחירים בטענה הרשמית ש"התגלתה טעות בתמחור לרעת הצרכן" אבל עדיין, 81.4 שקלים לשתי ארוחות מרגיש יותר מדי אם גודל המנות קטן ולא משביע. אם קהל היעד הוא צמחונים, נחשוף כאן סוד - גם הם צריכים הרבה קלוריות כדי לשבוע. איפה הביג מק הכפול שלהם? רק אם אוכלים את שתי הארוחות ביחד בסופו של דבר הבטן מתמלאת ותחושת חמימות עוטפת את הגוף. טעם המנות: מלוח על בסיס צמחי. זר לו היה נקלע לתפריט העגבניות החדש של מקדונלדס היה חווה משבר נפשי קשה. "למה, למה הדברים האלה קורים", היה שואל את עצמו. הפתרונים - לרשת ולמושיק רוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully