וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו בכמה נמכר ביסקוויט ששרד את טביעת הטיטניק

28.10.2015 / 10:19

ביסקוויט בן 103 שנים, שנמצא על אחת מסירות ההצלה של הטיטניק, נמכר במכירה פומבית לאספן יווני שהעניק לו באופן רשמי את תואר "הביסקוויט היקר ביותר בעולם". לא תאמינו כמה כסף הוא שילם עליו

יוטיוב

בסרטון: הטריילר לסרט "טיטניק" - בלי ביסקויטים

שקיעתה ההיסטורית של הטיטניק ממשיכה לעורר גלים גם 103 שנים אחרי. הפעם, בית המכירות הפומביות הנרי אלדרידג' ובניו, העלה למכירה שריד נוסף מספינת הענק ההיא: ביסקוויט קטן שמקורו בערכת ההישרדות שבסירות ההצלה של הטיטניק. הביסקוויט הזה הוא כעת הביסקוויט היקר ביותר בעולם - לאחר שנמכר לאספן יווני בסכום של 15 אלף ליש"ט (22,968 דולר).

הביסקוויט ששרד את טביעת הטיטניק. Henry Aldridge & Son/PA Wire, צילום מסך
זה הביסקוויט היקר בעולם ששרד את שקיעת הטיטניק/צילום מסך, Henry Aldridge & Son/PA Wire

כידוע, הטיטניק טבעה בהפלגת הבכורה שלה בליל ה-15 באפריל 1912 בעקבות פגיעה בקרחון. באסון נספו 1,517 נוסעים ואנשי צוות. ג'יימס פנוויק, נוסע בספינת "קרפטיה" - הספינה שאספה את הניצולים מסירות ההצלה בבוקר שלאחר טביעת הטיטניק - מצא את הביסקוויט, תוצרת החברה "ספיילרס אנד בייקרס פיילוט", ושמר אותו למזכרת בעטיפה המקורית עליה כתוב "ביסקוויט פיילוט מסירת ההצלה של הטיטניק, אפריל 1912".

עוד באותו נושא

לא תאמינו איך הילדה הקטנה מ"טיטניק" נראית היום

לכתבה המלאה

אנדרו אלדרידג', מארגן המכירה הפומבית, סיפר שהביסקוויט נמכר ב-5,000 ליש"ט יותר ממה שציפו. "אנחנו לא יודעים מאיזו סירת הצלה הביסקוויט הזה הגיע, אבל אין עוד אחד כזה למיטב ידיעתי", סיפר אנדרו למגזין האירופאי 'סליסבורי', "זה מדהים שהביסקוויט שרד אירוע כזה דרמטי - כמו טביעתה של ספינת הנוסעים הגדולה בעולם שהובילה לאובדן של יותר מ-1,500 נפשות".

באופן מפתיע, אנדרו טוען שזה לא הביסקוויט הראשון ששרד מסעות ימיים ונמכר במכירה פומבית באלפי דולרים, "לשם השוואה, לפני כמה שנים ביסקוויט ממסעותיו של ארנס שקלטון, מגלה ארצות בריטי, נמכר בכ-4,600 דולר. ביסקוויט נוסף מלוסיטניה, אוניית הדואר המלכותית הבריטית שטבעה ע"י צוללת גרמנית, נמכר בכ-15 אלף דולר למוזיאון באירלנד". אנחנו מוכנים לשלם להם כפול כדי לראות אותם אוכלים אותו.

הטיטניק. GettyImages
הטיטניק/GettyImages

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully