וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הפרסומת הסקסיסטית ליין שנאסרה לשידור

12.11.2015 / 9:36

פרסומת לחברת יין אוסטרלית, בכיכובה של דוגמנית יפהפייה, גרמה לסערה במדינה, והוסרה לאחר שהועלתה ליוטיוב. הסיבה: רמז סמוי למין אוראלי המופיע במהלכה

Premier Estates Wine

פרסומת אוסטרלית לחברת יין מקומית הוסרה מהרשת זמן קצר לאחר שעלתה לאוויר. בפרסומת, שאורכה 30 שניות בסך הכול, מככבת דוגמנית מקומית המחזיקה כוס יין. בתחילתה, מספרת הדוגמנית על היין ועל איכותו, אך לקראת סופה מגיע הרגע שהרתיח אוסטרלים רבים: רמז סמוי למין אוראלי.

המשפט "You can almost taste the bush" שנאמר על ידי כוכבת הפרסומת בדיוק ברגע שהיא מניחה את הכוס במיקום מסוים, הינו דו משמעי והסיבה שבגינה הוסרה הפרסומת מיוטיוב. באוסטרליה, הכינוי "the bush" (השיח) הוא שם נרדף לנוף המקומי, ככה שיוצרי הפרסומת יכלו לטעון כי הכוונה שלהם הייתה שלגימה מהיין היא כמו לגימה מאוסטרליה. אולם המיקום של הכוס לא משאיר מקום לספק לגבי הכוונה האמיתית של הפרסומת - לגרום לצופה לקשר את the bush עם המשמעות השניה שלו - שם נרדף לאיבר המין הנשי.

עקבו אחריי "אסור לפספס" בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המיקום האסטרטגי של הכוס. הדוגמנית האוסטרית בפרסומת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ASA (המקבילה למועצה לשידורי כבלים ולווין האוסטרלית) החליטה כי מדובר בפרסומת סקסיסטית, כשרוב הצופים יקשרו את האמרה שבסיומה למין אוראלי", נכתב בהודעה הרשמית שהוציאה המועצה. "הצעירה בפרסומת מודעת היטב לדבריה, ורואים זאת על פי תגובותיה. אנחנו מוצאים את הפרסומת פוגענית ולכן הוחלט כי היא תיאסר לשידור".

עוד באותו נושא

צפו בפרסומת שגרמה למיליוני אנשים להזיל דמעה

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully