וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 המסעדות שיעשו לכם נעים בחורף

9.11.2015 / 11:52

לברוח מהגשם ולהשמין בנחת: כשמזג האויר מתקדר והטמפרטורות יורדות, הרעב מתעורר. אי לכך אספנו עבורכם את 8 המסעדות שהכי כיף להתחמם בהן בחורף

צילום: עידו שחם, עריכה: רן צימט

פלייר: הצצה למסעדת מגזינו

מגזינו, תל אביב

קודם כל, מדובר במסעדה איטלקית עם המון בצקים תפוחים וטובים, וידוע שאחת החברות הטובות של החורף היא הפחמימה. מעבר לכך, המיקום חסר-המקום של המסעדה, באמצע שומקום עם עיצוב מחוספס של מחסן נטוש, מעניק לה אפיל מחתרתי של "ברחנו-מהגשם-ומצאנו-פה-מחסה-במקרה". האוכל הפשוט, ויטרינת המתוקים שכמעט כל קינוח קורץ ממנה, המחירים ההוגנים וחום התנור הופכים את המסעדה לאידיאלית עבור ערבי החורף הקרים כשרוצים לצאת אבל אין באמת כוח למשהו מוגזם.

המנה לעונה: טארט לימון מושחת עם פיסטוקים מלווה בחמצמצות במידה הנכונה, ומגע מליחות מאזן ופריך בבסיס.

MAGAZINO, מנחם בגין 21 ת"א (חניה בחניון בית הדר), 03-7570535. לא כשר

ויקינג, תל אביב

צ'יבורקי במסעדת ויקינג. גרדה גלזר
הכרית שלנו לחורף. צ'יבורקי במסעדת ויקינג הרוסית/גרדה גלזר

מבחוץ זה נראה כמו עוד מלכודת תיירים, אבל אל תתנו למראה להטעות - בפנים מסתתר לו בר חמים ואינטימי, עם היצע אלכוהול עשיר ומנות שלא יביישו אף מטבח רוסי שכל כולו מנות חורפיות. יש פה צ'יבורקי, כיסוני בשר מטוגנים מהמטבח הגרוזיני עם בצק פריך, דג מלוח מושלם, שניצל לבן גדול מימדים ועוד תענוגות, שכיף ללוות עם כוסית משקה בבר האפלולי ובובות הוויקינגים הרבות שמעטרות אותו.

המנה לעונה: בלינצ'ס עדינים במילוי בשר מושלם.

ויקינג. רחוב בן יהודה 6, תל אביב. 03-6206502. לא כשר

זוני, ירושלים

זוני ירושלים. מתן שופן, מערכת וואלה!
להשקיף על הטיפות ולאכול מרק בצל מושלם. זוני/מערכת וואלה!, מתן שופן

הבראסרי הירושלמי, שפתוח 24/7, שוכן בנחלת שבעה האירופאית בקומה השניה במבנה יפיפה דו-קומתי. יש בו בר עשיר, שולחנות ישיבה ומרפסת מקורה עם חלון ענק שמשקיף לסמטה. אם יורד גשם או שלג, אנחנו ממליצים לשבת על הבר ולהנות משיחה עם הברמן/ית או הסועדים הירושלמים או לחילופין לשבת בצמוד לחלון הגדול, להביט בטיפות הגשם ולזמזם פסקול חורפי.

המנה לעונה: מרק בצל מצוין ומושחת שמגיע עם המון גבינה מוקרמת מעל בתוך קסרול צרפתי לבן.

זוני, יואל משה סלומון 15, ירושלים. 02-625-7776. פתוח 24/7. לא כשר.

Soramelo, ירושלים

משקה חם במסעדת סורמלו. באדיבות המצולמים
שוקו חם בסורמלו. עם כל התוספות בבקשה/באדיבות המצולמים

לאחר סגירתה של בבט, הוופל הירושלמי המיתולוגי, נותר בעיר ריק חמור, אליו נכנס הסורמלו. המקום הקטן, אפילו דוכן, בכניסה לשוק מחנה יהודה מציע סיידר ברנדי וגם שוקו רותח ומושחת שעשוי משוקולד מריר, נוטלה, חלב, קצפת, שוקולד לבן ואגוזי לוז. בנוסף, יש וופל בלגי עם מבחר תוספות מפנקות, מיוחדות ואפילו נועזות כמו למשל שוקולד לבן, מנגו, יין מצומצם, סלק ותבלינים. חשוב לציין את הצוות מסביר הפנים שהופך את הכל לחוויה משפחתית שעושה שמח בלב. לתפוס את השוקו בשתי ידיים, ולהתחמם.

המנה לעונה: שוקו חם עם כל התוספות.

סורמלו, עץ חיים 16, ירושלים. אין טלפון. שעות פתיחה: ימים א'-ו' החל מהשעה 12:00 ועד השעות המאוחרות, מוצ"ש החל מצאת שבת. כשר.

מעיין הבירה, חיפה

קוסטיצה במעיין הבירה. אפיק גבאי
אלכוהול שמחמם את הנפש והאוכל ששולח לתרדמת חורף. מעיין הבירה/אפיק גבאי

פאב מסעדה חיפאי ותיק עם עדת מעריצים מכל הארץ שהוא לא פחות ממוסד קולינרי שמציע גם תפריט בירות מכובד מכל העולם. המטבח הוא מטבח יהודי-מזרח אירופאי עם מאכלים אותנטיים כמו קישקע תפור ביד, בשרים מעושנים, דגים מלוחים או כבד קצוץ. מה הופך את המקום לאידיאלי לחורף? נהרות הבירה והוודקה שמחממות את הנפש וכמויות האוכל הטעים שם הן בלתי נגמרות, שאחרי כל סעודה במקום, הדבר הטבעי ביותר הוא להיכנס לתרדמת חורף של כמה שעות לפחות.

המנה לעונה: קוסטיצה כמובן.

מעיין הבירה. רחוב נתנזון 3, חיפה. 04-8623193. לא כשר.

ביסטרו שירי, ראש פינה

ניוקי בביסטרו שירי. צילום: מתן שופן,
להתכרבל עם ניוקי באחת המסעדות הרומנטיות בצפון. ביסטרו שירי/צילום: מתן שופן

בצפון הרחוק, באחד האזורים הפופולריים לצימרים רומנטיים, ממוקמת לה מסעדת שף צרפתית, כפרית ו-ותיקה בשם ביסטרו שירי. ליתר דיוק, כפי שהשם מרמז, מדובר בשפית בשם שירי אשר לאחר התמחות של שלוש שנים במסעדת מישלן צרפתית, פתחה בשנת 1995 את הבייבי שלה. המסעדה שוכנת בחלק העתיק של ראש פינה, דבר שכבר מעניק לה חמימות רומנטית. העיצוב כולל פריטי עץ רבים שמשרים אוירה חמה והמנות בתפריט המושפעות מהמטבח האירופאי הן שמנמנות ולא מתנצלות.

המנה לעונה: מומלץ לשקוע בתוך צלחת הניוקי שלהם.

ביסטרו שירי, החלוצים 8, ראש פינה. 04-6936582. פתוח כל יום מהשעה 08:30. לא כשר.

שראביכ, כפר ראמה

עלי גפן במסעדת שראביכ. גרדה גלזר
ממולאים בשראביכ/גרדה גלזר

כפר ראמה הפכה בשנים האחרונות למעוז של קולינריה גלילית מצוינת עם מסעדות מוצלחות כמו עזבה וסלע הנוטרים. שראביכ הצנעה של יעקב ח'יאט מסתתרת במה שנראה כמו מוסך של בניין, אבל מצליחה להיות חיננית ומרווחת ומציעה את מיטב עשבי החורף המשובחים של הגליל, במחירים צנועים, ואופציה להתמלא במהרה מפלטת הסלטים הטריים עם כרובית מעולה בטחינה, קובה בורגול, פטאייר במילוי תרד בר, חצילים מטוגנים עם רכז רימונים ועוד.

המנה לעונה: ממולאים.

שראביכ, כפר ראמה. 0509110230, 04-9995768 . לא כשר

ללו, אילת

קוסקוס מרוקאי בללו. צילום: מור קלרו,
אם אין חורף, תאכלו קוסקוס. ללו/צילום: מור קלרו

בעיר הדרומית והחמה, החורף לפעמים עושה טובה עד שהוא מגיע, אם בכלל. אם בכל זאת רוצים להרגיש קצת חורף בלב, מסעדת ללו היא המקום. מדובר במטבח מרוקאי אותנטי מחוץ לאיזור התיירות והמלונות עם קוסקוס שנעשה במקום ומגוון תבשילים מחממים ומשתנים על בסיס יומי. בחורף יש גם מרקים משתנים כמו חרירה, מרק שעועית עם גרונות, מרק אפונה, מרק עדשים או מרק בטטה. גם הנדיבות של המסעדה מחממת את הלב, וכל מנה יוצאת לא רק עם תוספת אלא גם עם מבחר סלטי הבית ולחם טרי.

המנה לעונה: קוסקוס עם ירקות.

ללו, חורב 7, אילת. 08-6330578. שעות פתיחה: ימים א'-ה' בין השעות 12:00-17:00. כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully