וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור טעים בשווקי הכריסמס המפורסמים בפראג

רבקה מיודובניק

21.12.2015 / 17:19

עונת הכריסמס מביאה איתה גם שווקים צבעוניים עם המון מתוקים מסורתיים, מאפים מדהימים ומשקאות יין מתובלים ומחממים. שווקי הכריסמס של פראג הם מהמפורסמים באירופה, ואם אתם שם - כדאי מאוד לא לפספס

שווקי הכריסמס בפראג. צילום: רבקה מיודבניק,
שווקי הכריסמס בפראג/צילום: רבקה מיודבניק

בכל רחבי אירופה חוגגים את עונת הכריסמס המפורסמת שמביאה איתה גם שווקים מפורסמים וצבעוניים. כל הרחובות משנים את צורתם ומתקשטים באורות מהבהבים מכל עבר ועצי אשוח ענקיים. אחת הערים המפורסמות והידועות בשווקי הכריסמס שלה באירופה היא פראג, ואם אתם בדיוק שם – מאוד כדאי לא לפספס את אווירת השמחה, האוכל המיוחד, השתייה והמוסיקה ברחובות.

השווקים מהווים את המיקום הטוב ביותר להתבונן באוכל מסורתי המיוצר ממש במקום, ולקבל טעימה מהמטבח המקומי. דרך הביקור בשווקים, אפשר לחוות את טעמיו של האוכל הצ'כי כמו הנקניקים, המאפים או מי הדבש. לצד האוכל, כי גם זה לא פחות חשוב, ישנן גם הבירות הצ'כיות המפורסמות Pilsner ,Urquell, Staropramen ומגוון משקאות חמים כגון יין חם בתוספת תבלינים (קינמון, אניס ולעיתים גם וניל), גרוג או ליקר דבש הנקרא medovina שהוא תענוג צרוף למזג האויר הקר. ההמלצה החמה היא לנסות לטעום יין ממספר מקומות כי הוא משתנה מדוכן לדוכן.

שווקי הכריסמס בפראג. צילום: רבקה מיודבניק,
מתוקים מסורתיים לחג המולד/צילום: רבקה מיודבניק

המתוקים שמלווים את אווירת החג הם חלק מהותי מהתרבות המסורתית של אירופה. גם לרפובליקה הצ'כית יש מתוקים מסורתיים נפלאים לחג המולד כמו עוגיות מיוחדות בכינוי beehives ומתוקי וניל נפלאים. לא ניתן לסיים את הערב ללא הקינוח הצ'כי המפורסם: טרדלניק, שהוא למעשה סוג של קיורטוש. מדובר בבצק מתוק מעורבב עם תבלינים וטעמים שונים הנעטף מסביב למוט ונאפה מעל גחלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שווקי הכריסמס בפראג. צילום: רבקה מיודבניק,
הקיורטוש של הצ'כים. טרדלניק/צילום: רבקה מיודבניק

תושבי העיר פראג לוקחים את שווקי הכריסמס שלהם מאוד ברצינות, ולכן אין די רק בשוק אחד בכל העיר, אלא אחד בכל שכונה. לטובת המטיילים בפראג כרגע, בחרנו עבורכם את השווקים הנחשקים ביותר אליהם מומלץ בחום להגיע לבקר. ארבעת השווקים המרכזיים בפראג קמים לתחייה בסוף נובמבר ונשארים עד השבוע הראשון של ינואר. רוב השווקים מתחילים לפעול בכל יום בשעה 10:00 בבוקר עד אמצע הלילה.

שווקי הכריסמס בפראג. צילום: רבקה מיודבניק,
קישוטי חג המולד/צילום: רבקה מיודבניק

השוק המרכזי בעיר העתיקה

בכיכר העיר העתיקה תמצאו את השוק הכי טיפוסי, עוצר נשימה, הומה אנשים ומסורתי של פראג. הכיכר מעוטרת בעץ ענק אשר יובא במיוחד מהרי שומאבה שבדרום צ'כיה, וישנם דוכנים של אמנות, נרות, מתוקי החג, לחם ג'ינג'ר, מתנות קטנות ומבחר רחב של עגלות מזון ושתיה מוקפים בנוף בסגנון גותי, רנסאנס, ודוגמאות לארכיטקטורה מתקופת הבארוק. האווירה המיוחדת של אותה תקופה מימי הביניים דווקא במרכזה של פראג הופך את הארוע למאד שונה ומיוחד. בימה קטנה נבנית מדי שנה בה מעלים קונצרטים ותזמורת חיה באוויר הפתוח לכלל הקהל. אל נא תטעו לחשוב שמדובר בארוע שמכיל רק קניות; במרכזו של הכיכר עומד לו גן חיות קטן, עם סוסי פוני, פינת ליטוף, עזים וכבשים שילדים אוהבים.

בשל מיקומו המרכזי והקהל אותו הוא סוחף, המחירים הם בהתאם ולכן קצת יקרים, אך מומלץ בכל אופן להגיע ולראות. מדובר בחוויה לעיניים ולבלוטות הטעם. מומלץ להגיע לעת שקיעה, דבר המוסיף משמעותית לאווירה המיוחדת.

יתרון נוסף הוא הגישה הנוחה בתחבורה ציבורית: רכבת מטרו ישירה לתחנת Staromestske Namesti

שווקי הכריסמס בפראג. צילום: רבקה מיודבניק,
אינסוף דוכנים בשווקים של פראג/צילום: רבקה מיודבניק

חוויה קולינרית: השוק בכיכר ואצלב

במרחק הליכה של כ-5 דקות בלבד, שוכן לו שוק נוסף בכיכר ואצלב, שכמעט ומתחבר ישירות לשוק של העיר העתיקה. השוק מתקיים בעיקר בחלקה התחתון של הכיכר, אך לעיתים הוא מתפזר גם לכיוון מעלה הרחוב. מבחינת המבחר והקונספט, הוא מאוד מזכיר את השוק של העיר העתיקה, אך הוא קטן ואינטימי יותר ומציע חוויה קולינרית לכל המשפחה עם יין חם ועגלות ממכר מקושטות שרק מזמינות את עוברי האורח לעצור ולהריח.

תחנת המטרו הקרובה ביותר הינה Mustek

שווקי הכריסמס בפראג. צילום: רבקה מיודבניק,
אורות שמחים מכל עבר/צילום: רבקה מיודבניק

ללא תיירים: השוק בנמסטי מירו

נמסטי מירו הוא שוק נוסף בין מדרכות פראג השוכן לו בשכונת Vinohrady בקדמת כנסיית Ludmilla. השוק שם יותר אינטימי מאשר השוק הגדול שבמרכז, ולכן בשוק הקטן כמעט ולא תמצאו תיירים כי אם בעיקר תושבים מקומיים, ואולי דווקא פה נעוץ יתרונו הגדול. באופן מסורתי, זהו השוק הראשון המתקיים בבוא החג. יש בו דוכנים המציעים למכירה כוסות בעיטורים מיוחדים, עבודות יד, כלים מעץ, סבונים בניחוחות נעימים וכיכרות ג'ינג'ר. השוק בוינוראהדי הוא בהחלט המקום מספר אחד.

תחנת המטרו הקרובה הינה Namesti Miru

שווקי הכריסמס בפראג. צילום: רבקה מיודבניק,
השווקים קמים לתחייה כבר ב-10 בבוקר/צילום: רבקה מיודבניק

זול וקטן: השוק בכיכר הרפובליקה

השוק בכיכר הרפובליקה- Namesti Republiky, בפתח הכניסה למרכז קניות "הפאלאדיום" הגדול, הוא הקטן מבין הארבעה, והוא כולל סך הכל כ-20 עגלות קניות ודוכנים. עם זאת, מחיריו זולים משמעותית לעומת השאר.

תחנת המטרו הקרובה הינה Namesti Republiky

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully