וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יוצאים מהבית: ארוחת סילבסטר מרשימה

30.12.2015 / 10:02

"בנות אוהבות אוכל" הן זוג נשים שאוהבות להכין אוכל שמח ולארח סועדים שהופכים מיד לחברים לארוחות מושקעות. לכבוד הסילבסטר, הן מציעות ארוחת טלאים חגיגית שתעשה לכם את השנה

ארוחת טלאים. נמרוד סונדרס
הבנות בפעולה/נמרוד סונדרס

קרן אלה גפן (37) ויעל סלע (37) הן זוג הנשים שעומד מאחורי המותג "בנות אוהבות אוכל". הן נמצאות במערכת יחסים כבר 4 שנים, כאשר שנתיים מתוכן הן נשואות באושר. עיקר התהילה שלהן מגיעה מהיותן מארחות מבוקשות מאוד במיזם הקולינרי EatWith (מיזם שמציע לגולשים להתארח לארוחות בבתים של בשלנים מוכשרים), אך בנוסף לכך הן מציעות שירותי קייטרינג, מעבירות סדנאות בישול ומשווקות קינוחים לבתי קפה ומסעדות.

לפני שמתחילים לדבר על אוכל, איך הכרתן?

יעל: "אני עבדתי באיזשהי מאפייה, וחברה של קרן היתה מגיעה לשם הרבה. יום אחד היא פנתה אליי, ושאלה אם היא יכולה להכיר לי מישהי, וככה זה קרה. בליינד דייט."

מאז הן יחד, בלתי נפרדות. בחיים האישיים וגם המקצועיים. יד המקרה שהפגישה בין השתיים היא זו שגם כיוונה אותן, כל אחת בנפרד, אל המטבח וללא שום לימודים מקצועיים. "למדתי בכלל אומנות תואר ראשון ושני", מספרת קרן. "במהלך הלימודים, ואפילו לפני, התחלתי לעבוד במטבחים. המסעדה הראשונה שעבדתי בה היתה פרידה בהרצליה. הגעתי בכלל להכשרת מלצרים, אבל המטבח קרץ לי. שאלתי אם צריך יד במטבח, וככה התחלתי. ב-20 השנים האחרונות יצא לי לעבור בהרבה מטבחים, כמו למשל הקופי בר, גדרה 26 ועוד. ממש לא למדתי בישול, רק מהעבודה בפועל. אלו הלימודים הכי טובים". יעל גם היא מפתיעה ומספרת שהיא בכלל היתה רקדנית (וקרן מתקנת וחושפת שהיא עדיין רוקדת), "אחרי תקופת הריקודים שלי, למדתי בבית ספר לתאטרון חזותי ועיצוב במה וכל מיני כאלה. תוך כדי עבדתי בהרבה מסעדות. באיזשהו שלב, הקונדיטוריה ממש עשתה לי את זה. הלכתי ללמוד בתדמור, ואחרי זה התחלתי לעבוד בכל מיני קונדיטוריות, עד שפגשתי את קרן. אז בעצם הבנו שמה שיש בינינו זה הדבר הכי מגניב ונכון שיש ופתחנו ביחד את העסק שלנו".

ומה זה בעצם העסק שלכן?

"כשפתחנו את העסק, לא ידענו מה אנחנו רוצות. התחלנו מלהכין אוכל בימי שישי כי אותה חברה שהכירה בינינו בדיוק ילדה והיא היתה צריכה אוכל מבושל. אז התחלנו לבשל, וראינו כי טוב. "הבנות אוהבות אוכל" התחיל בתור עסק קטן מאוד שעובד רק בסופי שבע עם 30-40 לקוחות קבועים. ככה עבדנו במשך שנה. במקביל, עבדנו עם עוד סטראטאפ בשם ראונד דיש (נסגר כבר), ואז הפעילות התרחבה גם לאמצע השבוע לארוחות צהריים. עשינו גם קייטינרג לאירועים עד 200 איש."

הבנות אוהבות אוכל. מתן כץ,
קרן אלה גפן ויעל סלע. הבנות אוהבות אוכל/מתן כץ

אבן דרך משמעותית נוספת בדרכן המתהווה היא הפנייה מהמיזם EatWith לפני כשנה וחצי. הן מודות כי בתחילה הן היו סקפטיות וגם לקח להן זמן עד שהתחילו לארח בפועל, אבל מהר מאוד העניין תפס תאוצה. בתחילה הן תכננו לארח סועדים אחת לשלושה חודשים, "אבל מהר מאוד זה נהיה הרבה יותר", אומרת קרן.

כמה הרבה יותר?

"15 בחודש. פשוט הבנו שזה הדבר שעושה לנו הכי טוב והכי כיף. הפסקנו להכין אוכל בקופסאות והתחלנו להאכיל מהיד שלנו, וזה הכי כיף. וכשזה מלווה באלכוהול ומוסיקה, אז בכלל יש פה קונספט מנצח."

השם שהן בחרו לעסק שלהן משקף היטב את הוויתן. הן מעידות שהן אוהבות מאוד לאכול, והרבה, "לא כמותית, אלא אוהבות לטעום הרבה דברים", הן מסבירות. התשוקה הזו לאוכל היא גם זו שמובילה אותן להגיש בארוחות שלהן את האוכל שהן אוהבות, כמו בשר, דגים ופירות ים. את הסחורה הן רוכשות בעיקר בשוק הכרמל ובלווינסקי, ומשתדלות להגיש אוכל לא מפונפן, "אנחנו לא מעמידות ולא מצלחתות. מגישות פשוט למרכז השולחן. אנחנו גם מאוד מושפעות מאוכל מקומי כמו שמן זית טוב, לימון טרי, מלח, פלפל שחור גרוס, המון שום וכמובן הרבה מאוד אהבה. אנחנו גם משתדלות לעשות מנות שאנשים לא מכינים ככה סתם בבית."

אתן חושבות שאם לא הייתן זוג בחיים האישיים, החוויה היתה אחרת?

יעל: "ברור שהזוגיות היא חלק מהדבר שלנו. אנחנו בנות זוג שמארחות בבית שלנו והאינטראקציה בינינו היא חלק מהעניין, מהקטע. אנחנו לא שותפות עסקיות. כאילו, אנשים נכנסים אלינו ממש הביתה. החדר היחיד שסגור בזמן הארוחה הוא חדר השינה."

ומהי בדיוק החוויה? ארוחה שנמשכת לפחות 3 שעות עם הרבה אלכוהול כדי לשבור את הקרח והרבה מנות, בין 6 ל-8, שיוצאות בלי הפסקה לשולחן, "אנשים נפתחים. יש אחלה מוסיקה. נוצר משהו מאוד אחר. זה לא כמו ללכת למסעדה. הרבה פעמים זה זורם מדהים. אנשים שלא הכירו קודם לכן יוצאים מפה מחובקים, וכל פעם זו חוויה אחרת לגמרי כי מגיעים אנשים אחרים לגמרי. גם בשבילנו כל ארוחה היא חוויה שונה."

ברוח הארוחות המיוחדות של הבנות, ביחד עם העובדה כי כנראה הדרך המהנה ביותר לבלות את ערב השנה האזרחית החדשה היא בחברת חברים קרובים ואוכל משובח, ביקשנו מהשתיים לבנות לנו ארוחה שכיף להגיש לאנשים שאוהבים, מרשימה ולא מורכבת מדי להכנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מנה ראשונה: קובה ניא טלה

ארוחת טלאים. נמרוד סונדרס
ארוחת טלאים/נמרוד סונדרס

מצרכים ל-6 מנות:

1/2 ק"ג אוכף טלה טרי מאוד ונקי משומן, קצוץ דק בסכין
1 ראש סלרי בינוני קצוץ דק
1/2 פלפל ירוק חריף קצוץ דק
חופן אורגנו טרי קצוץ דק
1 כף עירית קצוצה דק
3-4 כפות מיץ לימון טרי
4 כפות שמן זית איכותי (הכי טוב ראשון המסיק)
מלח גס
פלפל שחור גרוס

הצעת הגשה: 6 עצמות מח מנוקות

ארוחת טלאים. נמרוד סונדרס
ארוחת טלאים/נמרוד סונדרס

אופן ההכנה:

1. מחממים שמן זית במחבת, ומטגנים קלות את הסלרי הקצוץ. מניחים בצד לקירור.

2. לפני ההגשה, מערבבים את כל המצרכים יחד ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.

3. הצעת הגשה: משתמשים בעצמות המוח המרוקנות ככלי הגשה.

ארוחת טלאים. נמרוד סונדרס
ארוחת טלאים/נמרוד סונדרס

ספריבס טלה בתפוזים ומייפל

ארוחת טלאים. נמרוד סונדרס
ארוחת טלאים/נמרוד סונדרס

מצרכים ל-6 סועדים:

1 שדירה ספריבס טלה (1.5-2 ק"ג)

למרינדה:

3 כוסות (750 מ"ל) מיץ תפוזים
4-5 כפות מייפל אמיתי
2 כפות חומץ בלסמי
2 כפות סויה
5 שיני שום קצוצות
1 כף ג'ינג'ר קצוץ
4 כוכבי אניס
2 יחידות צ'ילי אדום פרוס דק
5 ענפי טימין
קורט פלפל שחור גרוס
1 כף שטוחה מלח גס


אופן ההכנה:

1. מביאים לרתיחה בסיר רחב מאוד (שיוכל בהמשך להכיל גם את הספריבס) את כל המרכיבים של המרינדה, למעט המלח. מכבים את אש, ומצננים. כאשר המרינדה קרה, מניחים את הבשר בסיר, מכניסים למקרר ומשרים למשך 6 שעות לפחות (מקסימום 24 שעות).

2. מוציאים את הבשר מהמקרר כשעתיים לפני ההכנה.

3. מחממים תנור ל-160 מעלות, ובינתיים מבשלים את הספריבס על אש בינונית כחצי שעה (בתוך הסיר עם המרינדה). מדי פעם הופכים את הנתח.

4. מעבירים את הבשר לרשת צלייה (שומרים את הסיר עם המרינדה), ומניחים אותה מעל תבנית (כך שהשומן יוכל לטפטף לתוכה). מכסים בנייר כסף, ומכניסים לתנור לשעתיים.

5. מחממים את המרינדה שבסיר, מחזירים פנימה את הספריבס לאחר האפייה בתנור, מפזרים מעל מלח גס ומכניסים לתנור לעוד חצי שעה ב-180 מעלות (עד להשחמה).

קינוח: מוס שוקולד עשיר

הבנות אוהבות אוכל. נמרוד סונדרס
הבנות אוהבות אוכל/נמרוד סונדרס

מצרכים ל-6 סועדים:

50 גרם חמאה
2.5 חבילות + שורה (270 גרם) שוקולד מריר 60%
1/2 כוס (120 מ"ל) מים
5 חלמונים
4 חלבונים
5 כפות (60 גרם) סוכר
1/8 כוס (30 מ"ל) יין אדום


אופן ההכנה:

1. ממיסים בבן מארי (קערה מעל סיר עם מים רותחים) את החמאה, השוקולד, המים והמלח. מניחים בצד לצינון.

2. מערבבים במטרפה ידנית את החלמונים והיין, ומוסיפים לתערובת השוקולד. מערבבים היטב.

3. מקציפים את החלבונים והסוכר עד קבלת קצף מבריק ורך.

4. מקפלים את החלבונים המוקצפים לתוך תערובת השוקולד עד קבלת מסה אחידה.

5. יוצרים לכוסות או קערות הגשה, ומקררים 6 שעות לפחות.

הצעות הגשה: בננות מקורמלות, שבבי שוקולד לבן או שברי עוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully