וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי בחקלאות אורבנית

21.1.2016 / 17:26

האם אפשר להנות מתוצרת חקלאית טריה היישר מאדן החלון? לכבוד ט"ו בשבט מוכרים חקלאי שוק הנמל ערכות זרעים לגידול ביתי. החלטנו להתנסות ולספר לכם אם זה באמת עובד

צלמים זמניים מורשים

מי אמר שעירונים לא יכולים לזרוע, להשקות ולהנות מגידול תוצרת חקלאית טריה? לכבוד ט"ו בשבט יזמו חקלאי שוק האיכרים בנמל תל אביב מתחם מיוחד שיציע את זרעי הפירות, הירקות והפרחים המיוחדים שלהם, ארוזים בשקיות ממותגות ומוכנים לשתילה וזריעה ביתית. הרעיון המקסים ישר הפעיל אצלינו את יצר ההתנסות וחדוות עבודת הכפיים, גם אם היא מינימלית במקרה הזה, ורכשנו את החומרים הנדרשים להכנת נבטוטים ביתיים וטריים.

מה קנינו?
לטובת הניסוי קנינו שלוש שקיות זרעים להנבטה: ברוקולי, חרדל ואלפלפא, שתי מגשיות הנבטה ואדמה.

כמה עבודה הושקעה?
אחרי שקראנו בעיון את ההוראות הפשוטות שהגיעו עם הזרעים וגם צפינו בסרטון ההדרכה, ניגשנו למלאכה.
הנחנו את האדמה על המגשים המיועדים לכך, פיזרנו את הזרעים, השקנו, כיסינו אותם למשך יום וחצי על מנת לגרום להנבטה ולאחר מכן מיקמנו על עדן החלון. הרבה עבודה לא הושקעה כאן.

מבחן התוצאה- אז מה יצא?
התוצאה לא איחרה לבוא. כבר לאחר היום וחצי הראשונים החלו לצוץ נבטים קטנים, ותוך 5 ימים בלבד מגשי ההנבטה שלנו כבר הניבו תוצרת מספקת לסלט קטן ושני סנדויצ'ים. כחקלאים אורבניים בתחילת דרכם לא זכינו להפיק מגשים עמוסי נבטוטים כפי שניתן לראות בשווקי האיכרים, אלא תוצרת דלילה יחסית. ראוי לציין כי המגש עם נבטי האלפלא הניב תוצרת עשירה יותר מזו של הברוקולי והחרדל. אנחנו מניחים שגידול חוזר ומעט ניסיון היו מניבים בכל פעם תוצאה טובה יותר.

האם היה שווה?
בסך הכל נרשמה התלהבות גם מעצם התהליך וגם מהתוצר הטרי. למי שיש ילדים זו יכולה להיות בהחלט חוויה מהנה ומלמדת. יש לקחת בחשבון שבכל פעם יהיה צורך להנביט זרעים חדשים, כיוון שכל זרעון כזה מספיק לנבטוט אחד בלבד, ולא מסוגל לחדש עצמו.

ניסוי בהנבטת נבטוטים. מתן שופן, מערכת וואלה!
היום החמישי: מימין נבטי הברוקולי והחרדל, משמאל נבטי האלפלפא/מערכת וואלה!, מתן שופן

מה הכנו?
כריך ט"ו בשבט חגיגי עם גבינת שמנת, פרוסות קממבר עיזים, ענבי חורף סגולים, אגוזי מלך וחופן של נבטים טריים היישר מהאדנית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
כריך ט"ו בשבט. צילום: מתן שופן, מערכת וואלה!
כריך הט"ו בשבט שלנו עם נבטוטים טריים/מערכת וואלה!, צילום: מתן שופן

במהלך הימים שלקראת ט"ו בשבט, בין ה-21-22/1 יציעו בדוכני הנטיעות שבשוק האיכרים מגוון שקיות ובהן זרעים של: תרד גלילי ומנגולד בחמישה צבעים של החקלאי שלמה אברבנאל, צנון שחור וגזר מזן ננטס של החקלאי אורי רבינוביץ', עגבניות מזנים שונים של דוכן "ארץ ערבה ונגב", דלעת פרובאנס ודלעת ערמונים של אורי גרינפטר ונבטוטים של החקלאי אודי גרוס. מחיר שקיות הזרעים 9-10 שקלים לשקית. לצד הזרעים, תוכלו למצוא בדוכנים מגוון אביזרים וכלים משלימים כמו אדניות, שקיות ובהן אדמה, כלים מיוחדים לשתילה ועוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully