וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים מתוקים

10.10.2002 / 17:53

מי שלא יכול בלי מתוק ואוהב גם להשקיע ולגוון במנת המתיקות שלו ישמח על החברים החדשים שנוספו לאחרונה למדף ספרי הבישול: "ספר מתוק" של חנוך פרבר ו"האוסף המתוק" של על השולחן

"אהבה מאוחרת, רק כך אני יכול לקרוא להחלטה לכתוב את ספר מתוק. אף פעם לא הייתי איש של מתוק...ניסיתי, טעיתי, שיניתי והגעתי: מתכוני מתוקים שמדברים בצורה ברורה ופשוטה לכל אחד, מתכונים שלא רק מרשים שישחקו איתם, אלא ממש מתחננים".

המילים האלה, בהן פותח פרבר את ספרו, מעוררות ישר את יצר הדפדוף (הנאה צרופה בעולם ספרי הבישול) ואת "הבטן האחרת" אליה אפשר להזרים מתוקים מבלי לדפוק חשבון למספר הקלוריות.
הספר נולד בעקבות הפרק המתוק בספרו הקודם "הנאות פשוטות", ומנסה לשמור על אותה תפיסת מטבח מבורכת של פשטות הכנה, מבלי להאריך ולסבך יתר על המידה.
מעבר למתכונים שמלווים בשורת הסבר קצרה ומודגשת וחותרים אל עבר קלות ובהירות (ובכך יתרונם הגדול), הספר עצמו הוא חוויה מעוצבת בפני עצמה (עריכה אמנותית: נורית קריב, עיצוב גרפי: חגית שמש). זה מתחיל עם העטיפה הורודה זרועת הפרחים, שמזכירה צלחות מנות אחרונות מעוטרות או מפת תחרה ראויה ורק משתבח מעמוד לעמוד. את הספר מלווים, בנוסף לצילומי המנות המפתות, גם צילומי אוירה ייחודיים ומסקרנים (צילום: אודי ארנסט) הפותחים כל פרק בספר - טארטים ופירות, שוקולד, עוגיות, עוגות, קינוחים, ממתקים, לא מתוק. הצילומים המסוגננים האלה, שבקלות היו יכולים גם לפרסם בגדים של איזה מעצבת מצפון תל אביב, צופנים בחובם סיפורים שלמים שלאו דוקא קשורים לקינוחים אבל הם הופכים את הספר למיוחד ושונה.
שאר עמודי הספר מחביאים צבעוניות מתפרצת ואמיצה (דלעת בסירופ -עמ' 35, עוגת אפרסקים הפוכה - עמ' 106, תותים בשלג חרוך - עמ' 25) או צבעוניות שקטה ופסטלית (טארט טאטן אגסים - עמ' 18, עוגת שוקולד מפונקת - עמ' 63, עוגת תפוז מנומשת - עמ' 126) והתיאור מתאים גם לאופיים של המתכונים המפתים, חלקם ותיקים וקלאסיים כמו פנה קוטה (עמ' 150) או טארט טאטן (קישור למתכון בהמשך) וחלקם מוכרים פחות אצלנו כמו קלפוטי (עמ' 160) או פודינג לחם (עמ' 54ו-158).

הפרק הכי נחמד ו"נכון" בספר הוא הפרק האחרון של "לא מתוק" כי אחרי פצצת סוכרים ומתיקות חייבים משהו מלוח בשביל לאזן את הטעמים ואת הראש ויש פה כמה מתכונים פשוטים ומצויינים כמו לחם בירה (עמ' 189), טורטייה פיצה (קישור למתכון בהמשך), מאפים ועוד. חוצמזה בסוף הספר יש מתכוני בסיס (מיני בצקים), טיפים ואינדקסים שימושיים המאפשרים למצוא מתכונים לפי מה שיש בבית, לנצל עודפי חלבונים ולאתר בקלות מתכונים כשרים לפסח.

האוסף המתוק של על השולחן

האוסף המתוק מרכז כ-100 מתכונים נבחרים אשר פורסמו בעבר בגליונות השונים של מגזין "על השולחן". הספר מביא גישות שונות בתחום האפיה: קלאסיקה אירופית, אפיה אמריקאית נוטפת שוקולד וכמובן מתוקים באווירה ים תיכונית. למרות שמצויין שהספר מתאים לאופים בכל הרמות, לא על כל המתכונים אפשר להדביק תוית קלי קלות, אבל נעשה מאמץ לפרט ולהרחיב בתחום ההסברים, כדי שגם המתחילים יוכלו לצלוח את ההכנה.
הספר מחולק לפרקים כמו שוקולד, ליד הקפה, שמרים ועוד אבל הפרק שהכי מושך את תשומת הלב הוא זה המכונה 'רושם' - פרק לאופים מתקדמים שיודעים מה זה מדחום לסוכר ותרים אחר טורטים וקינוחים קוצרי תשואות. כותבי הספר מתחייבים גם לכמה מתכונים של 'רושם בקלי קלות' כמו קרם הברולה (עמ' 120), פנה קוטה קפה עם שוקולד לבן (עמ' 133) ומקפא של נשיקות שקדים וקרמל (עמ' 136).
פרק החגים גם הוא עשוי להיות לעזר רב ומציע מנה מתוקה לכל חג.
מצורפים שני מתכונים מתוך הספר:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully