וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו מי המלך: מקדונלדס או ברגר קינג?

3.2.2016 / 14:20

לרגל חזרתה של רשת ההמבורגרים ברגר קינג, היה זה רק מתבקש להעביר אותה מבחן טעימה מול יריבתה הוותיקה - מקדונלדס. התוצאות באופן מפתיע היו חד משמעיות

צלמים זמניים מורשים
מבחן ההמבורגר הגדול. דרור עינב
מבחן ההמבורגר הגדול/דרור עינב

לפני כ-6 שנים, רשת ההמבורגרים העולמית ברגר קינג החליטה להתקפל ולסגור את כל סניפיה בארץ, ובכך הצטרפה לסטטיסטיקה של מותגי מזון אשר לא הצליחו לשרוד כלכלית בארץ (כדוגמת סטארבקס או דאנקין דונאטס). לעומתה, מקדונלדס, אשר נחשבת ליריבתה הגדולה, דווקא המשיכה למצב את עצמה ונראה שהיא שולטת ללא עוררין בשוק המקומי.

בצעד מפתיע למדי, ברגר קינג החליטה לשוב ארצה ולנסות שוב את מזלה. לאחר קמפיין מתוקשר היטב, הסניף הראשון נפתח השבוע (יום שני, 1 לפברואר, 2016) בלב תל אביב. בכירי החברה הבטיחו כי בתקופה הקרובה מאוד ייפתחו עוד כ-4 סניפים, ובהמשך ייפתחו עשרות נוספים.

מבחן ההמבורגר הגדול. דרור עינב
ראש בראש: איזה המבורגר יותר טעים?/דרור עינב

אם כן, לרגל החזרה, ויש שיגידו מרגשת, של הרשת, החלטנו לבדוק אחת ולתמיד: איזה המבורגר טעים יותר - מקדונלדס הותיקה ששולטת בשוק או ברגר קינג שחזרתה מסעירה את השוק?

כיצד התבצע מבחן הטעימה? ארבעה המבורגרים נאספו באותו הזמן ממקדונלדס וברגר קינג. ריכזנו 8 טועמים רנדומליים אשר השתתפו בטעימה בהתנדבות. כל טועם היה צריך להכריע איזה המבורגר היה לו יותר טעים, ולנמק את בחירתו. חשוב מאוד לציין כי מדובר בטעימה עיוורת, ולטועמים לא היתה אפשרות לדעת לאיזו חברה שייך כל אחד.

מבחן ההמבורגר הגדול. דרור עינב
הטועמים בפעולה/דרור עינב

באופן מפתיע, התוצאות היו חד משמעיות. כל הטועמים הכריזו כי ההמבורגר של ברגר קינג הוא הטעים יותר. אגב, 7 מתוך ה-8 גם הצליחו לזהות איזה המבורגר של איזו חברה הם טועמים.

הביקורת שחזרה בקרב כל הטועמים בנוגע להמבורגר של מקדונלדס התייחסה למידת העסיסיות שלו. כולם קבעו נחרצות שמדובר בהמבורגר יבש וחסר טעם. בהשוואה אליו, הטועמים דווקא שיבחו את העסיסיות היחסית של ברגר קינג, ובנוסף - ציינו לטובה את הירקות הטריים, התיבול שיותר נוכח והרטבים. כמו כן, גם הצ'יפס של ברגר קינג ניצח בנוק אאוט.

האם מדובר במזל של מתחילים (או חוזרים, אם תרצו)? אולי. ואולי "מזל" היא לא המילה הנכונה. בסופו של דבר, מדובר במקום שאך נפתח, וחומרי הגלם חדשים ורעננים. אם הרשת רוצה למצב את עצמה הפעם כיריבה ראויה, ואף לגבור על מתחרותיה, עליה להמשיך להוכיח את עצמה בהמשך ובסניפיה העתידיים, ולא להיכנה לעייפות החומר.

דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully