וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנבכי המפתול: מוגרביה עם עוף ריחני

רונית אבידן -שיינפלד, מתכונים: אליאס איוב

6.3.2016 / 8:30

זה לא קוסקוס וגם לא ממש פתיתים, אבל זה מאוד טעים. המפתול, מנה מנחמת מהמטבח הערבי שאתם חייבים להכיר. השף אליאס איוב מכין לנו סיר גדוש בגרגרים חמימים יחד עם עוף ריחני מבושם בקינמון ואגוז מוסקט -לא נשארו לנו הרבה ברירות חוץ מלצלול לתוכו

מפתול עוף, של אליאס איוב. דרור עינב
מפתול עוף, של אליאס איוב/דרור עינב

השף אליאס איוב (30) מבשל במסעדות שונות באופן מקצועי כבר 10 שנים, אבל רק בזכות קסמי הרשת החברתית ובעיקר בזכות התמונות המגרות שהוא מעלה באופן קבוע לחשבון האינסטגרם שלו, זכינו להכיר אותו ואת ידי הזהב שלו.

התמונות שפתחו אצלנו ישר את בלוטות הטעם גרמו לנו, מעבר לפירגון הקבוע בלייק, להגיע לחיפה, ולזכות בהצצה למטבח שלו ושל אמו. אז אחרי שטעמנו פטאייר חמצמץ ממולא תרד טרי, קבב טלה עטוף בבצק קריספי, מסאחן עוף עם המון בצל שחום ומלא בסומק ומוגרביה, חזרנו מאושרים וכמובן עם מתכונים.

בכל שבוע נעלה מתכון אחד שיפתח גם לכם את בלוטות הטעם וישלח אתכם ישר למטבח. המטבח הערבי עשיר בטעמים ועושה שימוש בחומרי גלם מקומיים וזמינים. ולמרות שנדמה לנו שאנחנו כבר מכירים אותו, יש לנו עוד הרבה מה ללמוד. את המוגרביה מכין איוב ממפתול ועוף עם גרגרי חומוס. את המפתול, המכונה גם "קוסקוס ערבי", ניתן לקנות מוכן בחנויות רבות. מי שמתקשה להשיגו, יכול להשתמש בפתיתים מסוג קוסקוס. המפתול הקלאסי משלב קמח ובורגול וקיבל את שמו בגלל צורת הכנתו. שימו לב כי במתכון לא מבשלים אותו כפי שאנו רגילים לבשל פתיתים עם המון מים, אלא בכמות מדודה על מנת שלא יקבל מרקם רך מידי.

מפתול עוף, של אליאס איוב. דרור עינב
מפתול עוף, של אליאס איוב/דרור עינב

חומרים:
1 ק"ג מפתול (או פתיתי קוסקוס עגולים)
1/2 ק"ג בצלים לבנים
4 כרעיים של עוף מחולקים לשוק וירך
2 כוסות גרגרי חומוס מושרים לילה בקערה עם מים
1 כפית קינמון
1 כפית בהארט
3 עלי דפנה
1 כפית פלפל שחור
מלח לפי הצורך
קורט אגוז מוסקט להגשה

אופן ההכנה:
1. מחממים בסיר שמן ומטגנים את חלקי העוף על אש גבוהה. מוסיפים בצל אחד שלם, את עלי הדפנה, הפלפל השחור, מלח וליטר מים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים כ-25 דקות. מסירים מהאש ומוציאים את העוף.

2. פורסים את 3 הבצלים שנשארו ומטגנים בסיר נוסף עם מעט שמן עד להזהבה. מוסיפים את גרגרי החומוס, העוף ומעט מנוזלי הבישול שבסיר הראשון, רק עד לכיסוי של העוף ולא מעבר. משאירם בצד 2 כוסות נוזלים לבישול המפתול. מוסיפים קינמון, בהארט ומבשלים מכוסה למחצה עד שהעוף וגרגרי החומוס מתרככים והרוטב מצטצמם.

3. בסיר עם כף שמן מטגנים מעט את המפתול, מוסיפים מלח ואת שתי כוסות מי בישול העוף שנשארו בצד ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים 10 דקות.

4. להגשה: ממלאים קערה עמוקה במפתול, מעליו מניחים את העוף עם גרגרי החומוס ונוזלי הבישול. מגררים מעל מעט אגוז מוסקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully