וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הם פריטי המזון שלא היה לכם מושג שאתם יכולים להקפיא

17.4.2016 / 13:39

פג תוקף? אל תזרקו! מתברר שיש לא מעט פריטי מזון (כגון אבוקדו, קפה ואפילו ביצים) שהקפאה שלהם לזמן של עד שישה חודשים אינה פוגעת באיכות ובטעם. עם זאת, חלקם יש להקפיא בטכניקות שונות - אז כדאי שתרשמו לעצמכם

פייסבוק

בסרטון: דג קפוא חוזר לחיים

רובנו נוטים לזרוק אוכל שפג תוקפו, גם אם מדובר בהפרש של כמה שעות. בוודאי יפתיע אתכם לגלות שהרבה מהמוצרים שאנחנו זורקים מדי יום יכולים לשמש אותנו לתקופה ארוכה משחשבנו - אם רק נקפיא אותם בזמן ובאופן הנכון. ביצים, אבוקדו, עשבי תיבול טריים ואפילו גבינה הם בין פריטי המזון הלא ברורים מאליו שיכולים בכיף להתאחסן במקפיא ולחסוך לנו לא מעט כסף ולעולם טונות של מזון שנזרק לחינם.

עם כמה טריקים פשוטים, תוכלו להקפיא מזון לתקופה של עד חצי שנה ולהבטיח ששימוש בו במועד מאוחר יותר לא יפגע באיכותו או בטעמו. "אתם יכולים להקפיא כל דבר פחות או יותר", סיפרה הלן וייט מהקפמיין "אוהב אוכל, שונא בזבוז", "ישנם יוצאים מן הכלל כמו גבינה רכה, שהמרקם שלה אחרי הקפאה נהיה מוזר מדי. המקפיא מתנהג כמו כפתור עצירה למזון, אז ניתן להקפיא בו כל מזון שהוא. המקפיא יכול לשמור על המזון בבטחה גם במשך שנים. האיכות מתחילה להיפגם רק אחרי כמה חודשים. האידיאל הוא להשתמש במזון תוך שישה חודשים, אבל אל תיבהלו אם הוא ישאר שם יותר. ככל שזמנו במקפיא ארוך יותר, הוא פשוט יזדקק לבישול ארוך ואיטי יותר ותוספת של מעט תבלינים ועשבי תיבול לשיפור הטעם ", היא מסבירה.

הצלחנו לסקרן אתכם? קחו דף ועט או עשו לעצמכם קופי-פייסט ולמדו איך עושים את זה:

אילוסטרציה. ShutterStock
10 פריטי מזון שלא ידעתם שניתן להקפיא לאורך זמן/ShutterStock

ביצים

אל תטעו: לא ניתן להקפיא ביצים כשהן עוד בקליפה שלהן מהחשש שהקליפות ישברו. יש שתי דרכים להכינן להקפאה: "שברו את הביצים והפרידו בין החלבון לחלמון. אכסנו אותם במיכלי פלסטיק או שקיות אוכל נפרדים. בחלבון תוכלו להשתמש בעתיד להכנת חביתות, מקצפות ומוסים ולחלמונים מומלץ להוסיף קמצוץ של מלח או סוכר כדי למנוע מהם להתעבות יותר מדי. את החלבון אתם יכולים לאחסן בשקיות מקפיא ואת החלמון בכלי אטום", אמרה הלן. "הדרך השניה היא לשבור את הביצה ולערבב אותה לפני ההקפאה. זה מעולה לחביתות וביצים מקושקשות. הניחו את התערובת בכלי אטום וסמנו עליו את התאריך ומספר הביצים בהם השתמשתם".

עוד באותו נושא

מתים על נוטלה? אתם חייבים לנסות את הטיפ שישנה לכם את החיים

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
ביצים להקפאה - רק בלי הקליפה/ShutterStock, shutterstock

גבינה

לא את כל הגבינות ניתן להקפיא, אבל את הקשות בהחלט אפשר. גבינת שמנת עלולה להפוך למימית במקפיא. בלוק של גבינה צהובה יתאים להקפאה אך מומלץ לגרד את הגבינה לפני ורק אז להקפיא אותה בשקית. אם תקפיאו את הגבינה בצורתה המקורית יהיה לכם קשה להשתמש בה לאחר ההקפאה. בחתיכות הגבינה תוכלו להשתמש אחר כך כדי לכסות פיצות או פסטה, ללא הצורך להפשיר אותן. "גבינת סטילטון היא דוגמא טובה לגבינה שהמרקם שלה רק משתפר בהקפאה", טוענת הלן.

גבינה שוויצרית מחוררת. ShutterStock
עדיף לגרד אותה לפני/ShutterStock

אבוקדו

זו משימה מאתגרת למצוא אבוקדו במידת הבשלות המושלמת שלו, בטח כשחלון הזמן שלו כה קצר, כך שעניין ההקפאה בכל הקשור אליו נשמע תלוש לחלוטין. למרות שאת, גברת הלן טוענת שגם אבוקדו, כמו פירות אחרים, ניתן להקפאה. כמו הביצה והגבינה, גם הוא צריך לעבור טיפול לפני. חצו את האבוקדו לשתיים והסירו ממנו את הגרעין או מעכו אותו והכניסו אותו לשקית עם קורטוב של לימון או ליים לשימור המזון. בשנה שעברה, רשת המזון Tesco אפילו השיקה את האבוקדו הקפוא הראשון במדינה.

אבוקדו. ShutterStock
הסירו את הגרעין לפני ההקפאה/ShutterStock

עשבי תיבול ותבלינים טריים

לעשבי תיבול טריים יש חיי מדף מאוד קצרים והם עשויים להתקלקל במקרר, אבל אם תקצצו אותם דק דק ותקפיאו אותם בזמן – הם ישמרו על הטעם שלהם לאורך זמן ויחסכו מכם זמן וכסף. לפני הבישול, הפשירו אותם על צלחת. הג'ינג'ר עלול להתייבש במקפיא – אך גם אותו ניתן לקצוץ דק ולהקפיא.

עשבי תיבול. ShutterStock
מאריכים את חיי המדף שלהם/ShutterStock

תפוחי אדמה

ידוע שהמקרר מעולם לא התחבב על תפוחי האדמה, אבל גם אותם חבל לזרוק. בשביל שתפוחי האדמה שלכם ישארו טריים גם לאחר הקפאה, הרתיחו אותם למשך 5 דקות בסיר, הניחו להם להצטנן ואז הכניסו אותם להקפאה. כשתרצו להשתמש בהם, הוציא אותם מהמקפיא והפשירו למשך הלילה. גם מחית תפוחי אדמה (פירה) ניתנת להקפאה.

טריק לקילוף תפוחי אדמה. rumble, צילום מסך
קלפו את תפוחי האדמה והרתיחו אותם למשך 5 דקות/צילום מסך, rumble

פטריות

פטריות ניתנות להקפאה, אך גם הן זקוקןת להכנה מוקדמת. חתכו את הפטריות לפרוסות דקות ופזרו אותן על צלחת גדולה. הבטיחו שאף אחת מהפרוסות אינן חופפות והכניסו את הצלחת למקפיא. כעבור שעתיים הוציאו אותה, הכניסו את הפטריות לכלי אטום ואותו הכניסו למקפיא. מאחר שהן כבר קפואות הן לא ידבקו זה לזה במקפיא.

פטריות פורצ'יני מיובשות. ShutterStock
חתכו אותן לפרוסות והקפיאו אותן פעמיים/ShutterStock

ומי עוד נמצא ברשימה?

חומוס - העבירו אותו למיכל הקפאה אטום וכסו את החומוס בשכבה דקה של שמן זית שתאטום אותו ותמנע אובדן לחות.

חמאה - הכניסו אותה למקפיא כפי שהיא.

יין - שפכו את שאריות היין לתבנית קוביות קרח, הכניסו למקפיא וצרו לעצמכם קוביות יין קפואות המעולות לבישול.

קפה - צקו שאריות של קפה בתבנית קוביות קרח והקפיאו. הן יתנו לכם בוסט נוסף של קופאין כשתוסיפו אותן לכוס הקפה הקר שלכם במקום קוביות קרח רגילות.

בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully