וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקתק ומחוספס: מתכון לכבד קצוץ

מתן שופן | מתכונים: אלון בר

20.4.2016 / 7:30

הכבד הקצוץ הוא בדיוק מסוג המאכלים המסורתיים שאנחנו אוהבים להכין בכל שנה בחג ולאכול עם המצה. החיתוך הגס של הכבד עם המתיקות המעודנת של הבצל המטוגן ממלאים את הפה בטעם עשיר. הבשלן אלון בר משתף אותנו במתכון שלו לכבד הקצוץ המושלם

מתכון לכבד קצוץ. נמרוד סונדרס
עלייה מוצלחת ממזרח אירופה. כבד קצוץ מחוספס ומתקתק/נמרוד סונדרס

כבד קצוץ הוא אחת המנות היותר מזוהות עם המטבח המזרח אירופאי, במיוחד בחגים. מהר מאוד, הממרח המחוספס עם המתיקות העדינה של הבצל כבש את כל הישראלים, והיום הוא לא רק מתפקד כמנה חגיגית אלא מככב לאורך כל השנה במסעדות ובמעדניות. הבשלן אלון בר ידוע במיוחד בכבד הקצוץ, והיום הוא חושף את המתכון שלו - כל כך פשוט שלא תאמינו שלא הכנתם כזה בבית עד היום.

מצרכים:
1/2 ק"ג כבד טרי (איך מזהים? כבד טרי הוא כבד מבריק, חלק ובהיר)
8 בצלים לבנים קלופים וחתוכים לפרוסות
2.5 כפות (50 גרם) שומן עוף, שומן אווז או שמן צמחי
1/2 1 כף (30 גרם) שמן או חמאה
4 ביצים קשות
קורט מלח ופלפל שחור

אופן ההכנה:
1. מחממים 2.5 כפות שמן (או שומן עוף/אווז) במחבת, ומטגנים בו את הבצל על אש קטנה. הרעיון הוא לקרמל את הבצל, וזהו תהליך איטי מאוד שכן מדובר בלא מעט בצל. סבלנות נדרשת כי התהליך אורך כשעה לפחות.

2. כאשר הבצל שחום וזהוב היטב, מסירים אותו מהמחבת ומניחים בצד. באותה מחבת מחממים 1/2 1 כף שמן (או 30 גרם חמאה). מוסיפים את הכבדים, וצורבים. לעומת עוף, את הכבד דווקא ניתן לאכול כשהוא קצת נא. על כן, עדיף שהוא יהיה מעט נא מאשר מבושל יתר על המידה ויבש. צורבים משני הצדדים עד שהוא משחים. אפשר לחתוך אחד באמצע ולוודא שהצבע הפך לורדרד-חום. מסירים מהאש.

3. לאחר טיגון הכבד, נותנים לו לנוח מעט לפני שמתחילים לקצוץ אותו. על קרש חיתוך, מניחים את הכבד, הבצל והתבלינים בערימה, ומתחילים לקצוץ עם הסכין. כאשר מגיעים למרקם הרצוי, מגרדים באמצעות פומפייה את הביצים הקשות, ומערבבים. ניתן לעשות את אותו תהליך עם מעבד מזון: ראשית מרסקים את הביצים. לאחר מכן, מוציאים אותן, ומכניסים אתהבצל והכבדים. עובדים בפולסים קצובים עד שמגיעים למרקם הרצוי. מוציאים ומערבבים בקערה נפרדת עם הביצים. אלון בר מבקש לשמור על מרקם גס. "החספוס מאוד חשוב לכבד קצוץ טוב", הוא אומר.

כבד טרי הוא כבד מבריק וחלק

מתכון לכבד קצוץ. נמרוד סונדרס
מתכון לכבד קצוץ/נמרוד סונדרס

המצרכים: כבדים צרובים, ביצים קשות מגוררות ובצל מקורמל

מתכון לכבד קצוץ. נמרוד סונדרס
מתכון לכבד קצוץ/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully