וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתלוש באהבה: לחמניות במילוי שוקולד ובננות

בשיתוף סוגת

27.5.2016 / 7:36

נעמה נויהאוז אופה השבוע לחמניות חמאה נימוחות עם מילוי כייפי של שוקולד חלב ובננות: מושלם לשבת בבוקר בבית או לארוז ולקחת לפיקניק - פשוט לתלוש ולנשנש

לחמניות חמאה במילוי שוקולד ובננות עבור  סוגת. נמרוד סונדרס,
לתלוש ולאכול. לחמניות חמאה במילוי שוקולד ובננות (צילום: נמרוד סונדרס)/נמרוד סונדרס

הכי כיף להבין פתאום שיש לך כשרון או ידע מסוים במשהו ולא לזכור איפה ומתי בכלל למדת אותו. כי ככה זה בחיים - דברים שנטמעו בך כילד, נשזרו בהוויית היומיום, הופכים למאגר של ניסיון רדום שמתפרץ בהזדמנויות מסוימות ואז כשכל הגבות מסביב מורמות, אתה מבין ונזכר איך זה שאתה יודע לבנות מדורה כל כך טוב, למשל.

חמש וחצי בבוקר, הגוף מתפקד על אוטומט במינימום ההכרחי. במוח המשמרות בדיוק מתחלפות. הקפה השחור בפינג'אן הקטן מתחיל לעלות, ואני משגיחה עליו בקפדנות בעין הפקוחה היחידה שיש לי כרגע להציע כי קפה בלי קאימאק (הקצף העשיר והסמיך) זה מבאס.

פתאום סיבוב מפתח והדלת נפתחת. 'אמא'לה, מי זה?' אני לא מספיקה לשאול, הקפה גולש ובתי נכנסת הביתה. הייתי בטוחה שהיא מזמן ישנה, אפילו לא בדקתי.

עיניה נפוחות ואדומות ושערה האפיר בן לילה! זה רק מהעשן הסמיך, אני מרגיעה את עצמי. ואז אני נזכרת איך רק לפני כמה שעות היא התקשרה אלי וביקשה בקול דקיק שאבוא רגע למדורה כי הם צריכים שניונת עזרה.

כשהגעתי לשם ראיתי חבורת בני נוער משולהבים, נקיים וצחים שעשו פריסת אוכל שלא היתה מביישת קייטרינג יוקרתי. את כל המאוויים הקולינריים מסרטוני האוכל הרבים שהם רואים ברשת, החליטו ליישם בליל המדורות הגדול - כדורים תפוחים של בצק פוקאצ'ה ולצידם כל התוספות, המלוחות והמתוקות (חוששת שראיתי שם גם דובוני גומי או שהיו אלה עגבניות שרי צבעוניות) שאפשר להעלות על פיסת בצק ועל הדעת, נקטרינות ומשמשים עטופים בתוך נייר כסף כשבמקום הגלעין שהוציאו - תחבו לתוכם קובית חמאה מלוחה עם קינמון וסוכר. טוסטים מפרוסות חלה ביתית סטייל גרילד צ'יז, ביצים טרופות עם עשבי תיבול, בצל ופטריות מטוגנות להכנת מקושקשת מדורה, שיפודי פרגיות ואנטריקוט עם פלפלים קטנים, סופלה שוקולד בתוך סיר פויקה לאפיה על האש, עוגיות פתי בר עם מרשמלו שמנמנים וקוביות שוקולד להכנת סמור'ס, ורק מה לא היה להם שם? אש.

כאן כבר הציפה אותי תחושה שנקראתי לדגל, ונדלקו לי העיניים באש מוזרה. הרגשתי שאני אביא להם את הבשורה. מיד רצנו לקושש זרדים (שתי מילים שלא היה להם מושג מה הן אומרות), הראיתי להם איך שוברים קרשים וענפים בקפיצה פלוס בעיטה החלטית, מחטי אורן ששימשו אותי בילדותי אינם בנמצא כאן, אז אילתרנו עם מעט קש מהשדה הסמוך, ביקשתי אבן אש - נתנו לי מצית ותוך דקות, בדיוק כשהחשיך לגמרי, העמדנו מדורה בוערת לתפארת מדינת ישראל. בהמשך הכנו מקום לסיר של הסופלה פויקה, משטח לרשת ברזל בשביל הטוסטים והשיפודים ורק אז למעשה, הרמתי את ריסי המפויחים כדי לראות שהם בוהים בי כלא מבינים מה בדיוק התרחש פה. "אה זה שטויות", הספקתי להגיד לפני שגורשתי משם כי אני זקנה והם מסתדרים יופי לבד.

בדרך חזרה למאפיה, תוך שאני סוחבת פציעה מענף פקאן ששברתי למדורה, ידעתי שאמנם אבא כבר לא פה שנתיים אבל כל מה שלימד אותי, כולל איך לבשל קפה שחור עם קאימאק ולהקים מדורה ארוכת טווח - נשאר איתי לתמיד.
כשהגעתי למאפיה, קידמו את פני בברכה הלחמניות המתוקות שהכנתי לכם לשבת זו. הן היו תפוחות ומבריקות ורק ביקשו שאדליק תנור, אמרח אותן בסיפורים לאן נעלמתי פתאום לחצי שעה ובביצה טרופה ואכניס אותן כבר לתנור. תוך כמה דקות, הן אמרו, יגמלו לי בריח שאי אפשר לעמוד בפניו. שבת שלום

לחמניות חמאה במילוי שוקולד ובננות עבור  סוגת. נמרוד סונדרס,
לשבת בבוקר כשכולם מתעוררים או לפיקניק משפחתי. לחמניות חמאה במילוי שוקולד ובננה (צילום: נמרוד סונדרס)/נמרוד סונדרס

מצרכים:

עבור 25 לחמניות גדולות (בקוטר 10 ס"מ)

לבצק:
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה
1 כוס (240 מ"ל) מים
200 גרם חמאה חתוכה לקוביות
1/4 1 כוס (250 גרם) סוכר
1 שקית סוכר וניל
1/2 כפית מלח
1/2 1 ק"ג קמח (כ-10 כוסות)
30 גרם שמרים יבשים
3 ביצים טרופות
3 חלמונים טרופים
100 גרם שוקולד צ'יפס

למילוי:
2-3 בננות בשלות חתוכות לפרוסות בעובי 1 ס"מ
2 חפיסות (200 גרם) שוקולד חלב חתוך לקוביות

לציפוי:
1 ביצה טרופה עם 1 כף מים
מעט שומשום, סוכר כבישי או אגוזים קצוצים

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אופן ההכנה:

1. הכנת הבצק: בתוך קערה המתאימה לשימוש במיקרוגל שמים את השמנת המתוקה, מים, חמאה, סוכר, סוכר וניל ומלח. ממיסים בפולסים של 30 שניות, ומערבבים עד שהחמאה נמסה.

2. במיקסר עם וו לישה שמים את הקמח והשמרים, ומערבלים מספר שניות. מוסיפים את תערובת החמאה המומסת ומעבדים במשך מספר שניות נוספות. עוצרים, ומוסיפים את הביצים הטרופות והחלמונים הטרופים. ממשיכים לעבד על מהירות נמוכה 8-10 דקות עד לקבלת בצק אחיד ואלסטי.

3. מוסיפים את השוקולד צ'יפס ומעבדים במהירות בינונית כדקה. עוצרים, ומעבדים כדקה נוספת במהירות איטית. מוציאים את הבצק לקערה גדולה ומשומנת, מכסים ושמים בצד לפתיחה של כשעה (עד שהבצק מכפיל את נפחו).

4. הכנת הלחמניות: לאחר שהבצק תפח, מוציאים אותו למשטח מקומח. מחלקים את הבצק ל-24 גושים (למי שמעוניין לשקול - 115 גרם לכל גוש). מכדררים כל גוש בצק ופוחסים ביד לצורת פיתה. שמים במרכז עיגול הבצק 2 קוביות שוקולד ופרוסת בננה (כמובן שניתן להכין ללא בננה או ללא מילוי כלל). סוגרים את קצוות העיגול על המילוי בצביטה, ומכדררים לכדור.

5. מניחים את הלחמניות (עם הצד החלק כלפי מעלה, והצד ה"צבוט" כלפי מטה) עם רווחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה (בתבנית תנור סטנדרטית ייכנסו 12 לחמניות). מניחים בצד לתפיחה של חצי שעה (עד שהלחמניות מכפילות את נפחן).

6. מחממים תנור ל-185 מעלות. מורחים את הלחמניות בעדינות בביצה טרופה. מפזרים מעל מעט שומשום, סוכר גבישה או אגוזים קצוצים.

7. אופים כ-20 דקות עד שהלחמניות שזופות מכל הצדדים (גם מלמטה).

טיפ: מעוניינים בלחמניות מבריקות? ניתן להכין סירופ מחצי כוס סוכר וחצי כוס מים המבושלים בסיר על אש קטנה (מביעים לבעבוע למשך 5 דקות, ומכבים את האש). מורחים את הסירופ הצונן על הלחמניות כשהן יוצאות לוהטות מהתנור.

ניתן לשמור בקופסה אטומה (לאחר שהתקררו לגמרי) למשך יומיים.

עוד מתכונים מתוקים:
עוגיות פילאס במילוי מרציפן
עוגת פירות בחושה וטבעונית
פנקוטה יוגורט עם שסק חמצמץ

שמים את הבצק בקערה משומנת לתפיחה של שעה

שלבי הכנה לחמניות נתלשות עבור סוגת. נעמה נויהאוז,
(צילום: נעמה נויהאוז)/נעמה נויהאוז

הבצק לאחר כשעה של תפיחה אמור להכפיל את עצמו

שלבי הכנה לחמניות נתלשות עבור סוגת. נעמה נויהאוז,
(צילום: נעמה נויהאוז)/נעמה נויהאוז

טומנים בכל כדור בצק שוקולד ובננה

שלבי הכנה לחמניות נתלשות עבור סוגת. נעמה נויהאוז,
(צילום: נעמה נויהאוז)/נעמה נויהאוז

מניחים את כדורי הבצק הממולאים בתנית מרופדת בנייר אפייה

שלבי הכנה לחמניות נתלשות עבור סוגת. נעמה נויהאוז,
(צילום: נעמה נויהאוז)/נעמה נויהאוז
נעמה נויהאוז, בשיתוף סוגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully