וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאכול אחרת כדי להציל את העולם"

30.5.2016 / 14:49

השפית שיראל ברגר, מי שמחזיקה את המטבח של המסעדה הטבעונית והמוערכת מיס קפלן, הגיעה לשלב חצי הגמר בתחרות השף הצעיר של סן פלגרינו. בשיחה באולפן של וואלה! NEWS היא מספרת איך יוצרים שינוי ומהי האג'נדה שמובילה אותה

צלמים זמניים מורשים

מתמודד ישראלי בתחרות השף הצעיר של סן פלגרינו אינו בגדר ידיעה מרעישה, אך כשמדובר באישה המובילה אג'נדה טבעונית - הסיפור הוא אחר.

השפית שיראל ברגר, רק בת 25, וכבר מנצחת על מטבח של מסעדה טבעונית אשר זוכה לשבחים והערכה רבה - מיס קפלן. מחר (יום ג', ה-31 למאי) היא תתמודד בחצי הגמר של אזור הים התיכון, לאחר שגברה על אלפי מתמודדים אחרים, בתחרות השף הצעיר של סן פלגרינו, תחרות שמבקשת לתת מקום לכשרונות צעירים מרחבי העולם. לצידה של ברגר יתחרו שני מתמודדים ישראלים נוספים: אורן בן אליהו, השף של מסעדת קוואטרו ועידן פרץ, הסו-שף של מסעדת פופינה. סך הכל מתמודדים בחצי הגמר 10 מועמדים, אשר מתוכם ייבחר מועמד אחד בלבד. אל הגמר, אשר יתקיים באיטליה, יגיעו 20 מתמודדים מ-20 אזורים שונים.

מיס קפלן. אנטולי מיכאלו, מערכת וואלה! NEWS
אחת המנות בתפריט הקיץ החדש של מיס קפלן, מסעדתה של שיראל ברגר/מערכת וואלה! NEWS, אנטולי מיכאלו

מעבר לעובדה שמרבית השפים הינם גברים, הייחוד האמיתי שברגר מביאה איתה לתחרות, ולעולם בכלל, הוא הטבעונות. בשיחה באולפןן וואלה! NEWS היא מספרת על האג'נדה שהיא מנסה לקדם - לא בצעקות ולא בהטפה, אלא דרך האוכל, "זה מדבר יותר חזק מכל הרצאה", היא אומרת. בכלל, לדבריה האג'נדה שלה היא מעבר לטבעונות כמושג; היא מבקשת לקדם את השימוש בירקות ולהוכיח שאפשר להכין מהם אין-סוף מנות באין-סוף טכניקות.

"הפחיד אותי מה קורה בתעשיית המזון", היא מסבירה מה הוביל אותה להיות טבעונית. המעבר לטבעונות, במיוחד כשפית, היה הדרגתי. בתחילה בישלה למשפחה, ולאחר שגילתה מה אפשר לעשות מירקות - הפכה את הטבעונות לאורח חיים עד שכיום היא מובילה מסעדה טבעונית למהדרין המוכיחה שאפשר לעשות אוכל טבעוני לא מתנצל ולא מתפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully