וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבשלים סירים

21.10.2002 / 19:16

ארז קומרובסקי ודוחול ספדי מבשלים תבשילים וקדירות בהשראת המטבח של אמא. לפי הממצאים בשטח - במטבחים שלהם שורר שלום הן קיומי והן קולינרי

ארז קומרובסקי מ"לחם ארז" הוא אדם שלא מפסיק לחדש ולפעול בתחום עליו הוא אמון. הפעם, בארוחה משותפת עם ספדי דוחול מ"דיאנא" בנצרת, מבשלים השניים בקדרות מהבילות וסירים רותחים תבשילים בהשראת המטבח של אמא.

התוצאה של שיתוף פעולה ייחודי זה היא חגיגה של אוכל או יותר נכון חאפלה אמיתית עם כל התוספות הנחוצות כמו תיפופי דרבוקה, פיתות משובחות שנעשות במקום, פינות ישיבה וכריות, קפה שחור, תה צמחים, המתוקים הנכונים והמון עשן של מדורה, טאבון ומאכלים שהתבשלו ומוגשים בסירי ענק.
בארוחה מקדימה שנערכה לטובת העניין, נסחט בכניסה מיץ רימונים טרי וצונן והמאכלים התאפיינו במסורתיות עם ניחוחות של אמא, שפע טעמי עשבי תיבול ומקוריות במנות ובהגשה, שהיא בודאי מנת חלקם של שני השפים האלה.

מה בתפריט?

התפריט העשיר מחולק למנות פתיחה, מנת ביניים, מנות עיקריות וקינוחים.
בין מנות הפתיחה: פול בלימון ושמן זית, עגבניות בטחינה, לבנה וצ'ילי, שומר בתחמיץ, סלק מתובל, קולרבי בזעפרן, חציל קלוי, צנון ועלי שומר ופלאפל.
מנת ביניים: שלישיית בורגול – טאבולה דבש, קובנייה וטאבולה פטרוזילה.
בין העיקריות: חציל בלאדי בבשר טלה ורוטב יוגורט, בורי עם שומר וקולורבי, מלוחייה עם עוף וקוסקוס עם דלעת גזר וחומוס לצמחונים.
לקינוח: כנאפה, מעמול עם תמרים, עוגיות שקדים, קדאיף פיסטוקים ומיני בקלוואות ייחודיות למשל עם מילוי פרג וקינמון (לא תזהו אם לא תדעו), שומשום ואגוזי לוז ועוד.

המנות מוגשות בסירי ענק, ההגשה עצמית והיא חוויה בפני עצמה – את האוכל מוזגים מהסירים הגדולים לסירים אישיים בהן טומנים כף גדולה ואוכלים בתאווה, עד למילוי הבא. אם לא תקלעו למאבק עם חציל אימתני שסירב לעבור מסיר לסיר תיהנו מחווית אכילה חביבה כי מסתבר שנורא נוח לאכול מסיר, שום דבר לא נופל מהצדדים ואפשר להעמיס מבלי לחשוש.

לאכול ולתרום

בסוף הארוחה מובטח לכם לצאת שבעים ומלאים, עם ריח קומזיץ בשיער, ובבגדים (וזה נאמר לגמרי בחיוב כי מתי כבר עושים מדורה עם אוכל כמו שצריך בימינו?), כמה מעמולים ביד ובקלוואה שפשוט לא יכולתם, שלא לטעום, אבל התקשתם להזרים במורד מערכת העיכול באותו הרגע.

בנוסף, במהלך הארוחות ימכרו לחמניות מזל במחיר סמלי של 5 ש"ח –כל ההכנסות תרומה לתזמורת הנוער היהודית ערבית.

חגיגות האוכל, יערכו, במסעדת "לחם ארז" בהרצליה בין 29- 24 באוקטובר וב"דיאנא" בנצרת בין 31/10-5/11.
מחיר הארוחה 145 ש"ח, לא כולל יין ושתייה קלה.
יש להזמין מקומות מראש,

בשבוע שלפני הארוחות נותנים ארז ודוחול הצצה לפרוייקט המשותף. בכל בתי הקפה של "לחם ארז" וב"דיאנא" ניתן יהיה להזמין מנת טעימות שכוללת: פוקאצ'יה סינייה, סלט עגבנייות צ'ילי נענע, טאבולה רימונים, טחינה, גרגרי פול מבושלים ועוד. כמו כן יימכרו מיני עוגיות נצרתיות.

"לחם ארז", רחוב ברקת 3 אזור התעשייה הרצליה פיתוח, 09-9559892
"דיאנא", רחוב פאולוס השישי נצרת, 04-6572919
(במידה ואחד הסועדים צמחוני יש לציין בעת ההזמנה)

למי שרוצה לנסות בבית: מצורפים שני מתכונים מהארוחה (טאבולה פטרוזילה ובקלוואה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully