וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוח ללא גלוטן

דביר בר

23.8.2016 / 14:34

טסים לניו יורק אבל לא אוכלים גלוטן? דביר בר נותן לכם את רשימת המקומות והמנות שאסור לכם לפספס בנסיעה הבאה לתפוח הגדול, שיגרמו לכם ללכת עם ולאכול בלי

ניו יורק ללא גלוטן. דביר בר, מערכת וואלה! NEWS
ניו יורק ללא גלוטן/מערכת וואלה! NEWS, דביר בר

האימרה הרווחת לפיה ניו יורק היא גן עדן עבור אלו הנמנעים מגלוטן, נכונה רק בחלקה. רגע לפני שתעלו על המטוס שייקח אתכם לתפוח הגדול, יש לזכור שהאנשים שאינם אוכלים גלוטן נחלקים לשניים: אלו שיש להם צליאק ועליהם נכפה להתרחק מגלוטן ולברר בכל אשר יפנו האם המטבח היה "סטרילי" ואלו שבחרו לאמץ אורח חיים דיאטטי שאינו מכיל גלוטן ועבורם, ניו יורק היא אכן גן עדן.

כמות המקומות המגישים מוצרים ומנות ללא גלוטן היא אך הגיונית ביחס לעיר המשרתת אוכלוסייה בת 9 מיליון תושבים ועוד 11 מיליוני תושבים המגיעים מהמטרופולין, בטרם הזכרנו בכלל את עשרות מיליוני התיירים הפוקדים אותה מדי שנה.

ואחרי ההקדמה הזו, בואו נגיע לדבר החשוב באמת: בייגל.

בייגלס ללא גלוטן

מה כבר ביקשתי? בייגל? למה באמת בלתי אפשרי למצוא בתל אביב של 2016 בית קפה שמגיש בייגל טרי עם גבינת שמנת עתירת כולסטרול וסלמון איכותי? ובכן, בניו יורק, כמו בניו יורק תמצאו כמה וכמה אופציות. נציין כי המקומות בהם נתקלתי אינם מכינים לבד את הבייגלס ללא הגלוטן שהרי הדבר ידרוש מהם חדר הכנות נפרד לחלוטין אלא רוכשים את בסיס הבייגל מספק בשם Gluten free bagle (כן, יש כזה). את הטעים שבהם אכלתי במחיר 5 דולר (3 דולר מחיר רגיל, 2 לתוספת ללא גלוטן) בקפה The bean. המקום הנמצא מרחק 2 רחובות מיוניון סקוור פארק מציע מגוון מילויים קלאסיים לבייגלס כמו שמנת, סלט ביצים, דגים מעושנים ועוד. יחד עם קפה איכותי והליכה לפארק, זה יופי של פתיחה ליום של שופינג בעיר או לנישנוש של אחר צהריים.


The bean. 54 2nd Ave (corner of East 3rd) East Village NYC

מקום נוסף ומומלץ המוכר בייגלס שנחשב בימים אלו לסופר פופולרי בלי קשר ללא גלוטן הוא Tompkins bagle שגם בו, תמורת תוספת של 2.3 דולרים למחיר הרגיל (המתחיל בדולר וחצי) תוכלו למצוא בייגל ללא גלוטן עם ממרח גבינת שמנת, חמאת בוטנים ועוד אבל השוס האמיתי של המקום הוא מילוי גבינת קרם של עוגת יום הולדת עם סוכריות צבעוניות. כן, קראתם נכון.

Tompkins bagle . 165 Avenue A. New York

לובסטר רול גם היא אינה מנה קשה לא להכנה ולא לתפעול אך עובדתית, לא תמצאו במדינת ישראל מקום המגיש לובסטר רול או שרימפ רול בתפריט הקבוע (אם יתמזל מזלכם ותגיעו ביום הנכון, אולי תקבלו אחד במסעדת OCD שביפו). אבל בחזרה לניו יורק שם לא רק תמצאו לובסטר רול ללא גלוטן, אלא גם תמצאו אותו במקום הנחשב ללובסטר רול הטוב ביותר בניו יורק הלא הוא luk's lobster. ברשת שהחלה את דרכה כבקתה בלב האיסט וילג' שבניו יורק ב-2009 ומונה כיום עשרות רבות של סניפים ברחבי ארה"ב, תמצאו לחמנייה ללא גלוטן המוגשת בתנאים סטריליים יחסית (תלוי בסניף). מחירו של לובסטר רול ללא גלוטן, 17 דולר, 2 דולר יותר מהמחיר הרגיל.

luk's lobster. לרשימת הסניפים המלאה ברחבי ארה"ב.

המבורגר

ניו יורק ללא גלוטן. דביר בר, מערכת וואלה! NEWS
ניו יורק ללא גלוטן/מערכת וואלה! NEWS, דביר בר

להמליץ על המבורגר בניו יורק זה כמו להמליץ על ירקן בשוק, יש מיליון. אבל עם כל הכבוד לשיק שק, מקדונלדס וברגר קינג, יש רק רשת אחת בארה"ב בה תמצאו לחמניות עשויות קמח מטפיוקה ואורז (תוספת 1.65 דולר) או ראפ על בסיס כרוב ירוק! עם אופציה להמבורגר מבשר צבי, חזיר בר, ברווז ועם רטבים ייחודיים כמו ג'ינג'ר קארי ואימולסיית חזרת וזו רשת ברבורגר (מלשון בורגר דב). הרשת שחרטה על דגלה מזון אורגני, גדלה בקצב מסחרר ופותחת סניפים בניו יורק ובשאר ארה"ב כמו פטריות על המבורגר. הרשת מבטיחה כי כל החיות המוגשות בסניפיה גודלו בחוות "חופש" ללא הזרקת הורמונים וכל הירקות המוגשים הינם ללא חומרי ריסוס והדברה. רוב החומרים מהם עשויים משלוחי החברה מתכלים וניתנים למיחזור והרשת מתגאה בתשלום הוגן הן לעובדיה והן לספקים ולמגדלים של הרשת. והקהל האמריקאי נוהר בהמוניו לסניפים, בהם המקפידים לאכול ללא גלוטן.

סניף מומלץ:Bareburger, 366 W 46th St, New York

מסעדה אחת נחשבת בניו יורק למכה של הצליאקים והנמנעים מגלוטן והיא friedman's. למסעדה הוותיקה 2 סניפים מוצלחים כשהאחד מהם נמצא בצ'לסי מרקט הפופולרי והשני ברח' 31. מדובר למעשה בדיינר אמריקאי בעל ריהוט עץ כבד ומסורתי עם תפריט מגוון לכל המשפחה. המנות ללא הגלוטן נעשות במטבח בתנאים סטריליים ומוגשות לסועדים עם סימנים מזהים (כל המנות ללא הגלוטן מוגשות על צלחות מרובעות בעוד המנות ה"רגילות" מוגשות בצלחות עגולות). המנות ללא הגלוטן אף מסומנות עם דגלון קטן התקוע על המנה עצמה. ליתר בטחון. ההמלצות שלי יהיו הצ'יקן וופל המעולה (המלצרית טענה כי מדובר במנה קטנה אך בפועל המנה תשביע גם 3 אנשים לא מאד רעבים) ומנת המק אנד צ'יז. השירות אדיב, התמחור הוגן וצליאקים ימצאו את עצמם חוזרים לפה שוב ושוב.

132 W 31st St, ניו יורק, NY 10001

כריך האם אנד צ'יז

ניו יורק ללא גלוטן. דביר בר, מערכת וואלה! NEWS
ניו יורק ללא גלוטן/מערכת וואלה! NEWS, דביר בר

שכונת ווילימאסבורג הפכה לא רק לשכונה המגניבה של מנהטן בשנים האחרונות אלא גם לכזו שבה הסצינה הקולינרית הולכת ופורחת. פביאן הוא בית קפה שכונתי קטן ומקסים שעל הנייר משלב מטבח צרפתי עם שורשים ברזילאים אבל עם כל ההגדרות, תמצאו שם בעיקר מטבח אמריקאי פשוט וטעים עם תפריט שאת מרבית מנותיו תוכלו לקבל בגרסה ללא גלוטן. החל מפאי קינואה ועד סלט עוף בקארי או מנות כמו אווז מעושן עם ג'ינג'ר שרימפס, וכריכי כבש צלויים, תוכלו לקבל בפביאן גם כריכים פשוטים עם האם וגבינה. כמה פשוט – ככה לא ניתן להשגה באף בית קפה משוכלל בת"א.

142 st thn 5 ברוקלין ניו יורק

מאפינס ודונאטס

ניו יורק ללא גלוטן. דביר בר, מערכת וואלה! NEWS
ניו יורק ללא גלוטן/מערכת וואלה! NEWS, דביר בר

ועוד 2 המלצות: מאפינס ודונאטס - האחת היא על מאפיה שכל כולה ללא גלוטן בשם Tu-lu's שם תמצאו מאפים מהממים וכולם כולם ללא גלוטן. ניסיתי את מאפין התירס עם צ'דר וחלפיניו (2.75 דולר) שהיה מצוין, את מאפה הדלעת שגם נטול מוצרי חלב (3.65 דולר) ודונאט מושלם (2.95 דולר). מאד מומלץ!

Tu-lu's . 338 street theast 11

פיצה – אחת המנות הפופולריות ביותר בניו יורק היא פיצה ולא סתם פיצה, אלא פיצה בדולר אותה תמצאו בכל פינת רחוב. בעוד שבישראל תמצאו מעט מאד פיצות נטולות גלוטן ולרוב ברמת גימור בלתי אכילה בעליל הרי שבניו יורק תמצאו וכמה פיצריות מעולות שלצד פיצות מצוינות, מציעות גרסה ללא גלוטן. שימו לב: פיצות אלה מתאימות לאלו הנמנעים מגלוטן מבחירה אך לא לצליאקים שכן הן נעשות באותה סביבה עתירת קמח באוויר ונכנסות לאותו תנור לבנים או טאבון אליהם מוכנסת הפיצה הרגילה. אחת המומלצות שלי תהיה Lasso pizza המחזיקה בתפריט מגוון של פיצות ללא גלוטן עם שלל תוספות ורטבים בהן רוטב כמהין, גבינת מסקרפונה ועוד. המחירים: בין 19 ל-21 דולר לפיצה ענקית שתספיק בכיף ל-2 אנשים.

Lasso pizza. 192 mott st.

הכותב הוא בעל חברת המדיה החברתית המתמחה בקולינריה Double spread

  • עוד באותו נושא:
  • ניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully