וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקס אנד מאץ'

רעות סהר, לונדון

27.10.2016 / 17:00

קוקטיילים הם כבר מזמן לא מילה גסה או משקה לבחורות - אלא שילוב של מנת גורמה משובחת ויצירת אמנות. הצצה לסצינת הקוקטיילים המסעירה של לונדון

צילום: שי מכלוף, עריכה: עמרי וייס

סצנת הקוקטיילים בלונדון היא אחת הגדולות והמפותחות בעולם, יש שיגידו הגדולה ביותר. למרות שניו יורק נושפת בעורפה בהבל פה של שיכור ברכבת התחתית, לונדון עדיין נושאת בגאווה את הדגל כמובילת הסצנה, בעיקר בגלל שהיא זו שהתחילה עם זה קודם. ברי קוקטיילים הם המצאה של הדור האחרון, אבל קוקטיילים קלאסיים מוגשים בלונדון כבר שלוש מאות שנה, הרבה זמן בשביל להתמקצע בניעור ושקשוק. מיקסולוגים ידועים בלונדון זוכים לכבוד של שפים עטורי כוכבים, והברים בניצוחם, שהם בעצם מעבדות ענק, עמוסים מדי ערב במי שמבקשים להתנסות בחוויית גורמה בכוס, ולא רק בצלחת.

לוקה צ'ינלי. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
בר שהוא מעבדה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

לוקה צ'ינלי הוא אחד המיקסולוגים המפורסמים בלונדון. לאחר שהפך את ה-Nightjar לאחד מברי הקוקטיילים המצליחים בלונדון ובעולם הוא סחף את קבוצת המשקיעים שלו להקים מקום חדש, בר ה-Oriole. מאחורי הדלפקים הארוכים שבאוריול יש עשרות צנצנות ובקבוקים, קערות וקופסאות ובתוכם, כמו במין מעבדה, יש מאות סוגים של אבקות, תמציות וחומרי גלם שכולם משמשים בהכנת 40 הקוקטיילים שנמצאים בתפריט. את רוב חומרי הגלם מכינים או משמרים מבעוד מועד, אם זה בוואקום, במיצוי, בכבישה או ביבוש. "לטעום קוקטייל חדש זו הזדמנות לטעום עולם", מספר צ'ינלי על נקודת המבט שלו, "טעמים וריחות אקזוטיים, והעיצוב שמעביר תחושה מסוימת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
לוקה צ'ינלי. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
כל קוקטייל הוא יצירת אמנות/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

לוקה צ'ינלי הוא מסוג האנשים שאירוח זה חלק מהדי.אנ.איי שלהם. הוא ייצוגי להפליא, מנומס להחריד, וכל מטרתו היא לשרת את לקוחותיו בצורה הטובה ביותר. "הרגע המשמעותי ביותר שלי בהגשה של קוקטייל היא השנייה אחרי שהלקוח טועם מהכוס", מספר צ'ינלי, "אני מביט בפניו ובוחן את התגובה שלו. הרגע הזה הוא מכריע בעבורי, כך אני יודע אם הקוקטייל טעים ללקוח, אם הוא עבר את מבחן הטעם, אם הצלחתי במשימה. הלקוחות הם המורים הטובים ביותר". צ'ינלי הוא מיקסולוג עסוק אבל אין לו אגו. בימים שהוא לא בתוך הבר משקשק, הוא מתפקד כמארח או כמנהל של הפלור.

"קוקטייל חדש נולד עם השראה ממקום או מאווירה מסוימת" , חושף צ'ינלי חלק מתהליך עבודתו. "מטבעי אני חוקר חומרי גלם ומחפש אחריהם בכל מקום חדש שאליו אני מגיע". שיטוטו קצר בתפריט המרהיב של ה-Nightjar ובר האוריול חושף עבודת מחקר אדירה ומקיפה של חומרים ומרכיבים ממקומות רחוקים בעולם כמו מחטי אורן סקנדינביים, שעם מעושן, תה פחם, ורדים כחולים, קליפות עץ או שרף של עץ ואפילו פלנקטון, כן אבקת פלנקטון שמערבבים במים ונשמרת בתוך הבר באקווריום עם חמצן. צ'ינלי משלב בקוקטיילים שלו גם חלב שבישל בו תמנונים וספג לתוכו את כל טעמי הים, או מיץ של מלפפונים חמוצים או סורבה של עגבניות ירוקות.

לוקה צ'ינלי. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
חלב תמנונים. חומרי גלם משוגעים בבר האוריול/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

בשנים האחרונות צצו גם בתל אביב ברי קוקטיילים וכך נולדה לה סצנה חדשה בחיי הלילה והאלכוהול בישראל. עד היום לא בכל בר יכולת ליהנות ממשקאות מעורבבים, ואם כן מדובר היה במשקאות של עד שני מרכיבים. היום, לא רק שכל מסעדה שמכבדת את עצמה מחזיקה תפריט קוקטיילים עונתי, ברי קוקטיילים קלאסיים, כאלה ששואבים את ההשראה שלהם מניו יורק ומלונדון, מככבים בכל רשימת המלצות על תל אביב ושומרים על סטנדרט גבוה, כזה שלא היה מבייש את הבריטים. אפשר למצוא ברשימה הזו את האימפריאל בר, בל-בוי, פרנץ 57, ג'ספר, 223 ועוד.

לוקה צ'ינלי. מערכת וואלה! NEWS
לוקה צ'ינלי בפעולה/מערכת וואלה! NEWS

מותג הוודקה רוסקי סטנדרט בחר לאחרונה בלוקה צ'ינלי כמי שמתאים להגיע לישראל ולהעביר כאן סדנאות של קוקטיילים על בסיס וודקה לקהל מקצועי. קשה היה להשיג מקום לסדנאות האלו שהתמלאו מהר. מצד אחד של הסדנה רקח צ'ינלי קוקטיילים משונים לעיניהם המשתאות של ברמנים צעירים ומהצד השני הכין השף אוראל קמחי, שף מסעדת פופינה, מנה שמתאימה לכל קוקטייל. בערב גם חטפו את צ'ינלי לתפקד כברמן אורח בג'ספר. "שמעתי המון על סצנת האלכוהול בתל אביב, גם מלקוחות שמגיעים לאוריול וגם מישראלים בלונדון". מספר צ'ינלי, "גיליתי פה בתל אביב תרבות מאוד מגוונת, אפילו קוסמופוליטית, עם הרבה השפעות אתניות על הקולינריה ועל האלכוהול" הוא מסכם את החוויה שלו בישראל.


הכתבת הייתה אורחת של חברת רוסקי סטנדרט

לוקה צ'ינלי. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
גורמה בכוס/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

קוקטייל אולנטייטאמבו למתקדמים

קוקטייל בארומה דרום אמריקאית, ניתן להמיר את חומרי הגלם המקוריים שקשה להשיג בארץ באלטרנטיבה מקומית. תרגישו חופשיים בשלב הקישוטים.

חומרים
40 מ"ל וודקה
20 מ"ל פיסקו (סוג של גראפה צ'יליאנית)
20 מ"ל מיץ ליים
60 מ"ל צ'יצ'ה מורדה, משקה פרואני מתירס סגול מתובל באקליפטוס (ניתן להחליף בכל סוג של ליקר עשבים כגון שרטרז)
אבקת סוכר

לקישוט
תפוז/ גזר


אופן ההכנה:
1. מערבבים היטב את כל המרכיבים, למזוג לספל נחושת עם קרח ולקשט בתפוז או בגזר צבעוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully