וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסטר שף, הגרסה הספורטיבית: המכביה הקולינרית הראשונה

12.7.2017 / 16:55

התחרות בה זוכת מאסטר שף נוף עתאמנה-איסמעיל וחבריה לצוות הישראלי התחרו בשפים מכל העולם במסגרת משחקי המכביה, היא חלק מתכנית שתאפשר למשתתפים הזדמנות לחקור את ישראל מעבר לאתריה התיירותיים, וללמוד על ההיסטוריה הקולינרית שלה. אז מי זכה? צפו בכתבה

יח"צ - חד פעמי
מכביית האוכל.
לראשונה בהיסטוריה של המכביה התקיימה השנה גם תחרות קולינרית

לראשונה בהיסטוריה של המכביה התקיימה השנה גם תחרות קולינרית. מכבי ארצות הברית ו"מכבי תנועה עולמית" השיקו את תחרות "המכביה הקולינרית" שהתקיימה ב-4 ביולי, במסגרת משחקי המכביה ה-20. "המכביה הקולינרית" התקיימה בבית הספר הגבוה לקולינריה, "בישולים", בתל אביב. אוכל, בדומה לספורט, משמש כשפה בינלאומית, המקרבת אנשים זה לזה, מגשרת בין תרבויות ומחזקת זהויות, ועל בסיס תובנה זו נבנתה התוכנית החדשנית של "המכביה הקולינרית".

בראש התכנית עומדים מייקל סולומונוב, שף מעוטר מארה"ב, נשיא הכבוד של "מכבי תנועה עולמית" בוב ספיבק והיזם הקולינרי, השף, עידו זרמי.
במהלך התחרות התחרו שישה צוותים של שפים מקצועיים מאוסטרליה, גיברלטר, איטליה, ספרד, ארה"ב וכמובן מישראל אשר הכינו מנות שהוגשו לשופטים בהגשה עיוורת. צוות השופטים הורכב משפים וותיקים וצעירים, מומחי אירוח וכתבי אוכל.

כל צוות הכין ארוחה בת חמש מנות המדגישות את הטעמים הייחודיים של המדינה אותה הם מייצגים, תוך כדי התבססות על מרכיבים ומוצרים ישראליים טריים ואיכותיים. המנות קיבלו ציון לפי קריטריונים של יצירתיות, מקוריות, צורת הגשה וכמובן טעם. הצוותים הזוכים הוכרזו בערב חגיגי ומיוחד שהתקיים גם הוא ב-4 ביולי, והוענקה להם מדליות המכביה.

מכביית האוכל.
כל צוות הכין ארוחה בת חמש מנות המדגישות את הטעמים הייחודיים של המדינה אותה הם מייצגים

בין המשתתפים היה ניתן למצוא את השפים הבאים:

בצוות הישראלי: לאמיס סאלם, שלום גניש ואוסמה דלאל.

בצוות ארה"ב: ליסדל כהן-סרינס, ליאור לב-סרקארז ויהודה שיסל.

בצוות האיטלקי: דניאלה די-ורולי, גליה גליצ'י-פונטורלו וג'ובאני טרוקינה.

מאוסטרליה: זוהר פלאנץ, רונית רובאז.

בצוות הספרדי: רוברטו היירו, אנטוניו פינה-פלוריט ולוקאס סנדרוביץ'.

מגיברלטר: אריאל גויביסדלסקי.

מכביית האוכל.
השף ארז קומורובסקי והשף אורי "בורי" ירמיאס היו בין השופטים בתחרות

בצוות השופטים: קרן בראון, כתבת אוכל, השף ארז קומורובסקי, לידיה פלד, שפית ביתית, השף רן שמואלי, הכתבת עדינה סוסמן, שלומי טחן מרשת מלונות ישרוטל והשף אורי "בורי" ירמיאס.

"זה כבוד עצום להיות מעורב בפרויקט הזה מהרבה סיבות," אמר מיכאל סולומונוב. "אנחנו מקדמים את ישראל ואת המטבח הייחודי שלה, שאין לו אח ורע בעולם, עם שפים מרחבי העולם. הפרויקט החדש עם "מכבי תנועה עולמית" והמכביה מציג את תרבות האוכל בישראל באור חיובי. האפשרות לייצג את ארה"ב בישראל, על במה בינלאומית, היא חלום שמתגשם".

התחרות הקולינרית היא רק חלק מתכנית עשירה שהתקיימה בארץ והתמקדה בקולינריה. בשבוע שבין ה-2 ל-9 ביולי תוביל מכבי ארה"ב משלחת קולינרית ברחבי הארץ
מכבי ארה"ב (MUSA) היא נותנת החסות העיקרית של פרויקט חדשני זה והיא ארגון מוכר ללא מטרות רווח בעלת היסטוריה מקיפה של חיים יהודיים עשירים ומעשירים באמצעות תכניות ספורט, תרבות וחינוך.

הארגון הוא החסות הרשמית של נבחרת ארצות הברית למשחקי המכביה, משחקי מכבי פאן-אמריקאיה ומשחקי מכבי אירופה, וכן נותנת חסות למשחקי הנוער של מכבי צפון אמריקה. כנציגת מכבי הרשמית בארה"ב, מכבי ארה"ב תומכת במאמצים ספורטיביים יהודיים, על ידי פעילויות תרבותיות וחינוכיות בארה"ב, בישראל ובתפוצות.

וואלה! NEWS בשיתוף המכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully