וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת חובה בצפון: הבשר המיוחד של מסעדת הטחנה

20.7.2017 / 11:22

מסעדת הטחנה בצפון חוגגת כבר 15 שנות קיום, במהלכן הפכה להיות אחד ממוקדי הבשר השווים ביותר בצפון הארץ. ביקרנו שם ושמענו משף המקום מה היתרון של שימוש בבקר ישראלי טרי ומה הסוד לפריים ריב המושלם

צילום ועריכה: עמית טרפוצ'ניק

מסעדת הטחנה ממוקמת בגליל העליון, בעיר מטולה. במשך 15 שנות קיומה היא בנתה לעצמה מוניטין כאחת ממסעדות הבשר המשובחות באזור הצפון, והפכה לאחת מתחנות החובה של מטיילים ישראלים באזור. המסעדה ממוקמת בסמוך לטחנת הקמח ההיסטורית שפעלה בעבר במטולה, באזור מפל הטחנה, ומכאן שמה.

אחת ההתמחויות הגדולות של המסעדה הם נתחי בשר גדולים אשר מיושנים במקום. מרבית נתחי הבשר נצלים על פלטה לוהטת אל מול הסועדים, כך שביכולתם של הסועדים לשלוט ברמת העשייה. המסעדה עצמה מעוצבת בסגנון מסעדת בוקרים של המערב הפרוע, כך שמיד כשנכנסים למקום, נכנסים גם לאווירה.

נתח פריים ריב. אלון מסיקה,
יודעים מאיפה הבשר הגיע ובאיזה תנאים גדל/אלון מסיקה

למה בקר ישראלי טרי?

"אני מעדיף בשר בקר ישראלי טרי כיוון שהטעמים שמגיעים מהטריות של הבשר זה דבר שאי אפשר לפספס מבחינת הטעם של השומן והמרקם של הבשר" מסביר עמרי יהנה, שף מסעדת הטחנה. "אני אוהב לעבוד עם מגדלי הבשר הישראליים פה באזור הגליל העליון. בסופו של דבר אני יודע מאיפה מגיע הבשר שלי, מה עבר עליו ובעצם זה מה שאני בוחר לתת ללקוח שלי - את הטוב ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

על המנה:

"בחרתי להכיר לכם היום את נתח הפריים ריב, כיוון שאני מאוד מתחבר לטעמים העסיסיים שלו. הפריים הוא הנתח שבין הסינטה לאנטרקוט".

בדיוק כמו כל נתח של בשר משובח, לא צריך לעבוד אתו קשה מדי. מחבת לוהטת - שמן זית, מלח גס ופלפל שחור יעשו את העבודה בצורה נפלאה.

פריים ריב. אלון מסיקה,
לא מצריך הרבה התעסקות/אלון מסיקה

פריים ריב של מסעדת הטחנה

1. לוקחים נתח פריים ריב בגודל הרצוי, סוגרים אותו על מחבת לוהטת עם מעט שמן זית (אין צורך בכמות גדולה כי הנתח שומני דיו).

2. מעבירים לחריכה על הגריל (או על מחבת פסים ביתית).

3. חותכים את הנתח לפרוסות מתבלים במלח ים אטלנטי ופלפל שחור ומגישים.

וואלה! NEWS בשיתוף מועצת הבקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully