וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תחסכו כסף: המדריך המלא לתאריכי התפוגה של הגבינות האהובות

28.8.2017 / 8:49

התאריכים המוטבעים על אריזות הגבינה לא תמיד מדויקים, ואנחנו זורקים לא מעט גבינות לפח בלי שום סיבה. גבינות מסוימות יכולות להישמר אפילו עד שמונה חודשים - היכנסו ותלמדו כל מה שצריך

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן, בימוי: גיא גורן

בסרטון – כך מכינים גבינות בוטיק בישראל

התאריכים המוטבעים על אריזות הגבינה לא תמיד מדויקים, ואנחנו זורקים לא מעט גבינות טובות לאכילה לפח - בלי שום סיבה. גבינות מסוימות יכולות להישמר אפילו עד שמונה חודשים - אז הגיע הזמן ללמוד את כל מה שצריך על הגבינות שלכם.

כולנו מכירים את הרגע שבו אנו ניגשים למקרר בחיפוש אחר משהו להכניס לבטן ולהרגיע את הרעב, ואנחנו נתקלים במזון שעל פניו נראה אכיל לחלוטין, אבל פשוט אין לנו שום דרך לוודא שהוא לא מקולקל ולא מעט אוכל טוב ובריא לחלוטין נזרק לפח רק מכיוון שאנחנו מעדיפים (ובצדק) לא להסתכן בקלקול קיבה (או גרוע מכך). גבינות, למשל, מוצאות את דרכן אל האשפה לא מעט, על לא עוול בכפן, משום שתאריך התפוגה המוטבע עליהן רחוק מלהיות מדויק.

עוד בנושא
מקרר או לא? כל השיטות להשאיר את הירקות שלכם בריאים
כמה זמן אפשר להחזיק כל סוג מזון במקרר? התשובות מפתיעות

אורך חיי המדף של הגבינות משתנה לפי הסוגים השונים - כך למשל גאודה יכולה להחזיק כשלושה שבועות, בעוד שגבינות קשות מסוימות יהיו טובות לאכילה גם לאחר ארבעה חודשים. כדאי לדעת כמה זמן ניתן להחזיק כל גבינה במקרר, ובאילו תנאים, כדי לוודא שאתם לא זורקים אוכל וכסף לפח. ב"דיילי מייל|" החליטו לדאוג לכם ופרסמו את המדריך השלם לתאריכי התפוגה של סוגי הגבינות השונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסוף לבזבוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבינות קשות

אריזה סגורה של גבינות כמו פרמזן, אסיאגו, רומנו וצ'דר יכולה להישאר במקרר בין חודשיים לארבעה חודשים. אריזה סגורה של פרמזן, או גוש של צ'דר, מחזיקים בדרך כלל רק כשישה שבועות, אבל אם אתם רוצים להאריך את חיי המדף של הגבינה, ניתן לשים אותה במקפיא ואז היא תחזיק עד שמונה חודשים. עם זאת, יש לזכור שטעם הגבינה משתנה מעט כאשר היא קופאת.

בין רכות לקשות

ניתן לשמור במקרר גוש פתוח של גאודה או גרוייר למשך שבועיים-שלושה, ובמקפיא עד לחודשיים. האחסון הטוב ביותר יהיה באריזה המקורית של הגבינה, כאשר היא אטומה היטב.

גבינות רכות

גבינות כמו מוצרלה, פטה, גורגונזולה, קממבר וגבינות שמנת הן הרבה יותר לחות מהגבינות הקשות, כלומר הן יחזיקו הרבה פחות זמן. יש לאכול את הגבינות הללו בטווח זמן של בין שבוע לשבועיים כאשר הן במקרר. מוצרלה, למשל, יכולה להישמר גם במקפיא, אך היא מאבדת את המרקם הקרמי שלה כאשר מפשירים אותה. כדאי לשמור את הגבינות באריזות סגורות עד ממש רגע לפני הנשנוש הראשון.

טיפ נוסף: אם מתחיל לצמוח עובש על הגבינה, זו לא סיבה להיפטר ממנה. אפשר לגרד אותו ולאכול בבטחה את שאר הגבינה. בתיאבון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully