וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בעובש: קבלו טיפים פשוטים לשמירה על טריות הלחם

2.10.2017 / 0:22

לחם יכול להתייבש ואפילו לצבור עובש תוך מספר ימים מועט, מה שמביא אותנו לא פעם להשליך אותו לפח ולבזבז אוכל. כך תישמרו עליו טרי לאורך זמן, ואפילו להציל פרוסות שכבר התייבשו

צילום: נמרוד סונדרס, עריכה: נועה לוי ועומרי וייס

בסרטון – ככה תכינו לחם שאור אמיתי

לחם יכול להתייבש ואפילו לצבור עובש תוך מספר ימים מועט, מה שמביא אותנו לא פעם להשליך אותו לפח ולבזבז אוכל. כדי שזה לא יקרה לכם, ריכזנו עבורכם מספר טיפים פשוטים שיגרמו ללחם שלכם להישאר טרי לאורך זמן רב יותר, בין אם הוא נקנה ממאפייה והוא טרי ובין אם הגיע ארוז בניילון מהסופר. בין השאר, תוכלו ללמוד כיצד להציל פרוסות לחם שכבר התייבשו.

ראשית, כדאי לשמור מוצרי מאפה בשקית הנייר שבה נרכשו, מכיוון שהנייר סופג את עודפי הלחות שהורסים את "הקשה" של הלחם. כמו כן, יש לאחסן את המאפים בטמפרטורת החדר. את המאפים שקניתם בסופר עדיף לכם לשמור באריזת ניילון, ולעולם לא בתוך המקרר. צינון המאפים אמנם מונע מהם לצובר עובש, אך גם גורם להם להתייבש מהר יותר מאשר אם לא היו במקרר.

אלתרמן לחמים. יונתן בן שבת,
כדאי לשמור לחם בטמפרטורת החדר/יונתן בן שבת

אם אתם מחזיקים במספר פרוסות לחם שכבר התייבשו, זה לא אומר שצריך לזרוק אותן. יש להרטיב אותן במעט מים, ואז לחמם אותן כעשר דקות בתנור, והלחם ירגיש טרי כאילו נאפה רק לאחרונה.

בנוסף, אם רכשתם לחם ממאפייה ואתם לא חושבים שתסיימו אותו תוך מספר ימים, כדאי להקפיא אותו עוד באותו היום או למחרת. הפרוסות הללו תהיינה מושלמות לשימוש בטוסט. כמו כן, פרוסות יבשות הן נהדרות ליצירת פירורי לחם, וגם אותם ניתן להקפיא לשימוש עתידי.

  • עוד באותו נושא:
  • לחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully