וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש ארבעה סוגים של שתיינים - בואו לגלות איזה מהם זה אתם

27.11.2017 / 9:46

מחקר גילה כי כשאנחנו שותים אלכוהול אנחנו מתחלקים לארבע קבוצות - על פי ארבע דמויות מפורסמות: המינגוויי, מרי פופינס, הפרופסור המטורף ומיסטר הייד. כך תוכלו לגלות איזה סוג אתם

חמש עובדות על בירה/מערכת וואלה! News

כנראה שתתקשו למצוא את הקשר בין ארבע הדמויות הבאות: מרי פופינס, הסופר ארנסט המינגוויי, הפרופסור המטורף (מהסרטים של ג'רי לואיס ואדי מרפי) ומיסטר הייד (מהספר "דוקטור ג'קיל ומר הייד") - אך מסתבר שקשר כזה דווקא קיים ומה שמאחד בין הדמויות הללו הוא אלכוהול. מחקר שנערך באוניברסיטת מיזורי ופורסם במגזין החוקר התמכרויות, מצא שארבע הדמויות מייצגות את ארבעת הסוגים השונים של שתיינים בעולם.

החוקרים שאלו מאות סטודנטים שאלה אחת זהה: "ב-30 הימים האחרונים, כמה פעמים שתית חמישה משקאות או יותר במאורע אחד?". המשתתפים נדרשו לדרג את התשובה שלהם בסולם של שמונה דרגות שנעו בין "לא שתיתי חמישה משקאות או יותר ב-30 הימים האחרונים", או "בכל יום".

גברים שותים. ShutterStock
אז איזה סוג אתם?/ShutterStock

הסיבה שהגבול נקבע על חמישה משקאות, היא שכמות כזו של שתייה בבת אחת נחשבת לגורמת נזק ומובילה לנהיגה בשכרות, בעיות אישיות וסקס לא מתוכנן/רצוי..

בנוסף, הסטודנטים נשאלו: "ב-30 הימים האחרונים, כאשר שתית אלכוהול, כמה משקאות בדרך כלל שתית במאורע אחד?". התשובות לשאלה זו נעו בסולם של 12 דרגות, כאשר המספרים 1-12 שיקפו את מספר המשקאות.

התשובות נסקרו ודרכן חילקו החוקרים את הרגלי השתייה של האנשים לארבע הדמויות הפופולריות מהתרבות והספרות.

עוד באותו נושא

כשאנשים שיכורים עושים דברים מביכים במיוחד - זה קורע מצחוק

לכתבה המלאה

ארנסט המינגוויי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהבים לשתות וזה לא משפיע עליהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו הקבוצה הגדולה ביותר, הכוללת 40 אחוז מהנשאלים. הסופר המפורסם היה ידוע באהבתו לטיפה המרה והוא כתב על כך בספריו. ניתן להניח שלא כדאי להיות מזוהה עם אדם שאוהב כל כך לשתות, אבל זה לא המקרה. ה"המינגוויים" במחקר הם דווקא אלה שלא מראים שום סימן לשינויים באישיות שלהם כאשר הם שתויים.

מרי פופינס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרטנרים המושלמים לבילוי לילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

האומנת המפורסמת לא ידועה כמישהי ששותה הרבה ובאופן כללי נחשבת לאישה נחמדה וחביבה במיוחד, וזה מה שמייחד את הנשאלים שנכללו בקבוצה הזו. הם נעשים מתוקים ושמחים יותר עם כל לגימה מאלכוהול ועשויים להיות הפרטנרים המושלמים לבילוי לילי.

הפרופסור המטורף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשים שנפתחים אחרי כמה משקאות. הפרופסור המטורף/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרופסור הוא אדם ביישן שהופך למוחצן בהרבה כאשר הוא שותה שיקוי קסום. הוא הופך בעצם לאדם אחר לחלוטין, וזה מה שקורה לאנשים שנכללים בקבוצה הזו. המחקר גילה שאנשים כאלה נפתחים אחרי כמה משקאות ורבים מהם נפטרים מכל העכבות שלהם.

מיסטר הייד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפשר לנחש בקלות לאן זה הולך, כי כולנו מכירים את אלה שהופכים למפלצות של ממש אחרי ששתו יותר מדי. "הם הופכים להרבה פחות אחראיים, פחות אינטלקטואלים וליותר עוינים תחת השפעת אלכוהול", נכתב במחקר".

אז איזה סוג של שתיינים אתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully