וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו צ'יז: ענקית הגבינה צ'יזקייק פקטורי נוחתת השבוע

מיה א-דור, ניו יורק

26.11.2017 / 13:20

עוגות הגבינה של הצ'יזקייק פקטורי מגיעות לארץ ולרגל פתיחת הסניף הראשון השבוע במתחם שרונים, קפצנו לבקר בסניף הדגל של החברה בארצות הברית. היה מושחת

עוגה של צ'יז קייק פקטורי. צ'יז קייק פקטורי,
כל הטוב הזה מגיע לארץ. עוגת גבינה של צ'יזקייק פקטורי/צ'יז קייק פקטורי

הסיפור מאחורי אימפריית עוגות הגבינה צ'יזקייק פקטורי הוא גם סיפורו של החלום האמריקאי. הכל החל כשאי שם בשנות ה-40, בדטרויט, עקרת בית חובבת אפייה בשם אוולין אוברטון מצאה בעיתון המקומי מתכון לעוגת גבינה. היא החליטה לשדרג אותו, וכך נולד במטבחה המתכון האגדי של עוגת הגבינה של הצ'יזקייק פקטורי. המתכון שלה הפך לאהוד כל כך שהיא החליטה לפתוח חנות עוגות גבינה קטנה. היא נאלצה לוותר על החלום בכדי לגדל את ילדיה הקטנים, דייוויד ורנה.

בזמן שגידלה את ילדיה היא המשיכה לאפות ממרתף ביתה עוגות עבור מספר מסעדות בעיר. לאחר נסיונות שלא צלחו להרחיב את העסק, אוולין ובעלה אוסקר החליטו להתחיל מחדש ובתחילת שנות ה-70 עברו ללוס אנג'לס, שם השקיעו את כל חסכונותיהם בפתיחת מאפייה קטנה שבה אפו את עוגות הגבינה המקוריות שלהם שנמכרו למסעדות בעיר המלאכים. מכאן גם הגיע השם "דה צ'יזקייק פקטורי" (The Cheesecake Factory). עם הרבה עבודה קשה העסק הלך וגדל עד שאוולין אפתה 20 סוגים שונים של עוגות גבינה וקינוחים אחרים.

דיויד, בנם של אוולין ואוסקר, שעסק בטיפוח קריירת תיפוף, עזר למשפחתו למכור את העוגות בחופשות ובחגים. הוא זיהה את הפוטנציאל הכלכלי שיש לעסק והחליט לפתוח את המסעדה הראשונה בברלי הילס, תחת אותו השם. בהתחלה היו במסעדה שתי עוגות בלבד- עוגת הגבינה המקורית ועוגת הגבינה בציפוי תותים. כיום רשת הצ'יזקייק פקטורי מונה 208 סניפים בארה"ב והיא אחת מרשתות המזון המצליחות והאהובות ביותר באמריקה.

עוגה של צ'יז קייק פקטורי. צ'יז קייק פקטורי,
ויש גם עוגת גבינה שוקולד של צ'יזקייק פקטורי/צ'יז קייק פקטורי

הרשת תיפתח את סניפה הראשון בקניון שרונים ביום שלישי, 28 בנובמבר. לכבוד הפתיחה המדוברת נסענו לבקר בסניף הדגל של הרשת. כבר בכניסה לסניף הניו יורקי בג'רזי, בולטת לעין העובדה כי הוא מפוצץ עד אפס מקום. את פני הנכנסים מקבלת ויטרינה ענקית של 30 עוגות גבינה עם מגוון ציפויים, טעמים וצבעים. כמעט בלתי אפשרי להחליט איזו עוגה לבחור מהמבחר המסחרר, אבל היות ונסענו לדגום את העוגות לפני הגעתן לארץ - לא הייתה ברירה. העוגות עשירות מושחתות וטעימות כשמעל כולן התעלתה עוגת הגבינה המקורית שהתחילה את כל הסיפור.

"אנחנו מוכרים 1,500 פרוסות גבינה ביום רק בסניף הזה", מספר לנו ז'אק כהן, מנהל כללי בצ'יזקייק פקטורי מעל עשור. "העוגה הכי פופולרית היא עוגת גבינה עם תותים, עוגת הגבינה המקורית מעוטרת בתותים טריים ומצופים". עוד עוגות פופולריות הן הרד וולווט עוגת הגבינה עם עוגיות אוריאו וכמובן שעוגת הגבינה המקורית- עוגת גבינה קרמית על בסיס ביסקוויט גראם עם זיגוג שמנת חמוצה. בנוסף לטעמים הקבועים כל שנה יוצאים טעמים חדשים. "דיויד אוברטון המייסד עדיין מחליט על הטעמים החדשים שיוצאים פעם בשנה ביום עוגות הגבינה הבינלאומי (National cheesecake day)" מספר כהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עוגה של צ'יז קייק פקטורי. צ'יז קייק פקטורי,
כל יום שבועות. עוגת גבינה ואוכמניות של צ'יזקייק פקטורי/צ'יז קייק פקטורי

איפה מייצרים את כל העוגות ואיך שומרים על טעם זהה בכל הסניפים?

"יש לנו שתי מאפיות שבהן השפים שלנו אופים את העוגות, אחת בצפון קרוליינה ואחת בבוורלי הילס, באותו מיקום של המאפייה המקורית". העוגות מגיעות קפואות גם לסניפים בארה"ב, בדיוק כפי שיהיה גם בארץ ולכן הטעם זהה לחלוטין.

החל מיום שלישי הקרוב גם אנחנו נוכל ליהנות מהעוגות המיתולוגיות של הצ'יזקייק פקטורי פה בארץ.

הסניף הראשון יפתח כאמור במתחם שרונים, שמאכלס עוד מותגים מסעדת אסיה מוניקה של דניאל זך (כרמלה בנחלה), שגב משה (שגב קיטשן גארדן), ועוד. אור קופרלי, בעלים ומנכ"ל מתחם שרונים מספר שבגלל שמדובר במותג חזק ואהוב לכן גם בארץ הוחלט לייבא אותו. והרי ישראלים כידוע, אוהבים עוגות גבינה, שכבר מזמן לא מככבות רק בשבועות.

עוגה של צ'יז קייק פקטורי. צ'יז קייק פקטורי,
מושחתות ומוגזמות. עוגות גבינה של צ'יזקייק פקטורי/צ'יז קייק פקטורי

מסעדות צ'יזקייק פקטורי ידועה, מעבר לעוגות, בתפריט ענק המגיש מנות גדולות ונדיבות עם מנות מגוונות כמו סלטים, פיצות, פסטה, טאקו, בוריטו ועוד. הסניף שיפתח בארץ יכלול עוגות בלבד. בשלב הראשון יגיעו 14 טעמים ולאחר מכן יגיעו טעמים נוספים. בין היתר ימכרו עוגת הגבינה המקורית על בסיס ביסקוויט חמאתי בזיגוג שמנת חמוצה; עוגת גבינה רד וולווט בעלת שכבות של עוגת קקאו בחושה בצבע אדום ועוגת גבינה קרמית, בזיגוג גבינת שמנת עשירה; עוגת גבינה ריבת חלב בטעם קרמל עם שכבת מוס קרמל; עוגת שוקולד פאדג' עם קרם שוקולד טראפל ומוס שוקולד ועוד.

איך החליטו מה להביא והאם יש התאמה לטעם הישראלי?

קופרלי מספר שנעשו התאמות, מבחני טעימות וסקרי שוק של הטעמים המובילים וזה מה שקבע את 14 העוגות הסופיות. ניתן יהיה לשבת ולאכול את העוגה במקום לצד קפה או לקחת הביתה (30 שקלים לפרוסת עוגה. העוגות לטייק אוויי יוצעו בשלושה גדלים, כשהן מחולקות לפרוסות. עוגה בגודל מדיום (18 ס"מ, 100 שקלים לעוגה), עוגה בגודל לארג' (23 ס"מ, 150 שקלים), עוגה בגודל XL (25 ס"מ, 220 שקלים).

עוגה של צ'יז קייק פקטורי. צ'יז קייק פקטורי,
עוגות גבינה של צ'יזקייק פקטורי. הכל בגדול/צ'יז קייק פקטורי

לדברי קרופלי "מהיום שיצאה ההודעה שהצ'יזקייק פקטורי מגיעים לארץ אני מוצף בפניות ושאלות מתי הסניף נפתח ואיזה טעמים יהיו- הקהל מאד מחכה לפתיחה". עכשיו רק נשאר להתלבט איזה טעם להזמין.

הכותבת הייתה אורחת מתחם שרונים וצ'יזקייק פקטורי

עוגה של צ'יז קייק פקטורי. צ'יז קייק פקטורי,
אפשר להזמין גם משולש אחד לצד כוס קפה. עוגות גבינה בצ'יזקייק פקטורי/צ'יז קייק פקטורי
עוגה של צ'יז קייק פקטורי. צ'יז קייק פקטורי,
נראית נהדר גם בבית על שולחן הקפה. עוגת גבינה של צ'יזקייק פקטורי/צ'יז קייק פקטורי
עוגה בצ'יז קייק פקטורי. מיה א-דור, מערכת וואלה! NEWS
עוגת גבינה עם ליים - שחיתות בצ'יזקייק פקטורי/מערכת וואלה! NEWS, מיה א-דור
עוגת גבינה. מיה א-דור,
ויטרינה עמוסה בעוגות גבינה שונות בצ'יזקייק פקטורי/מיה א-דור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully