וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה מאצ'ה? הכירו את אבקת הקסם הירוקה מיפן

וואלה! NEWS בשיתוף ויסוצקי, מאצ׳ה

7.1.2018 / 8:30

היפנים סבורים כי חווית הכנת המאצ'ה חושפת אותנו למשמעות החיים. הכירו את האבקה שמסייעת לנו לחיות בהרמוניה עם עצמנו ועם העולם

תה מאצ'ה. ShutterStock
התה הירוק הרגיל והמאצ'ה נבדלים זה מזה באופן עיבוד העלים ובאופן שבו חולטים את התוצר הסופי. תה מאצ'ה/ShutterStock

כל מי שמצוי בטרנדים של עולם ה?wellness כבר יודע שמאצ'ה הוא המשקה שכולם רוצים לשתות היום. מהי בעצם המאצ'ה, מדוע כולם נוהרים אחריה, למה קוראים לה ככה ואיך היא קשורה לזן בודהיזם ולאפשרות להבין את משמעות החיים? המומחים של ויסוצקי מסבירים.

מקורם של התה הירוק ושל המאצ'ה באותו צמח, אולם התה הירוק הרגיל והמאצ'ה נבדלים זה מזה באופן עיבוד העלים ובאופן שבו חולטים את התוצר הסופי. הכנת המאצ'ה מתחילה שבועות אחדים לפני הקטיף, כאשר שיחי התה מוצללים בהדרגה. ההצללה גורמת לעלי התה לייצר יותר כלורופיל, המקנה להם את צבעם הירוק וטעמם המתקתק. הם גדלים בצל במשך כמה שבועות לפני קצירתם, והעלים הטובים ביותר בדרך כלל אלו הממוקמים בצמרת שיח התה, נקטפים ידנית ומועברים למפעל, בו הם מחוממים באמצעות קיטור, מיובשים ומסוננים. בסופו של תהליך הייבוש עלי התה נטחנים בתהליך אטי וקפדני, באמצעות אבני ריחיים, עד שמתקבלת אבקת המאצ'ה. ואכן, פירוש המילה "מאצ'ה" הוא "אבקת תה".

ההשקעה משתלמת

מלבד עיבוד העלים, גם הכנת משקה המאצ'ה המסורתי שונה מהכנת התה הירוק הרגיל ודורשת מעט יותר זמן. להבדיל מחליטת התה הרגילה, שבה אנו שותים את מיצוי התה במים רותחים, במאצ'ה העלים עצמם נכנסים לגופנו לאחר שהם נטחנים לאבקה. במאצ'ה יש יותר EGCG, נוגד חמצון עוצמתי ומסייע בשמירה על הגוף מבפנים, מכיוון ששותים את כל העלה ולא רק את המיצוי.

הרמוניה, יראת כבוד, טוהר פנימי ושלווה

מאצ'ה הוא המשקה הרשמי המשמש בטקס התה היפני המפורסם – מסורת בת אלפי שנים. במהלך טקס התה מכינים, מגישים ושותים את המאצ'ה. הטקס נערך בחדר התה, הנמצא בכל בית יפני מסורתי, ומתקיימים בו ארבעה עקרונות רוחניים: הרמוניה, יראת כבוד, טוהר פנימי ושלווה.

ליפנים סט כלים יעודי ויחודי לשתיית המאצ'ה והם מקפידים להשתמש בו בכל פעם ופעם. הכנת משקה המאצ'ה דורשת זמן: את המים יש לחמם לטמפרטורה מוגדרת, על האבקה להתערבב ולשקוע במים לפני השתייה. הטקס מעודד טרנספורמציה המביאה את האדם להתעוררות, וכאן כוחו הגדול: תהליך ההכנה של המשקה מיועד להאט את המכין אותו ולעודד הרמוניה וזרימה בין הפנים לחוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תה ירוק עם מאצ'ה יפנית. יחצ,
אבקת מאצ'ה/יחצ

אף רגע לא ישוב לעולם

במסורת היפנית נהוג להכיר בעובדה כי רגע שחלף לא ישוב לעולם ועל כן יש להעריך אותו בעת התקיימותו. היפנים סבורים כי חווית ההכנה האטית משקפת את תפיסת העולם הזו וגורמת לנו להעריך את זמן הכנתו של התה. יש המאמינים כי בעת הכנת התה אנו נחשפים למשמעות החיים – וגם אם אין הדבר נכון המאצ'ה בהחלט עוזר לנו להתרכז, לאמץ שלווה פנימית, הרמוניה וכבוד לעצמנו ולעולם שסביבנו.

השנה התחברה ויסוצקי לטרנד העולמי, הנגישה אותו לקהל הרחב והשיקה, בסדרת ויסוצקי ירוק, תה ירוק בשקיקים בתוספת אבקת מאצ'ה. חברת ויסוצקי שילבה את אבקת המאצ'ה עם התה הירוק האהוב והמוכר וכך בעצם אפשרה לצרכנים ליהנות מטעם יוצא דופן.

תה ירוק עם מאצ'ה יפנית. יחצ,
תה ירוק עם מאצ'ה יפנית של ויסוצקי/יחצ
וואלה! NEWS בשיתוף ויסוצקי, מאצ׳ה
  • עוד באותו נושא:
  • תה
  • מאצ'ה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully