וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראו הוזהרתם: זה מה שקורה כאשר מחממים ביצה קשה במיקרוגל

24.12.2017 / 0:15

אדם שהזמין ביצה במסעדה ונפצע כאשר היא התפוצצה לו בפה, תבע את המקום בטענה שנגרמו לו כוויות קשות. עקב המקרה החליטו לבדוק - מדוע זה כל כך מסוכן לחמם ביצים קשות במיקרוגל?

זה מה שקורה כאשר מחממים ביצה קשה במיקרוגל/Youtubde

אדם תבע לאחרונה מסעדה בטענה שסבל מכוויות קשות ומנזק בשמיעה, לאחר שביצה קשה שהזמין התפוצצה לו בתוך הפה בעת שנגס בה. זה לא סוד שמסעדות נוהגות להכין חלק מהמנות מראש ולחמם אותן בעת ההזמנה, אך מסתבר שבכל המדובר בביצים קשות כנראה שעדיף להימנע משימוש במיקרוגל לצורך זה. שני הצדדים בתביעה הגיעו לבסוף לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, אבל המקרה הזה גרם לפתיחת מחקר לגבי תופעת הביצים המתפוצצות.

עוד בנושא
סוף סוף: מדענים מצאו דרך להחזיר ביצה קשה למצבה המקורי
טעות נפוצה: זוהי הסיבה בגללה אסור להחזיק ביצים בדלת המקרר

זה מה שקורה לביצה קשה במיקרוגל

על פי מומחים בתחום, שצפו במספר רב של סרטונים ברשת המציגים ביצים מתפוצצות לאחר חימום במיקרוגל לפני שערכו ניסויים בעצמם, מה שקרה לתובע כלל אינו נדיר. כ-30 אחוזים מהביצים בניסוי התפוצצו רק לאחר שהוצאו מהמיקרוגל ונדקרו מחפץ חד, כמו השיניים במקרה של אותו אדם. הביצים בניסוי הורתחו עד שהפכו לקשות, הועברו לקערת מים ואז חוממו במיקרו במשך שלוש דקות.

המחקר הראה כי הסבירות שאותו אדם סבל מנזק בשמיעה בעקבות הפיצוץ היא נמוכה מאוד. "מבחינה סטטיסטית, יש סיכוי מאוד נמוך שפיצוץ של ביצה בפה יעשה כזה נזק", אמר אחד החוקרים, "זה קצת כמו רולטת ביצים".

עוד באותו נושא

צפו בטריק: כך תקלפו בקלות ביצה קשה בתוך שניות

לכתבה המלאה
ביצים קשות במיקרוגל. YOUTUBE, צילום מסך
סכנה גדולה. ביצים במיקרו/צילום מסך, YOUTUBE

בכל אופן, די ברור שכדאי מאוד להימנע מחימום של ביצים קשות במיקרוגל. אחד ההסברים לתופעה הוא שהחלבון שבביצה גורם לכמויות של מים להצטבר בחלמון, ואז הם מתחממים לטמפרטורה גבוהה בהרבה מזו שבה מרתיחים מים. כשהצטברויות המים מושפעות ממשהו, כמו דקירה או נגיסה, הן מתפוצצות בתגובת שרשרת. ככה או ככה - אל תנסו את זה בבית.

אז איך בכל זאת מחממים ביצה קשה? שימו את הביצים כשהן לא מקולפות בכלי עמיד לחום ושיפכו עליהן מים רותחים עד שהן מכוסות לגמרי. כסו את הכלי בצלחת או מכסה והמתינו לפחות 10 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully