וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשרני ועסיסי: כך תכינו סטייק טונה בבית

27.2.2018 / 11:00

הוא בשרני יותר מכל דג אבל קליל בהרבה מכל מנת בשר- סטייק טונה זו מנה מדהימה שאתם חייבים להכין בארוחה הבאה. איך לצלות, כיצד לתבל ומתי להגיש? יש לנו שישה טיפים לתוצאה מושלמת

סטייק טונה. ShutterStock
בשרני אבל לא כבד. סטייק טונה/ShutterStock

טונה הוא דג מזין, איכותי ובריא. בבית רובנו צורכים את הטונה בצורתה המשומרת, ובמסעדות בצורתה הנאה כמו במנות סושי למשל. אבל סטייק טונה עסיסי וטעים הוא מנה נהדרת, קלה להכנה ושוברת שגרה, כזו שמאפשרת להכיר צד אחר ולא פחות כיפי של הדג הפופולרי. רק חשוב להקפיד על כמה כללים לתוצאה מושלמת.

1. גודל המנה

גודל פילה טונה מומלץ למנה הוא 180-200 גרם. גודל זה מספיק למנה עיקרית ליחיד.

2. מייבשים היטב

בין אם השתמשתם בפילה טונה מופשר (מומלץ להפשיר באטיות בקופסה במקרר לילה לפני שמכינים) או טרי, חשוב לייבש אותו היטב בעזרת מגבת נייר לפני תחילת הצריבה. מים ורטיבות מפריעים לתהליך הצריבה ולכן חשוב להיפטר מהם ולייבשם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סטייק טונה. ShutterStock
הסטייק החדש שלכם. סטייק טונה/ShutterStock

3. משמנים את הדג, לא את המחבת

לאחר שבשר הדג יבש לחלוטין, מצפים אותו בשמן מכל הכיוונים, כמו מעטפת שתימנע את הידבקותו למחבת. משמנים את הדג ולא את המחבת, וכך אין סיכוי שהשמן יישרף. את פילה הטונה מתבלים בעדינות במלח ופלפל שחור משני צדדיו.

4. משתמשים במחבת פסים נון סטיק ומחממים אותה מראש

המחבת צריכה להיות חמה כשפילה הטונה נכנס פנימה. מחבת רגילה וחלקה כמובן מתאימה פה, אך מומלץ בחום להשתמש במחבת פסים, שתיתן סימני צריבה יפים. את המחבת מתחילים לחמם על להבה גבוהה 2-3 דקות לפני שמתחילים לצרוב את הדג.

5. נמנעים מעשיית יתר

בניגוד לדגים אחרים, כמו דניס או מושט, פילה טונה עשיר מאוד בחלבון ואינו שומני. אם מבשלים אותו עד הסוף הוא עשוי להתייבש, לכן מומלץ רק לצרוב את פילה הטונה, ולא לתת לו להתבשל זמן רב. תחשבו עליו כמו על סטייק בשר: הוא צריך להיות עשוי בחלקו החיצוני, אך חלקו המרכזי צריך להישאר נא מעט.

סטייק טונה. ShutterStock
צולים ומגישים מיד. סטייק טונה/ShutterStock

6. כולם מחכים לסטייק

כמו סטייק בשר, את סטייק הטונה כדאי להגיש מיד לסועדים, ולכן מכינים מראש את התוספות שמיועדות ללוות אותו. תוספות מומלצות: תפוחי אדמה ים תיכוניים עם פטרוזיליה וגרידת לימון, סלט עגבניות ישראלי, ורוטב עגבניות שרי ובזיליקום.

וואלה!NEWS בשיתוף דגי תנובה
  • עוד באותו נושא:
  • טונה
  • דגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully