פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      חמאת גהי ואפונת סנאפ: אלה יהיו המאכלים המדוברים של 2018

      על פי ניתוח נתוני הפוסטים הכי מדוברים ב"פינטרסט" בשנת 2017, קבלו את רשימת המאכלים שיפרצו ב-12 החודשים הקרובים. בתפריט: קפה עם תוספת בריאות, "טיגון אוויר" וגם חזרה למרקים

      חמאת גהי ואפונת סנאפ: אלה יהיו המאכלים המדוברים של 2018

      בווידאו: מסעדה שמגישה אוכל רק בשביל האינסטגרם

      הטרנדים בעולם האוכל מתחלפים כל הזמן, ותמיד כדאי להיות עם האצבע על הדופק כדי לא לפספס את המאכלים הכי חמים בזמנים הכי מתאימים. למזלנו, באמצעות ניתוח הנתונים באתר "פינטרסט" לגבי הפוסטים הכי ויראליים בשנת 2017, ניתן לקבל מושג לגבי המאכלים החמים והמדוברים של 2018.

      קפה עם מנת בריאות

      כבר לא מספיק לעבור לחלב רזה, אם אנחנו באמת רוצים לשמור על הגוף שלנו. על פי פינטרסט, אופציות לקפה בריא יותר הפכו נפוצות ב-218 % בשנה החולפת. האפשרויות כוללות אלטרנטיבות כאלה ואחרות לחלב פרות והוספה של תבלינים בריאים כמו קינמון או אבקת שורש סלק לכוס הקפה - לשמירה על לחץ דם תקין ובריא.

      עוד בנושא

      תיעוד מזעזע מסין: עוברי אורח סירבו לסייע לקשיש שגסס למוות ברחוב
      עקב פדיחה של אם החתן - הזוג נאלץ להינשא בשירותים

      קפה סלק (צילום מסך)
      ניסיתם כבר קפה עם סלק? (צילום מסך)

      אפונת סנאפ

      את האפונה, הידועה גם בכינוי 'אפונת סוכר', ניתן לאכול מבושלת או חיה, והיא מספקת טעם מתוק ופריכות מהנה. היא מכילה ויטמין סי ואפשר לשים אותה בסלטים או במוקפצים, או להגיש אותה כתוספת. אם אתם אוכלים את האפונים לא מבושלים, רק זכרו לקלף את השכבה החיצונית הקשה.

      אוכל מרוקאי

      כמות האזכורים של אוכל מרוקאי בפינטרסט עלתה באופן משמעותי מאוד - 2,579 אחוזים - ב-2017, ואנחנו כאזרחי ישראל יכולים להעיד שבצדק. ב'דיילי מייל' הבריטי התפעלו מהטעמים העשירים, מהצבעים ומהתבלינים המיוחדים: מהכמון, הזעפרן, הקינמון והזנגביל, והזכירו שהם גם בריאים. בנוסף, הוזכרה בכתבה העובדה שמדובר בבישול איטי שממקסם את הטעמים מבלי להרוס את הערכים התזונתיים של המנה.

      חלבונים מהצומח

      עם עליית כמות הטבעונים ברחבי העולם, לא פלא שרבים מחפשים מקורות מהטבע לצריכת חלבונים. בין האפשרויות שהוזכרו בפינטרסט (בעלייה של 417 % מאשתקד): חיטה מלאה, שעועית, קטניות, אגוזים וזרעים. ירקות מסוימים, כמו כרוב קייל, הם מקור טוב נוסף.

      טיגון באוויר

      כן, מה שקראתם. הגאדג'ט הנהדר הזה יעזור לנו ליהנות מצ'יפס, שניצלים ושאר המאכלים המטוגנים הנהדרים בצורה בריאה. המכשיר עושה שימוש באוויר חם שנע במהירות ובכמות מזערית של שמן, שגם מתמחה בהכנת מאכלים שונים, כמו נקניקיות, עוף, ירקות, דגים ואפילו עוגות.

      קוקטיילים נקיים

      160 אחוזים יותר פוסטים היו בפינטרסט בנושא הזה, וכנראה שיותר ויותר אנשים מעדיפים לשתות קוקטיילים, כמו מוחיטו למשל, עם תחליפי סוכר כמו סוכר קוקוס. אפשר גם להשתמש במי הקוקוס כערבוב לאלכוהול ולהוסיף פירות טריים וצמחי מאכל.

      מרק גזר (ShutterStock)
      המרקים עושים קאמבק (צילום: ShutterStock)

      מרקים

      טוב, אז אנשים תמיד אהבו מרקים כמובן, אבל בשנה האחרונה הם מדברים על זה הרבה יותר (306 אחוזים) ונראה שהם מחפשים רעיונות חדשים. אולי מדובר פה בהבעה של מיאוס מאוכל חדשני וחזרה למקורות.

      חמאת גהי

      אם עוד לא שמעתי על הלהיט הזה, שמגיע במקור מבישול הודי, אז כדאי לכם להכיר - בעיקר אם אתם רגישים ללקטוז (סוכר חלב) - כי המרכיב הזה מוצא מהחמאה במהלך תהליך הכנתה. החמאה מכילה ויטמינים (A, D ו-E) וכן חומצת שומן בריאה ששומרת על בריאות העצמות, עוזרת לשריפת שומנים בגוף ולעיכול ונלחמת בדלקות.