וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים לטעום מהגלידה המסוכנת ביותר בעולם? כי תאלצו לחתום על כתב ויתור לפני

7.2.2018 / 8:59

גלידת "נשימת השטן" חריפה פי 500 מרוטב הטבסקו הרגיל ותדרוש מכם לחתום על כתב ויתור שמסיר אחריות ממוות אפשרי. עובדי הגלידריה נאלצים ללבוש כפפות כדי לא להיכוות

מערכת וואלה! News

בסרטון - שיא גינס בגלידה

גלידה חריפה היא לא חידוש מפתיע - אבל מה אם נספר לכם שהגלידה האיטלקית הבאה היא כמעט שוות ערך לפלפל החריף ביותר בעולם וטעמה חריף יותר פי 500 מטעמו החריף של רוטב הטבסקו? עכשיו נראה אתכם טועמים ממנה.

בית קפה בגלאזגו, סקוטלנד, שיחק אותה בקינוח מתובלן במיוחד הנקרא "רספירו דה דיאבלו" (נשימתו של השטן). הגלידה הזאת כל כך חריפה שהיא מוגבלת לבני 18 ומעלה וכל לקוח שמוכן לקחת על עצמו את האתגר מחויב לחתום על כתב ויתור משפטי שבו מצהיר שהוא מודע לכל הסיכונים - כולל מוות אפשרי - ושהאחריות מוטלת עליו. כמעט השתכנענו לבוא לטעום. בכתב הויתור נכתב: "ישנו סיכון לפציעות, מחלות או אובדן אפשרי של חיים". צוות עובדי המקום מחויב ללבוש כפפות כדי להגן על עצמם מהגלידה המסוכנת.

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

בריין פריז: שיא גינס בגלידה

לכתבה המלאה

אז בואו נדבר נתונים: בסולם סקוביל, המהווה סולם מדידה לרמת החריפות, הגלידה מגיעה ל-1,569,300 יחידות חום (מידת נוכחות הקפסאיצין המגרה את קצות העצבים של העור). לצורך ההשוואה, רוטב טבסקו מגיע ל-2,500 עד 5,000 אלף יחידות חום, פלפל סאבינה אדומה ל-577,000 יחידות חום והפלפל החריף בעולם, "מלאך המוות מקרולינה", מגיע ל-2 מיליון יחידות חום. מחישוב מהיר נמצא שהגלידה השטנית היא 500 פעמים חריפה יותר מרוטב הטבסקו וכמעט מגיעה לרמת החריפות של הפלפל החריף ביותר בעולם.

לי בנדוני, בן ה-38, אחיו של בעל בית הקפה, מרטין, אמר לדיילי רקורד: "הגלידה מגיעה מאיטליה. היה שם מקום שנקרא 'גשר השטן', לשם משפחות הגלידות האיטלקיות נהגו להגיע פעם בשנה כדי לדון על השנה החולפת. בשלב הזה, גברים שגילו אומץ לקחו על עצמם את האתגר לאכול מהגלידה הזאת. בגלל גשר השטן, הם קראו לגלידה 'נשימת השטן'. זה עדיין קורה שם מדי שנה".

הוא הסיף: "כשמרטין חזר מאיטליה הוא הביא איתו את הרעיון. המתכון הוא סודי בהחלט, מעט מאוד יודעים אותו וכשהרגע הנכון יגיע, הוא יספר את זה לילדיו והם ילכו לאיטליה כדי ללמוד את כל הפרטים הקטנים". הגלידה עצמה היא מתכון איטלקי מסורתי מ-1936 והיא נעשית מאפס מדי יום באמצעות מרכיבים מקומיים ואלמנטים מסוימים מאיטליה.

לי הוסיף: "אנחנו הראשונים שמציעים גלידה כזאת בסקוטלנד ואנחנו יודעים שאנשים בגלאזגו אוהבים אוכל מתובלן. היינו צריכים לקבל אישור מסוכנות הסטנדרטים ולהסביר להם מה יש בפנים. הסברנו להם שזה כמו פיצוץ גרעיני תרמי בפה. לקח קצת זמן עד שהצלחנו לקבל אישור והוא ניתן רק אחרי שהצענו להחתים את הלקוחות שלנו על כתב ויתור. המשפחה שלנו באיטליה רואה בזה כבוד שהבאנו את הגלידה לארץ".

ככה זה מרגיש לטעום מזה:

מרטין בנדוני, בן ה-50, מנהל בית הקפה Aldwych Caf סיפר: "אנחנו לובשים כפפות להגנה על העור. הצ'ילי יכול להיות מסוכן לעור, במיוחד אם אתה משאיר אותו על העור יותר מדי זמן. הגלידה מוצעת במחיר סטנדרטי בדיוק כמו שאר הגלידות שלנו. זה 2 ליש"ט לכדור בכוס ו-1.90 ליש"ט לגביע. אנחנו לא גובים יותר מהלקוחות שלנו. כולם קוראים לזה גלידה חריפה אבל מדובר בחוויית טעם יוצאת דופן, שעובדת על המוח שלכם. התגובות מאוד שונות בין אנשים".

לי הוסיף: "אנחנו נמשיך למכור את הגלידה הזאת עד אחרי יום האהבה. הרבה בחורים איטלקיים יוצאים לחגוג ערב רומנטי עם נשותיהם ואוהבים לאכול מהגלידה הזאת כי זה ידוע שצ'ילי מכיל אפרודיזיאק, חומר המגביר ומעורר את החשק המיני. זה משתלב יופי עם כוס יין. אתם מוזמנים לבוא ולטעום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully