וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתאים את היין למאכלי החג: היינות שתגישו בחג הפסח

26.3.2018 / 7:15

אילו יינות לפתוח ולהגיש לאורחים בחג הכי חגיגי של השנה? לכל שלב בארוחות החג יש אופי משלו, ולכן גם יינות שונים שמומלצים להגיש עם המנות החגיגיות. אז מהפתיחים ועד העיקריות, קבלו את ההמלצות שלנו ליינות שישדרגו את הסעודה

עם הסלטים: רוזה דישון רכסים

יין ורוד שמורכב מ-100% ענבי קברנה פרנק, מכרם דישון שבגליל העליון. כיאה ליינות רוזה, היין שהה עם קליפות הענבים במשך שעתיים בלבד (הצבע הוורוד מתקבל מהזמן הקצר עם הקליפות), ומיד לאחר מכן הועבר למכלי התסיסה. היין פירותי, ארומטי וקליל, ולכן ילך מצוין עם מגוון הסלטים (טריים ומבושלים), שאיתם פותחים את הסעודה: בין אם תגישו סלט כרוב מושקע או מטבוחה שמנגבים עם המצה. מחיר מומלץ לצרכן: 79 שקלים.

יין רוזה רכסים של סגל. יחצ,
רוזה דישון רכסים/יחצ

עם מנות הדגים: שרדונה UNOAKED כרם בן זמרה רכסים

בין אם אתם מגישים חריימה, גפילטע פיש, דג מרוקאי או דג שלם אפוי בתנור, שרדונה UnOaked מכרם בן זמרה שבגליל העליון הוא ה-יין לפתוח עם המנות שהגיעו מהים. השרדונה, שהגיע מאחד הכרמים האיכותיים בארץ, נעשה ללא מגע של חביות עץ (Unoaked) במטרה לתת ביטוי מקסימלי לחומר הגלם - ענבי השרדונה ולשמר את מאפייניו וטעמיו הטבעיים. שיטת עשייה ייחודית זו איננה שכיחה בארצנו ומביאה עמה חידוש. היין רענן וקיצי, בעל חמיצות עדינה ופירותיות מודגשת, כזו שמרעננת את החך בין מנה למנה ומאזנת מצוין את העושר הטבעי והמורכבות של מנות הדגים השונות. מחיר מומלץ לצרכן: 79 שקלים.

יין שרדונה רכסים UNOAKED של סגל. יחצ,
שרדונה UNOAKED כרם בן זמרה רכסים/יחצ

עם העוף והקציצות: קברנה סוביניון Run Free, יקב סגל

בין אם מדובר בעוף ממולא או בקציצות בשר עם ירקות כמו כרישה או ארטישוק, היין החדש מבית יקב סגל מסדרת free run הוא הכי מתאים לפתיחה. זהו יין שנעשה בתהליך ייצור עם מינימום התערבות, על מנת שיהיה הכי קרוב לטבע. מקור הענבים בכרמי ההר הגבוהים בגליל העליון ובירושלים, ובדרך לבקבוק היין בילה 10 חודשים בחביות עץ אלון. הוא קליל, פירותי ומתובל, וטומן בחובו ניחוחות וטעמים של קקאו, קפה אוכמניות ועשבי תיבול. מחיר מומלץ לצרכן: 65 שקלים.

יין קברנה סוביניון Free Run של סגל פרי ראן. יחצ,
קברנה סוביניון Run Free, יקב סגל/יחצ

יחד עם תבשילי בשר וטלה: מרלו דובב רכסים

מרלו סינגל ויניארד (כלומר: כל הענבים הגיעו מכרם אחד) מכרם דובב שבגליל העליון. בדרך לבקבוק התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון, שהוסיפו ליין ניחוחות מעושנים ומתובלנים. היין עשיר במיוחד ביחס למרלו, ובעל טעמים מודגשים של פלפל ירוק ותבלינים. מרלו שכזה אינו שכיח בנוף הישראלי, והוא יהווה ליווי מצוין לתבשילי קדירה מורכבים כמוהו - מנתחים כמו אוסובוקו או זרוע טלה. מחיר מומלץ לצרכן: 79 שקלים.

יין רכסים מרלו מסוג דובב של סגל. יחצ,
מרלו דובב רכסים/יחצ

יחד עם בשר צלוי: PETIT UF

ביחד עם הנתחים המובחרים, כמו אנטריקוט, סינטה, פילה או צלעות טלה, מומלץ להגיש את האח הקטן וה"חצוף" של הקברנה סוביניון הלא מסונן, שכבר הפך לקלאסיקה. PETIT UF מופק מענבים שגדלו במרומי הרי הגליל העליון, ובניגוד למרבית היינות, הוא נעשה ללא סינון. זהו יין ראשוני, פראי ועוצמתי, ממש כפי שנבצר. היין מורכב מכ-85% ענבי קברנה סוביניון יחד עם כ-15% ענבי פטיט פטי ורדו ומותסס כשנה בחביות, והוא מספק טעם עז ועשיר יחד עם ארומה של פירות יער ותבלינים. התוצאה היא יין עשיר, מורכב, בעל נוכחות מלאה בפה וסיומת ארוכה ונעימה, כזו שחוגגת היטב את סעודת הסדר. מחיר מומלץ לצרכן: 120 שקלים.

יין פטיט UF ללא פילטר של סגל. יחצ,
פטיט UF/יחצ
וואלה! NEWS בשיתוף יקב סגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully