וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב פראי: סלקים מדממים על קרם חזרת

4.3.2018 / 9:07

מזג האוויר האביבי שבחוץ הוא בדיוק הזמן לצאת לשטח. השף ברק יחזקאלי מנצל את טעמם העשיר של הסלקים בעונה הזו, צולה אותם בגחלים ומגיש עם קרם חזרת לצד כוס יין עוצמתי מלא בטעמים מהטבע לארוחה תחת כיפת השמים. וכן, יש גם גרסה ביתית למי שלא מוותר על התנור שלו

בבושקה הפקות

פסח שבפתח הוא לא רק חג האביב והחירות אלא גם חג היין. ארוחת החג לא שלמה בלי כמה בקבוקים של יין איכותי על השולחן, וגם מי שלא תמיד נוהג ללגום יין מוצא את עצמו נכבש בקסמיו ובטעמיו של המשקה בתקופה זו של השנה, ומגלה טעמים וניחוחות חדשים כמו גם יקבים מקומיים מפתיעים באיכותם.

סלקים מדממים על שמנת חמוצה. בבושקה הפקות,
סלקים צלויים בגחלים מעל קרם חזרת/בבושקה הפקות

השף ברק יחזקאלי מנצל את עונת האביב ואת ירקות השורש שטעמם עשיר במיוחד בסיום החורף. הוא צולה סלקים שלמים בגחלים ומגיש מעל שמנת חמוצה מתובלת בשורש חזרת חריף לארוחה פראית תחת כיפת השמים, שמחייבת יין ארומטי.

אחרי שהסתיימו הגשמים ומזג האוויר מעט התחמם, זה הזמן לקחת את המשפחה, לארוז סל פיקניק ובקבוק יין לצאת לחיק הטבע, להתחבר לאדמה המדהימה שיש לנו ולכל השפע שיש לה להציע. יחזקאלי הכין את המנה הצבעונית והפראית במדורה בטבע הפתוח, אבל אם אתם לא אנשי שטח, אל דאגה, את המתכון אפשר להכין גם בתנור הביתי והוא יכול להיות נהדר כמנת פסח חגיגית שמכניסה לתוך הארוחה ניחוחות מן הטבע של אוכל טעים ויין חגיגי.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מצרכים:

5-6 סלקים בינוניים עם הגבעולים שלהם
1 שן שום קצוצה
50 גרם חמאה
מלח ופלפל שחור גרוס גס
שמן זית

לקרם שמנת וחזרת:
1 גביע שמנת של פעם 27 אחוזי שומן (אחוזי השומן חשובים)
1 שורש חזרת
מלח אטלנטי

להגשה:
צרור זעתר טרי או אורגנו

ציוד נדרש:
ניילון נצמד
נייר כסף
נייר אפיה חום או צלחת

אופן ההכנה:

1. מפרידים את הסלקים מהגבעולים (משאירים אותם עם הקליפה).

2. מניחים את הגבעולים בנייר אפיה, מתבלים בחמש קוביות חמאה קטנות, שמן זית, שן שום קצוצה, מלח ופלפל שחור גרוס. סוגרים כמו סוכריה, ועוטפים בנייר כסף.

3. מכניסים את הגבעולים העטופים ואת הסלקים עם הקליפה לתוך גחלים לוהטות (לא לאש) וצולים עד ריכוך כחצי שעה עד שעה. או בתנור הביתי - מניחים את הסלקים על רשת בתחתית תנור שחומם מראש לטמפ' מקסימלית של 250-270 מעלות כשעתיים עד שהקליפה נשרפת מבחוץ והסלקים רכים מבפנים.

4. מוציאים את הסלקים מהאש, מסירים את הקליפה השרופה, מניחים בקערה ומתבלים בשמן זית מלח ופלפל שחור. סוגרים את פי הקערה עם ניילון נצמד ונותנים לסלקים להגיר נוזלים (אנחנו צריכים את הנוזלים האלה).

5. מערבבים שמנת של פעם בקערית, מגרדים פנימה עם מגרדת דקה שורש חזרת לפי הטעם ומידת חריפות ומתבלים במלח גס.

6. על צלחת או נייר אפייה חום מורחים את קרם השמנת עם החזרת, מוציאים את הגבעולים ממעטפות הנייר ומניחים מעל עם הסלקים. מתבלים עם נוזלי הסלק ושמן זית ומפזרים עלי זעתר או אורגנו.

ברק יחזקאלי בשיתוף יקב סגל
  • עוד באותו נושא:
  • סלק
  • מתכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully