וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמנת פשרה בפרשת החזיר של צפרה

4.3.2018 / 11:42

מסתמן כי סאגת החזיר של מסעדת צפרה עומדת בפני סיום. הצדדים חתמו על הסכם ביניהם, שבמידה ויאושר על ידי בית המשפט, יעניק הטבות לכלל הסועדים בשווי של 2.4 מליון שקלים, כמו מנה ראשונה או משקה על חשבון הבית

צפרה מנגו בבק. נמרוד סונדרס
מנת בשר בצפרה/נמרוד סונדרס

היום הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הסכם פשרה בין מסעדת צפרה של השף אבי קונפורטי לבין הקבוצה שהגישה נגדו תביעה ייצוגית, שנחתם על ידי הצדדים.

תחילתה של הפרשה בפברואר 2013 כשהלקוחה נטלי סווירי והזמינה במסעדת צפרה מנת לומפיה עגל, שעלותה 135 שקלים. לדבריה, זמן קצר לאחר מכן, היא שוחחה עם מכר שהועסק בעבר כעובד מטבח במסעדה וזה גילה לה כי המנה שהזמינה מכילה בשר חזיר ולא עגל וכי מדובר בדפוס חוזר של התנהלות במסעדה. באפריל אותה שנה חזרה למסעדה, הזמינה את המנה ונטלה דגימה לבדיקות D.N.A על מנת לאשש את הדברים, ואלו אכן אושרו. אותו עובד שעבדה במסעדה אף מסר תצהיר המספר על שיטת העבודה בה.

בינואר 2017 אושרה תביעה ייצוגית על ידי בית המשפט שבה דרשו התובעים השבה של סכומי הכסף ששולמו עבור המנות מצד הלקוחות. קונפורטי מצדו כפר בכל ההאשמות המיוחסות, טען כי אם באמת רוצים לחסוך עלה סועדים יש דרכים אחרות לעשות זאת, כי לא ניתן להסוות עניין כזה, וכי בדיקות המעבדה שבוצעו לא מספקות ראיה מספקת ומבוססת.

הכנת סלט בודהה בריאות. אפיק גבאי
סלט בודהה בריאות בצפרה/אפיק גבאי

במסגרת הסכם הפשרה, במידה ויאושר על ידי בית המשפט, מתחייבת המסעדה על מתן הטבות שונות לסועדים ששוויין הכולל הוא 2.4 מליון שקלים. ההטבות ימשכו במשך כשנה שלמה, כאשר בכל ארבעה חודשים תהיה הטבה אחרת. בארבעת החודשים הראשונים תעניק המסעדה מנה ראשונה בחינם בשם הנוי קריספי רול, כאשר שווי ההטבה - 36 שקלים לסועד. בתקופה השנייה, ארבעת החודשים הבאים, יקבל כל סועד צ'אי מסאלה בחינם, ששוויו 25 שקלים. בתקופה השלישית, ארבעת החודשים האחרונים, כוס יין קינוח דג'סטיף(מסוג סוויט אומשו/אומה), בשווי 36 שקלים. בהסכם נכתב כי כל סועד שיגיע למסעדה יהיה זכאי לקבל אותה, גם אם הוא מגיע למסעדה מדי יום. ההטבות יחולקו לסועדים עד אשר יושלם הסכום המלא, 2.4 מליון שקלים. במידה וההסכם יאושר יפורסם התאריך בו יחלו ההטבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אבי קונפורטי. ראובן קסטרו
אבי קונפורטי/ראובן קסטרו

תגובת המסעדה

מטעמם של מסעדת צפרה ואבי קונפורטי נמסר כי עדיין אין אישור להסכם. בנוסף נמסר כי "צפרה הכחישה ועודנה מכחישה כפי שאף מצויין בהסכם הפשרה את כל הטענות כנגדה הנדרשות הוכחה חלוטה. צפרה פועלת מאז ומתמיד בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר מתוך שאיפה להעניק ללקוחותיה חוויה קולינרית יחודית ומדוייקת. הגם שצפרה סבורה כי רבב לא נפל בהתנהלותה וכי אם ההליך היה מתנהל עד תומו כך היה מוכח, היא ניאותה להתפשר על מנת לסיים את העיסוק בעניין זה ואת העלויות הכרוכות בניהול הליך ולהמשיך ולהשקיע את משאביה בסיבה שלשמה היא הוקמה לשמח אנשים דרך אוכל ייחודי, חוצה גבולות ותרבויות בסביבה ארכיטקטונית נעימה המקבלת הכרה בינלאומית כבר 12 שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully