וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכותי ולא יקר: היינות שיעשו לכם טעים בפה ונעים בכיס

4.4.2018 / 8:06

אחד המיתוסים השגורים בקרב חובבי יין הוא שכדי לקבל יין טוב צריך לפתוח את הכיס, אבל גם יינות במחירים שווים לכל נפש יכולים לשמור על אותה הקפדה ואיכות ולספק חווית שתייה נהדרת. מה הופך יין לטוב ואיזו סדרת יינות היא דוגמה לכך? התשובות בפנים

לחיים עם כוסות מלאות יין. ShutterStock
יין הוא כמו דלת שנפתחת לרווחה הביתה, אל מקום בו אנחנו מרגישים בנוח/ShutterStock

כשמבלים ביחד עם משפחה, חברים ואנשים שאוהבים, אין כמו יין כדי להוסיף שמחה, צחוק ונחת לכל ארוחה. אבל לפני ההמלצות, חשוב לדעת מה עושה את ההבדל בין יין טוב ואיכותי ליין פחות מוצלח.

לא לחינם נאמר "יין ישמח לבב אנוש". יין הוא כמו דלת שנפתחת לרווחה הביתה, אל מקום בו אנחנו מרגישים בנוח, בו מקבלים אותנו כמו שאנחנו, מקום בו אנחנו מרגישים שייכים ומחוברים למשהו גדול מאתנו. הוא פותח את הלב, גורם לנו להרגיש יותר רגועים ותקשורתיים, ומוסיף הנאה ושמחה לכל אירוע. הוא יוצר זיכרונות שמחים, רגעים משפחתיים שנשארים ועוזר לחזק את השמחה והחברות.

יין שיתאים למטרה זו וייתן את המענה הטוב ביותר לרגשות אלה הוא לרוב יין מוכר ונגיש. יין שהטעם שלו ברור. יין שמיוצר ביקב מוכר, ותיק ואמין, ששותים אותו בנינוחות. צריכת מותג היין הנכון גורמת לנו להרגיש שאנחנו שייכים ונמצאים על קרקע בטוחה, שאפשר לשחרר עצמנו ממגננות ולהיות יותר חברותיים ותקשורתיים.

כדי לבחור נכון את היין שלנו, עלינו להבין כי לא רק יינות יקרים הם יינות איכותיים, גם יינות שולחניים בסיסיים יכולים להיות יינות נחשקים, ובלבד שמקפידים על שלושה מרכיבים מרכזיים, ענבים איכותיים, תנאי גידול אידיאליים וטיפול קפדני מהכרם ועד לבקבוק.

1. זן הענבים

ישנם אלפי זני ענבים למאכל בעולם, אבל לא כולם טובים ליין. לענבי היין, מזנים כמו קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, שרדונה וסוביניון בלאן, יש סט תכונות ייחודי שמאפשר להם לעבור תהליך של התססה, שבמהלכו השמרים אוכלים את הסוכר שבענבים והופכים אותו לאלכוהול. ביינות אדומים בתהליך זה גם ממצים את הצבע והטעם מהקליפה של היינות האדומים (הצבע מגיע מהקליפות). מענבים ירוקים גדולים שקונים אצל הירקן, לא יכול לצאת יין טעים כמו זה שמופק מענבים מיוחדים שמיועדים ליין.

כרם גפנים של יקבי כרמל. יחצ,
הפרי אוסף לתוכו טעמים וניחוחות מהקרקע שבה הוא ממוקם, השיפוע, האקלים ומגורמי גידול אחרים. כרמים בגליל/יחצ

2. מקום גידול הענבים

המיקום שבו הענבים גדלו משפיע על האופי והטעם שלהם. הפרי אוסף לתוכו טעמים וניחוחות מהקרקע שבה הוא ממוקם, השיפוע, האקלים ומגורמי גידול אחרים. ארצנו נתברכה באזורים רבים בהם גפני יין מצליחים להניב פרי שבסוף יהפוך ליין מצוין, כמו למשל אזור הגליל או אזור הרי יהודה. לכל כרם וחלקה המאפיינים הייחודיים להם והתוצאה תהיה בהתאם ביינות.

3. הטיפול בענבים - מהגפן ועד לבקבוק

האלמנט השלישי שמשפיע על טיב היין הוא היחס שהענבים קיבלו. זה מתחיל בטיפול של הכורמים וממשיך ליחס שמקבלים הענבים והיין המופק מהם ביקב. שאלות כמו מתי בדיוק לבצור את הענבים, באיזה אופן להתסיס, כמה זמן להשרות, האם ליישן את היין בחביות עץ שנותנות לו ניחוחות נוספים ועוזרות לו לפתח את טעמו, מתי בדיוק היין מוכן לשתייה ועוד סוגיות רבות שמשפיעות בסוף על הלגימה הסופית שלנו.

חדר חביות יקבי כרמל. יחצ,
טיב היין מושפע מהיחס שהענבים קיבלו/יחצ

אחד המיתוסים השגורים בקרב חובבי יין הוא שיין איכותי חייב להיות יקר, אבל גם יינות במחירים שווים לכל נפש, כמו אלו מסדרות הבסיס של יקבי כרמל, יכולים לשמור על אותה הקפדה ואכפתיות לכל הגורמים שנמנו לעיל ולספק חווית שתייה מעולה שלא קורעת את הכיס. אמנם לרוב, היינות האיכותיים, שיגיעו מאזורי הגידול המצטיינים ביותר, מהכרמים הטובים ביותר ויקבלו טיפול ארוך וממושך הכולל יישון בחביות, יהיו גם יינות יקרים יותר. אך יקב גדול, שמחזיק ומטפח כרמים בכל רחבי הארץ, יכול לייצר יינות איכותיים גם בסדרות הבסיס שלו.

יינות אלו, שניתן להשיגם בכל רשתות השיווק, טומנים בחובם ניסיון שהצטבר לאורך 135 שנות בציר - ניסיון המאפשר להכיר את טעמו של הצרכן הישראלי יותר מכל יקב אחר. הכרמים מהם מייצרים יינות אלו מטופחים בחקלאות מתקדמת, בשיתוף 108 משפחות כורמים שעובדות עם היקב שנים רבות, תוך שמירה על עקביות בתוצרת. על הסדרות אמון צוות ייננים מומחים ומנוסים שבידיהם יכולות טכנולוגיות, המהוות את קדמת הייננות במדינת ישראל, בכל ההיבטים ובכל הזוויות.

סדרת סלקטד של יקבי כרמל. באדיבות יקבי כרמל,
ליהנות מיינות שמותאמים לחיך הישראלי/באדיבות יקבי כרמל

סדרת SelecteD הוותיקה, הסדרה הנמכרת ביותר בישראל, ביססה את מעמדה לאורך השנים כסדרת יין מובילה, המעניקה תמורה גבוהה למחירי היין הנוחים. בסדרה תמצאו תשעה יינות קלילים ונעימים, בעלי אופי צעיר, פירותי ורענן. המגוון ואופיים הנגיש של יינות הסדרה מותאמים לחיך הישראלי ומאפשרים לכל אחד ליהנות מכוס יין במגוון הזדמנויות, שתייה אישית, ארוחה משפחתית ואירוח. "יינות לשתות ולא יינות לטעום".

סדרת Private Collection הוותיקה והאיכותית מיוצרת כבר למעלה משלושים שנים. הענבים מהם מיוצרים יינות הסדרה מגיעים מהכרמים המצוינים שניטעו על ידי היקב בכל רחבי הארץ ובפרט בצפון הארץ בעשרות השנים האחרונות. בסדרה תמצאו שמונה יינות מורכבים ועמוקים, בעלי אופי פירותי מודגש, טובים לשתייה בחברה, טעימים לכל חך, נגישים ורעננים ומתאימים לאוכל.

יינות Private Collection מהווים תמורה מלאה למחירם, וזוכים להערכה רבה בתחרויות Best Value. החודש, בתחרות Best Value 2018, הובילה הסדרה את קטגוריות היינות האדומים עם 3 מדליות זהב לשלושה מתוך ארבעה יינות אדומים של הסדרה, קטגוריית קברנה סוביניון החשובה ביותר בתחרות, קטגוריית שיראז וקטגוריית יינות אדומים עד 50 שקלים.

סדרת פרייבט קולקשן של יקבי כרמל. באדיבות יקבי כרמל,
סדרת פרייבט קולקשן של כרמל/באדיבות יקבי כרמל

סדרת Buzz סדרת יינות מבעבעים, קלים, נגישים ומהנים, עם אחוז אלכוהול נמוך (5.5%), בעבוע קל ומתקתקות עדינה. בסדרה תמצאו שלושה יינות המתאימים לקהל צעיר ולצעירים ברוחם, המתאימים למגוון רחב של אפשרויות בילוי, מדייט קליל ועד פיקניק שמשי, ומעניקים חוויית שלייה שלא דורשת הכנה מוקדמת והבנה מיוחדת, פשוט לשתות וליהנות. הסדרה זכתה השנה בפרס מוצר השנה 2018.

הסדרה האזורית הינה סדרה ייחודית של יינות משובחים הבאים להדגיש את אזורי הגידול הייחודיים של הארץ, כל יין מדגיש, בעזרת הסיפור והאופי שלו, את המומחיות שנצברה ביקב לאורך השנים הארוכות בהם נלמדים אזורים אלו. בסדרה תמצאו שלושה יינות אדומים שעוברים תהליך התבגרות בחביות בגדלים שונים, וגם רוזה ורדרד ויבש, גוורצטרמינר מרענן ויין ברוט מבעבע יבש. הסדרה האזורית גוורצטרמינר 2017 זכה החודש במדליית זהב בתחרות Best Value 2018.

מגוון היינות הרחב מאפשר לכל אחד למצוא יין שמתאים לו, עם טעמים נגישים ואהובים שמנצחים בעקביות במבחני הטעם של ישראל. הסדרות זוכות סדרתיות בתחרויות Best Value, מהוות תמורה מלאה למחירם, ומספקת איכות מעולה במחיר הוגן.

וואלה! NEWS בשיתוף יקבי כרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully