וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 ספרי בישול חדשים שחובה לקנות לחג

25.3.2018 / 13:27

הספר הכי פרקטי במטבח שלכם, זה שמושלם לטבעונים, זה שישמח כל סבתא או דודה בשלנית וכמובן, וספר החובה למי שלא יכול בלי לפתוח את הבוקר עם שייק ירוק. 4 ספרי מתנה שווים לחג

לייזה פאנלים. יומן מטבח קטן של עקרת בית גדולה. חגית ביליה. צילום: חגית ביליה וגיא בהר. הוצאת מודן. 98 שקלים. 194 ע"מ. כשר

כריכת הספר של לייזה פאנלים. דניאל לילה,
כריכת הספר של לייזה פאנלים/דניאל לילה

דבר המו"ל: חגית ביליה היא האישה שמאחורי בלוג הבישול המצליח 'לייזה פאנלים'. הספר הנוכחי כולל אוכל פשוט וטעים של בית, עם קיצורי דרך קטנים לבישול גדול.

צילום, עריכה וסגנון: כמו הרבה ספרי בישול שמוציאים בלוגרים מיומנים גם כאן הביצוע פנטסטי. הספר מותאם כל כך לבישול בבית, המתכונים פשוטים, מגרים ועושים חשק והצילום מצוין. מתקיים בספר מאזן מצוין בין מתכונים בסיסיים לבין כאלה שדורשים מהבשלן הממוצע קצת יותר, כך שהוא מדבר בו זמנית בכמה רמות ושומר על נגישות לכל אורכו. בילייה מתבטאת נהדר, והכתיבה שלה כיפית וקולחת. קחו בחשבון שהשפה הייחודית לא תדבר לבני הדור המבוגר (חמישים פלוס) שיתקשו להבין מה זה שומשומין או אבוקדה, ויתכן שילכו קצת לאיבוד מניסוחיה המפולפלים.

מתכונים שעושים חשק: מרק קובה סלק (עמ' 68), סביחמין (עמ' 130), בלינצ'ס סוף (עמ' 194).

למי קונים: אמהות ואבות לילדים וטינאייג'רים, בשלנים מכל הסוגים, ופרפקציוניסטים שאוהבים להתנסות במטבח אבל פוחדים שלא יצא מושלם.

יא אמנא- מג'רבה לכאן / מטבח תוניסאי משפחתי. שושנה כהן-לברן. צילום: יסמין ואריה. הוצאת לאנצ'בוקס. 246 עמ'. מחיר 149 שקלים

כריכת  הספר יא אמנא - מג’רבה לכאן מטבח תוניסאי משפחתי. יסמין ואריה,
כריכת הספר יא אמנא - מג’רבה לכאן מטבח תוניסאי משפחתי/יסמין ואריה

דבר המו"ל: יא אמנא (מערבית תוניסאית - אמנו) הוא סיכום מסעה של שושנה שנולדה באי ג'רבה והגיעה לישראל עם קום המדינה. כאן למדה מבנות המשפחה המבוגרות את תורת הבישול התוניסאי והייתה לטבחית מהוללת. גם היום כשהיא סבתא לנכדים היא ממשיכה להכין ארוחות שלמות.

צילום, עריכה וסגנון: הספר הוא מעין שילוב של רשימות מתכונים ואלבום תמונות אסתטי. שמות המתכונים האקזוטיים עושים חשק (תודו שקוקלה נשמע יותר טוב מלביבות סולת או בוסקוטו בילבורטוקאל מגרה יותר מעוגת תפוזים). רק חבל שאין יותר תמונות. גם החלוקה לפרקים מעט מבולגנת, וכותרות כמו 'משפחה', 'שבת' או 'יום' י'ום' לא תמיד מקלים על ההתמצאות והניווט בספר הגדול.

מתכונים שעושים חשק: מעקוד - פשטידת עוף וביצים (עמ' 48), כפתה - קציצות ממולאות (עמ' 138), עריסה - חמין חיטה (עמ' 150).

למי קונים: לדור שני של בשלנים תוניסאים, למי שגדל על מטעמי המטבח הזה, ובכלל לכל מי שהאוכל האהוב עליו הוא מאכלי עדות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

המטבח הטבעוני שלי. אורי שביט. צילום: טל סיון-ציפורין. הוצאת תכלת. 192 עמ'. 128 שקלים. כשר פרווה

כריכת הספר המטבח הטבעוני שלי של אורי שביט. טל סיון ציפורין,
כריכת הספר המטבח הטבעוני שלי של אורי שביט/טל סיון ציפורין

דב"ר המו"ל: עיקרון אחד מנחה את אורי שביט, עיתונאית אוכל, מנחת סדנאות וממובילות הבישול הטבעוני בישראל: זה חייב להיות טעים. ובעצם, גם עסיסי וצבעוני ומגרה. וכן, גם טבעוני.

צילום, עריכה וסגנון: הספר מתחיל בכמה טיפים והסברים שיפוגגו את החששות ממגבלות המטבח הטבעוני. הוא מחולק לפרקים לפי נושאים שונים כמו ירקות, דגנים, פסטה ועוד ומציע שפע של מתכונים אטרקטיביים, ערוכים היטב, צבעוניים ולרוב מגרים. מקובל לחשוב שאוכל טבעוני מחייב טופו ותחליפים, אבל כאן יש הרבה דברים טובים גם על בסיס ירקות, דגנים וקטניות מבלי שתצטרכו לפשוט את הרגל בחנויות טבע. עוד דבר חשוב שהוא לא עושה - הוא לא מטיף, מה שחוסך יצירת תחושת 'אנטי' בקרב הקרניבורים. בקרב אוכלי כל, עדיין נותרת תחושה עמומה עם סיום הדפדוף בספר, שמשהו שקשה לשים עליו את האצבע קצת חסר.

מתכונים שעושים חשק: קדירת ארטישוק ירושלמים, פטריות וערמונים (עמ' 28); פולנטה צלויה של תירס וקשיו (עמ' 62), קנלוני במילוי מנגולד, טופו ואגוזים (עמ' 107).

למי קונים: טבעונים, אנשים שמתלבטים אם לעבור לטבעונות, צמחונים, בריאותנים, וכן, גם לאנשים שמאוד רוצים להפחית בכמויות הבשר ומוצרי החלב ולהעשיר את הרפרטואר במתכונים קלילים יותר.

סופרפוד שער למטבח חדש. אומינה. צילום: רונן מנגן. 250 עמודים, הוצאת: אומינה קדמי. עיצוב ומיתוג: מיכל סודאי / צילום מנות: רונן מנגן / סטייליסט מזון: עמית פרבר. מחיר: 149 שקלים לדיגיטלי 89 שקלים להשיג בחנויות הספרים או באתר

כריכת הספר סופרפוד של אומינה. רונן מנגן,
כריכת הספר סופרפוד של אומינה/רונן מנגן

דבר המו"ל: אומינה קדמי, בוגרת המכון לתזונה משולבת, עוסקת בסופרפוד מזה 13 שנה. לומדת רפואת צמחים מערבית ומורה ליוגה. תמצאו כאן 100 מתכוני גורמה טבעונים וטבעונאים, טעימים וקלים להכנה.

צילום, עריכה וסגנון: תכולת הספר מקיפה וסוחפת, ושואבת לתוך עולמות התזונה הבריאה והסופר פוד וגורמת להכנת אוכל בריא להראות קלה. יש הסברים מקיפים, מתכונים לקערות סמודי, משקאות בריאות ואפילו מתוקים כמו מקרונים, מוסים ועוגות. ספר מתנה שמאוד כיף להחזיק על שולחן הקפה שלכם ולעלעל בו מדי פעם, אפילו סתם כך להשראה. מה שכן, זה ספר מאוד נישתי, ולא פרקטי לבשלן הביתי מן השורה שסך הכל רוצה להכין לעצמו ולבני ביתו ארוחת צהריים.

מתכונים שעושים חשק: צ'אי מסאלה (עמ' 109), מוס ערמונים ורימונים (עמ' 180), מגנום וניל פיסטוק (עמ' 191).

למי קונים: בריאותנים, טבעונים, טבעונאים, אנשים שאוהבים סופר פוד וניקוי רעלים, ולדודה שתמיד מחפשת דיאטות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully