וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הו כמה ענוג הוא

27.11.2002 / 19:04

האגס הוא בן לוויה מצויין להמון מאכלים. אלינוער רבין בוחרת לפתות אתכם השבוע עם שכבות של קממבר ופרוסות פרי מעוטרות בפיסטוקים וגרעינים טחונים. פרוייקט משותף של וואלה! אוכל ומועצת הפירות

צורה ענוגה ואצילית לו לפרי האגס. טעמו עדין וניחוחו נפלא כשהוא מגיע להבשלה מלאה. בארץ מגדלים מספר מצומצם של זנים. זה המלווה אותנו כל השנה נקרא ספדונה. מאגסים מתאים להכין עוגות, קינוחים חמים, קרים וקפואים, להוסיף אותם לסלטים מלוחים ומתוקים, לקשט בהם צלחות של דגים מעושנים, גבינות, ירקות ופירות אחרים. האגס מתחבר מצוין עם יינות, שוקולד וקצפת, וגם עם גבינות צאן, בשרים חמים ופודינג לחם.

גבינת קממבר ממולאת באגסים

חומרים:
חריץ גבינת קממבר במשקל 350 גר'
3 אגסים
1 כף סוכר
חצי לימון פרוס עם הקליפה
50 גרם פיסטוק
50 גרם גרעיני דלעת או חמניות
200 גרם גבינת שמנת
פלפל לבן טחון טרי
2 גבעולי אורגנו

להגשה:
קרקרים
רבעי אגסים בקליפה

אופן ההכנה:

1. קולפים את האגסים ופורסים לרוחב בעובי ½1 ס"מ. בעזרת תפוחן מרחיקים את הליבה והגרעינים. מניחים את הפרוסות בסיר עם הסוכר והלימון, מכסים במים, מביאים לרתיחה ומבשלים שתי דקות. מסירים מהאש, מסננים, מרחיקים את פרוסות הלימון ומניחים את פרוסות האגס על רשת להגרת הנוזלים.

2. משאירים חלק מהפיסטוק והגרעינים בצד, יחד עם גבעול אורגנו. טוחנים את הנותר גס במעבד מזון. שתי כפות מהתערובת משאירים לקישוט. מוסיפים לקערת המעבד את גבינת השמנת ופלפל לבן ומעבדים למחית חלקה.

3. חוצים את חריץ הגבינה לשניים, מניחים את החצי התחתון על צלחת הגשה ומסדרים מעל בצפיפות את פרוסות האגס. שוטחים מעל חצי מתערובת הגבינה. מכסים בחצי גבינת הקממבר ומורחים מעל את תערובת הגבינה שנותרה. משאירים את הצדדים גלויים. מפזרים מעל את הפיסטוק והגרעינים הטחונים ומקשטים בגבעול אורגנו, בפיסטוק ובגרעינים השלמים. מכסים בעדינות ומצננים במקרר עד רבע שעה לפני ההגשה. מגישים עם רבעי אגסים וקרקרים.

טיפים לשימור הפרי

* ממתינים עד שהפירות יתרככו בטמפרטורת החדר לפני הכנסתם למקרר.


* האגסים משחימים לאחר הקילוף. כדי לשמור על צבעם הלבן משרים אותם לאחר הקילוף במים עם מיץ לימון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully